Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
goeie scratching Guy, netjes !
 
hoi guy ziet er weer bere goed uit dat kistje.
 
Om toch maar even te laten horen dat ik af en toe wat tijd vind om door te prullen.

De tweede metalen kist is bijna klaar, enkel nog de sluiting in het midden van de beugel monteren.

Ik probeer snel een foto te maken maar heb een heel druk weekend voor de boeg...
 
Deze voormiddag even tijd gevonden voor een foto van de twee afgebouwde kisten.

904.jpg

Het is niet veel mannen, maar binnenkort als al mijn dames weer naar school/univ zijn, zal dat veranderen.

Groeten!
 
Guyke, goed bezig maat.
Heb in stilte genoten.
En eindelijk tijd om eens iets te zeggen.

Erik.
 
Ziet er goed uit hoor en dan hoef het ook niet veel te zijn ;-)

Ron
 
Zowel dit als de kisten, strak scratchwerk Guy.
 
Zeer knap gevonden en uitgevoerd Guy, die lasnaden zijn machtig gedaan ;)
Al die koperdraadjes en kleine prullen, waar halen jullie dat, of uit wat recupereren jullie dat, zien er zeer fijn uit, of komen deze ook van een of andere spoel van elektromotor ofzo??
 
Jongens, ik diende mijn update te verwijderen omdat ik die niet kon corrigeren (had een foto dubbel gepost en wou maar niet verdwijnen, ligt aan mijn eigen pc waarschijnlijk).

Maar ik probeer het hier nog eens.

Ik ben bezig met het achterpaneel van de hull. Om het exemplaar Celerity (1945, 11th Armoured) na te bouwen diende ik dit te doen aan de hand van enkele referentiefoto's.

De bouwhandleiding laat wat dat betreft te wensen over, dit verder terzijde.

Eerst heb ik het opgegoten detail deels verwijderd : bedrading werd vervangen door koperdraad. Ook het midden van het paneel werd schoongemaakt en bijgewerkt. Twee verticale plaatjes werden opgebracht

en voorzien van lasnaden.

Hier de referentie op 1/1 :

905.jpg

Het resultaat ervan :

907.jpg

De koperen plaatjes zijn bijgeleverd in de kit, er wordt geen gewag van gemaakt in het bouwplan (!), én ik had ze nodig voor mijn versie. Omdat ze niet dik genoeg waren, kleefde ik er stukjes plastic sheet onder.

Verder ben ik bezig met het afbouwen van de fenders en hun detaillering met rivets.

906.jpg

Groeten!
 
De koperen plaatjes zijn bijgeleverd in de kit, er wordt geen gewag van gemaakt in het bouwplan (!), én ik had ze nodig voor mijn versie. Omdat ze niet dik genoeg waren, kleefde ik er stukjes plastic sheet onder.!

Tja dat is dan weer het nadeel van PE je zit altijd vast aan een bepaalde dikte maar gelukkig bestaat er nog plastic plaat om de boel te redden ;)

Maar ziet er goed uit die achterplaat en ga je ook nog die lasnaad aanbrengen die over de breedte loopt?

Ik ben benieuwd naar jou PE fenders die zullen vast wel beter worden als de mijne :laugh:
Ron
 
De dikte van de PE is soms wel eens een struikelblok vind ik ook , maar zoals onze Guy dat oplost komt het toch in orde é...;)
 
Zeer knap gevonden en uitgevoerd Guy, die lasnaden zijn machtig gedaan ;)
Al die koperdraadjes en kleine prullen, waar halen jullie dat, of uit wat recupereren jullie dat, zien er zeer fijn uit, of komen deze ook van een of andere spoel van elektromotor ofzo??

Dirk, sorry voor de late reactie, de koperdraadjes koop ik in verschillende diktes in de betere hobbyzaken, en die andere kleine prullen, dat kan vanalles zijn, van gewoon plastic card tot wijnflesfolie...
 
Kleine update, de boordmitrailleur in de voorzijde is beweegbaar gemonteerd, de ronde poort ernaast heb ik in geopende toestand gelijmd, de beugels voor de sleepkabels werden dun geschuurd tot de vereiste dikte en aangebracht, de upper hull werd op de lower hull verlijmd, de zware zijplaten werden van heel minieme, amper zichtbare structuur (walkaround ref.) voorzien en bevestigd, de achterplaat is klaar, de handgrepen worden momenteel geplaatst...als de gehele body zo goed als klaar is, ga ik weer verder met de afwerking van de fenders (deze wil ik ook als laatste pas monteren).

908.jpg

Tot de volgende!
 
Dirk, sorry voor de late reactie, de koperdraadjes koop ik in verschillende diktes in de betere hobbyzaken, en die andere kleine prullen, dat kan vanalles zijn, van gewoon plastic card tot wijnflesfolie...

ok, bedankt voor reactie ;)
Is een mooie leerschool voor iedereen zo een topic, blijven we volgen :D
 
Hey Guy,
Hoe maak je eigenlijk zo'n levensechte lasnaden ? Ik las wel eens een en ander 1/1 wekelijks bijna en de gelijkenis ziet er verdomd goed uit.

Grts
Peter
 
Hey Guy,
Hoe maak je eigenlijk zo'n levensechte lasnaden ? Ik las wel eens een en ander 1/1 wekelijks bijna en de gelijkenis ziet er verdomd goed uit.

Grts
Peter

De eerste foto beste Peter, is een 1/1 referentiefoto, van het echte spul dus.

Maar ik maakte de eerste lasnaden van dit project met de fijnste Milliput (white). Er komen nog serieus wat lasnaden aan te pas in de komende tijd.



Een kleine update nu van enkele zaken die ik gedaan heb.

De loop van de MG werd uitgeboord.

Er werd wat gewerkt aan de oppervlaktestructuur van de pantserpanelen vooraan.

De beschermbeugels uit de kit werden vervangen door koperdraad-exemplaren die vervolledigd werden met steuntjes uit 0.2mm plastic card en met kleine plastic boutjes.

De beugel die de sleepkabels op z'n plek houden werd gemaakt uit drie kleine stukjes plastic card. Hierrond moet ik nog een lasnaadje fabriceren.

De hijsogen werden gelijmd maar moeten ook hun las nog krijgen.

Diverse werden al aangebracht, maar er komen er zoals gezegd nog veel (ik heb diverse walkarounds dus ik kan me uitleven).

909.jpg
 
Dat gaat de goede kant op Guy.

Als ik even een tip mag geven i.v.m. koperdraadjes. Als je voorbij een bouwwerf of verbouwing passeerd en ge ziet elektriciens bezig, spreek hen eens aan en vraag als ze geen overschotjes van elektrische bedrading hebben. Ook eens vragen naar overschotjes van kowax-kabel (of hoe schrijf je dat juist). Die draad bestaat meestal uit zeer fijne koperdraadjes. Die overschotjes krijgen meestal toch maar een schop of worden vertrappeld tot de kuisploeg komt en ..........alles weggooid .
 
Heel mooie update laat je ons hier weeral zien,zulke topics zijn een streling voor het oog en zeer leerzaam erbij...;)
 
Laatst bewerkt:
Oese! was teveel gefocust op de lasnaden en dus de 1/1 niet gelezen :s pardon

grts
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan