Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/17 ausf D [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, :)

heel knap gedaan, chips lijken op foto wel goed, nogmaals, knap gedaan.;)
 
Geen commentaar is goeie commentaar . Prachtig !!
 
Spuitwerk ziet er super uit en met de chips ben je op de goede weg. Alleen de lichte nog iets verfijnen en de donkere iets donkerder. Bv. mix ik altijd humbrol 33 en 170 hiervoor en speel hierbij de menging zodat je nooit overal dezelfde egale kleur krijgt. Misschien dat je er wat mee kan. Je bent onderweg naar een toppertje in ieder geval.
 
Bedankt voor de commentaren allemaal :)

@swa Ik heb humbrol 33 en 100 gebruikt want die 170 van humbrol is niet meer te verkrijgen.:(
 
Hier dan een volgende update met enkele buiten foto's
Ah ja ge moet er van profiteren als het goe weer is he

Filters gezet bovenaan lichte kleuren en naar onderen toe verdonkerd.
Daarna gedrybrusht ,de randen zijn op de normale wijze gedaan en de klinknagels
zijn met een klein penseel geschilderd in dezelfde kleur.

251-68.jpg

251-69.jpg

251-70.jpg

Het schild werd ook gemonteerd wat niet echt van een leien dakje verliep
Er zijn veel woorden aan te pas gekomen :angry:

251-71.jpg

Zal genoodzaakt zijn om de flak vast te lijmen want door het gewicht van het schild
hangt hij scheef zoals te zien is op de volgende foto (jammer)

251-72.jpg

251-73.jpg

251-74.jpg

Ben niet echt tevreden over spuitwerk op de halftrack is te korrelig. Oorzaak waarschijnlijk
niet genoeg verdund (vallejo verf verdund 1 deel verf op 5 delen verdunner zoals voorgeschreven door vallejo) Het schild van de flak is beter gelukt deze heb ik 1 op 8
verdund nadat ik dit had vernomen van een collega bouwer die spuit met tamiya en deze zo verdund. ;)

251-75.jpg

Dit was het voor deze hiena zijn de chips aan de beurt (niet deze uit een zakje he) :D:D
 
Laatst bewerkt:
Yoooo DJs, toch een ferm machine é ! Ik vraag me eigenlijk af dat schild op die flak ,daar kon toch wel niemand tussen of hoe ging dat in zijn werk ? ik krijg er noch kop noch staart aan , of deden ze hem eraf om te vuren zoals op de eerste zw/w foto en stond hij erop als er niet geschoten werd .
Die loop met vuurmond is prachtig ,echt , kzien daar zot van, van zulke details.

Je zal nu je chips zetten zeg je, maar euh......je roest staat er al op. Allez, tis elk zijn manier van werken maar moet je niet eerst chippen om daaruit dan je roest te laten komen ?

Die korreligheid van je verf is dat ,korreligheid zien of korreligheid voelen. Ik heb daar een oplossing voor als je dat nog eens tegenkomt, nu is je model al te ver afgewerkt.
Dat is een methode die ik vroeger toepaste toen ik nog niet kon treffelijk AB-en en met humbrol spoot. Ik had altijd en ruw korrelachtig resultaat en oplichten deed ik altijd met drybrusching. Hetgeen dat ik nu zal zeggen zal je waarschijnlijk wel en beetje raar vinden. Ge neemt een verfborsteltje ,zo'n gewoontje en knipt de haartjes af tot op 2/3 van de lengte, dan neem je ook weer humbrol , borstel in de verf en in plaats van hem droog te wrijven om te drybruschen maak je dat hij nog vochtig is met verf. Ja ,allez ge moet dat zelf zien. Niet droog en niet nat. Daarna begin je bij manier van spreken te "wetbrushing" . Let wel dat ik dat deed om op te lichten dus ik deed dat tamelijk grondig dat borstelen.
Resultaat is dat je model opgelicht is en je korreligheid is weg. Raar maar waar. Ge moet er wel op letten voordat je opnieuw verf aan je borstel doet je deze wel eerst uitspoelt anders koekt die gewoon doe. En de gulden regel is nog steeds : eerst proberen op een proefstuk.
Ge ziet maar.
 
Yo Famo

Wat de flak betreft denk ik dat er juist iemand tussen kan maar het zal ook geen dikken mogen zijn.
Maar durf dat natuurlijk niet met 100% zeggen want de info over dit type is wat schaars.

Wat de korreligheid betreft het is te voelen en ook te zien onder fel licht. jammer maar het is nu zo.
Al doende leren we, de wielen en het schild zijn veel beter want heb deze gespoten met dunnere verf.

En ja er staan al wat uitlopers op en dat komt eigenlijk omdat ik een verslag aan het lezen was
over het verweren van een anti tank gun (British ordnance QF 2 pounder) en daar gingen ze zo te werk en ja ikke wilde dat ook eens proberen. Zot zijn doet geen zeer e :wacko:
 
Over de korreligheid : zou heel lichtjes opwrijven met fijn staalwol (en voorzichtig natuurlijk) niet veel korrel kunnen wegnemen ? Volgens mij wel. En dan wat vernis erover nevelen (satijn) ?
 
DJs, mooie 251 die je hier laat zien.
Ook al is hij wat korrelig, toch moeilijk te zien op de foto's, hij ziet er netjes uit.
En dat probeersel met roest is niet slecht.

Erik.
 
Die grove korrel komt door dat de afstand tussen airbrush en model te groot is, resultaat is dan dat de verf al bijna droog is voordat het op het model zit.
Dus een minder afstand nemen bij je volgende model en het probleem moet verholpen zijn

Ron
 
Djs, ziet er knap uit man. Het probleem met het korrelig opppervlak wijt ik ook aan de verdunning en de afstand tot het model zoals Ron al aangaf. Keep up the good work.
 
Hier na een lange tijd weer even een update

De randen kregen een lichte drybrush en daarna werden de paintchips gezet.
Deze zijn gemaakt met acrylverf namelijk grijs gemengt met zwart in verschillende
kleurtonen.

251-76.jpg

251-77.jpg

251-78.jpg

251-79.jpg

Dan zijn de chips bewerkt met roestkleuren op de manier zoals mooi uitgelegd
door Famo in zijn topic van de jagdpanzer. Namelijk blenden naar buiten en dan terug naar binnen. Het is inderdaad een hels karwei maar het resultaat vind ik zeker nie slecht.
(er is nog maar 1 kant van de halftrack gedaan)

251-81.jpg

De wielen zijn uiteraard meegespoten in de basiskleur en de banden zijn geschilderd in zwart
met een drupje flesh erbij om een meer rubber achtig uiterlijk te krijgen. Daarna werd het wiel ingelijnd met olieverf. Nadien werd er een papje van pigmentpoeders aangelengd met white spirit aangebracht. Na uitdroging werd het overtollige verwijderd met een stug penseel.
Nadien werden de uitstekende delen zoals de boutjes opgelicht door ze te drybrushen met een lichtere toon dan de basiskleur.

251-82.jpg

251-83.jpg

Het zeil is ook geschilderd met acryl en kreeg verschillende schaduw en oplicht tonen

251-80.jpg

De tracks kregen ook al een pigmentpapje maar moeten nog verder bewerkt worden.
Dat is voor de volgende keer.
 
Hey, :)

Miljaar, hier zitten kraks op het net, heel schoon gedaan man, ik kwijl op je chips en de roest, gewoon subliem....8)8);)
 
Gaat er steeds beter uitzien ^^

Wat je ook kan gebruiken voor je chipping inplaats van grijs is chocote brown van Vallejo deze zit erg in de buurt van Humbroll 170, de Vallejo heef hooguit een tipje zwart nodig om precies op H 170 te lijken.
Dit heb ik uiteraard uitgetest met deze twee merken verf, maar ik neem de moeite niet eens om zwart toe te voegen.


Ron
 
Jawadde !!!!! Een prachtmachine dat je daar neerzet. Dat van die dusting van die wielen is er ééntje om zeker na te apen.
Knap gedaan DJs
 
Wouw, wat een schilderwerk hier. Heb ik even wat gemist. Mooi hoor. Echt petje af.

:)
 
Erg goed gedaan. Niets overdone !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan