Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
DJs : jup, ik heb er al bij al toch een stuk of vijf gemaakt eer ik tevreden kon zijn.

Swaken : het zijn de moeilijkste dingetjes, frutseltjes waar je later zo blij mee bent als je het eindresultaat ziet, zeker als het home made frullen zijn.

De antennevoet staat op z'n plek :

8000.jpg
 
Tja het zal eens in een keer lukken als je zelf iets maakt, dan is gelijk feest :laugh:

Ron
 
Als je die foto's ziet zou je toch haast geen verflaagje willen opleggen hé ;)

Prachtig resultaat trouwens GUnit, het is een meesterwerkje (alweer!!)
 
Dank jullie wel mannen, zo'n comments doen het he, momenteel staat deze stofvrij omdat ik besloten heb om eerst de Panzer I compleet afgewerkt op z'n sokkel te krijgen.
 
Komen er hier lassen te liggen of zit dat stuk pantser aan de romp vast met bouten en moeren ?

1_46.jpg
 
Komen er hier lassen te liggen of zit dat stuk pantser aan de romp vast met bouten en moeren ?

1_46.jpg

Compleet vergeten te vermelden (goed gezien van u Famo!), dit moet nog vastgezet en afgewerkt worden en het gebeurde nog niet omdat ik binnenin een zwart mistje wil aanbrengen. Het ronde luik staat immers open.
 
Let op é Guy, ik had zelfs mijn bril niet op toen ik dat zag .....:ohmy:...:laugh::laugh::laugh:
 
Hallo gasten van het militair rollend materieel ! Hoog tijd om dit project vanonder het stof te halen ! Afgelopen weekend heb ik de hele voorkant van de hull gesloopt om dingen op orde te stellen waarvan ik niet langer tevreden was. Maw. de zandzakken (vond ik net iets te klein) en het doek, de trackdelen etc. zijn weg, maar ook de beschermingsbeugels van de lichten werden vervangen door Evergreen producten. Morgen gaat de Comet in een laagje grijze grondverf en plaats ik een foto. Hopelijk bevalt het jullie dat de Comet is herrezen uit de donkere krochten van mijn Heilige Modelbouwdonjon ! By the way, it's good to be back here !!! Niets gaat boven vettig groen, ranzig geel, vuile camovlekken...

...om terug wat in de stemming te komen deze foto :

Only for reference purposes !!!
mb11.jpg
Is wel een post WOII bak (te zien aan de smoke dischargers op de turret).

:)Vriendelijke groet ! G.
 
Ben wel blij dat onze Guy er terug aan begint, deze tank is één van mijn favorieten en zoals hij die dingen bouwt...amai.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Koekie, ik ga proberen er het beste van te maken, we zien wel !

Vandaag heb ik de turret een paar sterk verdunde laagjes surfacer gegeven, gevolgd door enkele dunne lagen zwart.

SDC13000.jpg

Morgen volgt de rest.

G.
 
Hey Koen, met verf erover zal het een ander gezicht worden, content dat ik de draad weer heb opgepakt in afwachting van de items voor mijn Dodge (al heb ik die ondertussen in mijn bezit gekregen). Ik ga eerst alle subonderdelen primen en in't zwart zetten om te controleren op imperfecties.

Zo werden vandaag de wielen alvast aangepakt, in navolging van de geschutskoepel.

SDC13011.jpg

Morgen de hull ! Nog een dagske in't zwart werken zie!:O
 
Laatst bewerkt:
Mooi spuitwerk. waarmee verdun jij je Mr surfacer. normaal doe ik het met cellulosethinner, maar de laattse keer deed het niks anders dan kappelen en kreeg ik het met de beste wil van de wereld niet door de spuit...

Nog een dagske in't zwart werken zie!:O

Opletten, de belastingen zoeken nog steeds geld...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat er geen stof in je verf is gekomen :laugh: Maar goed om te zien dat deze weer boven water is gekomen.
 
Silenoz, ik ben een tijdje geleden overgestapt van mijn Revell acryls naar Tamiya verfjes. Deze verdun ik met Laquer Thinner, dit gaat prima en dit is de ervaring van vele modelbouwers. Het gaat hier om de flesjes thinner met GELE dop.

Ron, laat ik nou van stof en die minuscule "haartjes" gewoon gaan flippen ! Wanneer die in de verflagen terechtkomen zijn ze telkens een spelbreker, zowel tijdens het weatheren als later wanneer je ernaar kijkt in de vitrinekast. Zelf ben ik erg blij dat hij van de reservebank weer op het veld staat, het werd tijd.
 
Hoi, bedank voor je antword, en voor de Mr; Surfacer gebruik je gewone cellulosethinner dan?
 
Mr Surfacer kan je met celullosethinner verdunnen, maar ook met de Laquer thinner als ik me niet vergis. Eerstgenoemde thinner zou ZEER giftig zijn ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan