Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hallo collega's,

Nu mijn Citroën Traction Avant de afwerking nadert, heb ik mijn zinnen gezet op een kit die al langere tijd wacht om gebouwd te worden.

Het is de opvolger van de Cruiser MK VIII Cromwell, namelijk de Comet A34.

Deze 1/35 kit is uit de Bronco stal :

tank.jpg

Dit is een prototype van de Comet :

cometprototype.jpg

En het distillaat ervan :

comet-08.jpg

De tank werd pas in 1944 ontwikkeld en tegen het einde van dat jaar was hij klaar voor de strijd. Toch waren echte tankslagen niet meer aan de orde in 1945, dus bestond z'n opdracht veelal uit bewakingsopdrachten.

Bronco levert een tweeledige plastic loop in de kit, terwijl deze toch relatief prijzig is. Marketingtruukje, want zij hebben een aluminium versie apart verkrijgbaar op de aftermarket. Dus heb ik die moeten bestellen :

AB3507.jpg

Ook ga ik Voyager Model fenders gebruiken :

PE35092_01.jpg

Een Legend detail set voor de turret :

zz.jpg

Een Voyager Model detail set waarop ik nog wel enige tijd zal moeten wachten :

Z.jpg

De onvermijdelijke Friul tracks en ondermeer Britse jerrycans moeten het afmaken.

Alvast deze intro, dan weten jullie waarop ik broed na mijn Franse rit met de Citroën.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
GUnit, ik kijk er al naar uit als je deze begint te bouwen.
Lekker veel extras die deze kit zeker zullen opwaarderen ;)

Go 4 it :))
 
hola, dit word iets om te volgen. veel plezier met de bouw;)
 
Ja deze zal ook een interessante zijn om te volgen.

Veel details :D:nowink:;)
 
Veel lekkere PE zo te zien ,maar hoe zit het met de inhoud van de doos ? is dat een beetje in orde ? qua detaillering bedoel ik .
Ik heb nog niets van bronco. Heb er wel al veel van gehoord en wat vind jij ervan ?
 
Heb er wel al veel van gehoord en wat vind jij ervan ?

Daar ben ik ook benieuwd naar? Want de recensies zijn over het algemeen meestal goed!?

Verder een kit met de nodige goodies, I love it! Sukses met de build, ik ga zeker volgen.
 
Ik zal speciaal voor jullie alvast foto's van de doosinhoud maken en die morgen plaatsen in dit topic. Een eerste blik doet vermoeden dat het eigenlijk wel goed zit.
 
Door mijn griep is het er niet van gekomen, maar ik zal zo spoedig mogelijk foto's plaatsen van de doosinhoud.

Ik heb een leuk filmpje op Youtube gevonden, met daarop de rit van een Comet. Toch wel een bakbeest als je hem zo ziet rijden.

YouTube - Comet Tank at Bovington Tankfest 2008
 
Mooie spullen GUnit en ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken ;)

Kleine opmerking voordat je een boze moderator in je nek krijgt :8 hou je foto`s iets kleiner zo`n 800 pixels breed heeft niemand moeite mee en alle details zijn goed te zien.

Ron
 
Heb moeite met het resizen in Photobucket, daarom preventief de zooi eraf gesmeten. Zal later opnieuw proberen.

Als moderator zijnde ben ik nu heel boos op mezelf !

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Inhoud kit + ontvangen aftermarket.

bouwplan.jpg

eerbetoon.jpg

opgengeslagenbouwplan.jpg

instructievoorbeeld.jpg

lowerhull.jpg

fenderdelenuitrusting.jpg

upperhull.jpg

wielen2.jpg

wielen.jpg

turret.jpg

tracks.jpg

aftermarket.jpg
 
Ah guy ge kunt u nu volledig laten gaan :D
 
Superb G, als ik het zo bekijk een beetje vergelijkbaar met AFV? Daarbij heb ik het bouwverslag gelezen in de laatste AOM, dus met je extra "goodies" erbij gaat het helemaal goed komen.
 
De bouw begonnen.

In afwachting van de Panzer I tracks die mij werden opgestuurd, ga ik nu bouwen aan de Comet A-34. Met deze weersomstandigheden is het gewoon interessanter om te bouwen dan te schilderen.

De voorlopige stand van zaken :

900.jpg
 
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit. Hoe is het met de pasvorm van Bronco?
Want boven het resinwiel is een serieuze opening te zien. :|
 
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit. Hoe is het met de pasvorm van Bronco?
Want boven het resinwiel is een serieuze opening te zien. :|

De pasvorm van de kit is voorlopig quasi perfect te noemen. Wat je boven het wiel ziet is niks om je druk om te maken. Nadat de fenders van dit onderdeel werden verwijderd, ging er wat verloren van de stevigheid. Wanneer alles zorgvuldig verlijmd zal zijn, komt dit helemaal in orde. De foto laat een dryfit zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan