Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht al waar is deze nu weer gebleven en jawel daar is hij weer :-)

Zo op de foto te zien is het detail wel voor mekaar bij deze kit.

Ben benieuwd naar het vervolg van deze.

Ron
 
Mooie kit van een mooie tank.
Heb indertijd deze op 1/76 van Matchbox gebouwd en deze Comet was zoveel jaren later in feite mijn allereerste "rebuild" project.
Ik heb mij toen geïnspireerd op een verslag verschenen in het tijdschrift "Model" Januari - Maart 2003.
Heb toen ook voor de eerste maal gebruik gemaakt van filters met goed resultaat.
Eéntje om te volgen !
 
Ben ook van de party.
Tussen de stapel dozen hier, staat nog een Tamiya Cromwell, zelfde familie, prachtige tanks.

Ik ben heel nieuwsgierig naar de PE set, ikzelf heb er eentje van Aber bijgekocht.
 
De pasvorm van de kit is voorlopig quasi perfect te noemen. Wat je boven het wiel ziet is niks om je druk om te maken. Nadat de fenders van dit onderdeel werden verwijderd, ging er wat verloren van de stevigheid. Wanneer alles zorgvuldig verlijmd zal zijn, komt dit helemaal in orde. De foto laat een dryfit zien.

Aha dat weten we dan ook weer , niets aan de hand dan.
Was vergeten dat er op deze PE fenders komen. Gaat ge ze solderen of lijmen?
 
Ron : het detail is echt goed te noemen, maar als je er een paar goeie walkarounds op natrekt, zijn er toch zaken die ik zal moeten bijsturen...al ga ik niet tot het allerlaatste rivetje lopen mierenn**ken). Het moet gewoon een overtuigende Comet worden, met plezier gebouwd en vooral geschilderd.

Erwin : altijd welkom !

Koekie : een Cromwell, da's de 'vader' van de Comet, zelfde familie, ook zo'n typisch Engelse tank. Bouwverslag maken he, zodat ik mee kan kijken als je eraan begint.

DJs : het gaat lijmen worden, ik heb nog geen fijn soldeergerief, maar dat wordt mijn volgende aankoop. Als je zorgvuldig probeert te lijmen krijg je evengoed sterke verbindingen. En op tijd een bak koffie gaan drinken om de focus te bewaren.

Vandaag ga ik de tracks in mekaar zetten.
 
Hey G leuk dat je deze weer oppakt, we gaan zeker weer volgen. Veel plezier met de tracks:tongue: en geniet van je bak(jes) koffie:D:laugh:
 
Hebben de engelsen nu eigenlijk geen enkel beetje fantasie ? Al hun tanks (oudere en huidige) lijken toch sterk op elkaar é !
 
Hey G leuk dat je deze weer oppakt, we gaan zeker weer volgen. Veel plezier met de tracks:tongue: en geniet van je bak(jes) koffie:D:laugh:

Swa, altijd welkom hier he ! De tracks...komen eraan !

Famo, ik vind die Engelse allieds toch veel verschillen hoor, zie de Tetrarch, de Centaur, de Cromwell (oké, lijkt zeer veel op de latere Comet...), de Churchill, de Cruiser, om nog te zwijgen van het lichtere spul.

De tracks zitten erop, wel hard aan gewerkt.

901.jpg
 
Ik ben het wel met GUnit eens, meer dan genoeg variatie aan de geallieerde kant te vinden alleen moesten die jongens wat meer fantasie in hun camouflage kleuren hebben :laugh:

Maar de tracks zitten er netjes onder en zoals het hoort weinig doorhangen van de tracks.

Ron
 
Compleet eens met de opmerking van Ron wat de tracks betreft netjes en net de voldoende doorhang aanwezig.

Snap wel wat Famo een beetje bedoelt, je ziet namelijk best veel details en lijnen in Engelse tanks terug komen. Bijvoorbeeld de wielen en het luik aan de zijkant bij de Comet bijna net als bij de Centaur en Cromwell. De koepel van de laatst vernoemden is dan weer vergelijkbaar met de Churchill. Maar goed "why change a winning design" zullen we maar zeggen he he.

Als je daarnaast kijkt naar de verschillende Sherman tanks, kun je bij Engels tanks zeggen dat het toch best verschillende ontwerpen zijn.
 
Misschien kun je hier iets mee:

bovington2010163klein.jpg


bovington2010166klein.jpg


bovington2010167klein.jpg


bovington2010169klein.jpg


bovington2010170klein.jpg


Grts
 
De figuren zullen wel wat problemen opleveren denk ik :laugh:

Zijn wel mooie foto`s voor de structuur op de koepel en enkelen anderen dingentjes.

Ron
 
Tja, de "figuren" zijn typische voorbeelden van wargamers.
Er was op dat moment een wargamebeurs aan de gang...
 
Hallo jongens, plezante reacties en zelfs foto's, bedankt daarvoor. Afbeeldingen heb je nooit genoeg. En ze maken het topic een stuk leuker om naar te gaan kijken. Voor ik met iets nieuws begin, probeer ik altijd een map met afbeeldingen bij mekaar te schrapen. Deze zit er, geloof ik ook bij. Wat me aan deze Comet vooral opviel, is die kerstboomgroene kleur ! Tenzij deze (en dat zou best kunnen volgens de postwar kenmerken zoals de rookpotten op de turret en de opengewerkte idler wielen) een Korea versie oid. voor moet stellen, en daar heb ik geen informatie over.
 
Misschien proberen te achterhalen via de markings en de naam? (Adamant)
 
Ik denk ook dat de foto`s van een postwar voertuig zijn dus de kerstboom kan dan wel de deur uit :laugh:

Maar ik was dus even aan de Google gegaan en vond onderstaande PDF file misschien had je deze nog niet GUnit?

Als je op URL klikt die in het PDF bestand staat kan je nog wel meer leuke dingen op die site vinden :)

http://the.shadock.free.fr/Surviving_Comets.pdf

Ron
 
Koekie, het is zeker een postwar die Adamant. Hij werd helemaal gerestaureerd maar de kleur had beter gekund.

Ron, dit is een superleuke pdf ! De gelocaliseerde Comets staan er allemaal netjes in met foto('s). Natuurlijk zijn er nog, maar het is alvast heel interesant wat er te zien is. Zo kwam ik alweer in de verleiding van die wrecked Comets op schietvelden, met die gekleurde turrets ! Of de echte doorgerotte wrakken met al die mooie versleten kleuren en tinten...

Btw. ik ben bezig met het 'upgraden' van de ijzeren koffers links en rechts op de fenders van het echte spul. De kit exemplaren zijn zeker niet slecht, maar het sluitwerk (haken, slotje, spanstang...) is opgegoten en dat wil ik nu reproduceren. Ik heb ik een deksel weggezaagd en vervangen door een home made deksel uit plastic card van 0,2 mm, welk ik geopend laat. Het geeft de mogelijkheid om er een paar jerrycans of ander gerief in te leggen, wat het toch wat meer karakter geeft.

Morgen probeer ik een pic te maken van koffertje 1.
 
Het eerste koffertje is klaar. Het tweede dat gesloten zal blijven, krijgt morgen z'n sluitwerk.

De jerrycans en de ketting zijn maar een indicatie...

903.jpg

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Mooi kistje geworden GUnit en je ziet wat je zoal kan bereiken met met plastic card en fantasie om het in elkaar te steken :)

Ron
 
Het geeft voldoening om het wat extra detail mee te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan