Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
natuurlijke producten voor diorama's. [DONE]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: natuurlijke producten voor diorama's. [DONE]

Standaard natuurlijke producten voor diorama's. [DONE]

Mensen,

wilde zo graag in deze topic wat bevindingen van mensen verzamelen die met een scherp oog geneigd zijn van het wandelpad af te dwalen.
    Met reden dat hun oog op iets viel dat te gebruiken is in een diorama.

Zelf is het een reden voor me om gewapend met drie plastic tassen de duinen in te trekken op zoek naar moois.

in dit geval trof ik de wortel van de wilde duinroos, te bezien in mijn Friedrichvignet.
    De takjes van de roos zijn dun begroeid met doornen, ook leuk voor cactusliefhebbers in een woestijnplan.

groeten,

René

swa I
    Gast

Standaard

Dit is een zeer mooie tip Rene....en dan nog ééns gekoppelt aan een goede gezonde wandeling...
    Het is nu wel de beste tijd van het jaar om zulke bruikbare prachtige dingen te vinden..."natuurlijk" en nog ééns gratis ook....

Standaard

Als ik in de natuur wandel, dan bekijk ik bijna alle planten, vooral diegene met kleine bloemen en blaadjes...
    Als er tussen zitten die ik op schaal gepast vind, dan neem ik er een beetje mee, en die laat ik dan drogen...
    Zo heb je dan altijd bodembedekking, die altijd wel eens van pas kan komen

Namen van de planten kan ik niet geven, die ken ik niet
    Maar dat speelt ook niet echt een rol hé

Standaard

namen spelen niet zo een rol nee Beyond.
    't is meer dat 'Tyloxis aristata' een naam is die je vaker tegenkomt als je op zeeschuim googelt.

Deze komt niet in onze landen voor, maar in april ga ik weer wat voor het raam zaaien.
    Mijn laatste oogst bezorgde me 5 schoenendozen met fijne takjes en toch een hoop flinkere.

Met stukken boomschors kan ik wegkomen als rotspartijen, goed bewerkt.

En de duinroos was toch iets over te vinden:
    Duinroos - Wikipedia

verplaatst zich via wortelnetwerk, zegt mij genoeg

Standaard

Niet helemaal gratis maar toch.

Kijk nu eens bij de kerst uitverkoop...... Daar kun je vanalles vinden. Ik heb zo destijds voor mijn warhammer mos gras en van allerlei aan materialen gekocht, daar doen ze op de club nu nog steeds mee. Ik had een hele zak vol voor nog geen 2 euro.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Bij ons op de Kalmthoutse heide zie je langs de kant veel blootgespoelde ragfijne wortels van heideplanten verschijnen. Dat zijn de momenten waarop ik me moet inhouden om eraan te gaan prutsen. Hier geldt een absoluut verbod op het meepakken van planten en of plantendelen in dit natuurgebied.
    Maar tijdens een gewone boswandeling zit ik ook altijd met m'n blik tegen de grond te gapen, op zoek naar bruikbaar spul voor diorama's.

Standaard

Dat is zuur, Guy.

in mijn volgende figurenvignet zou ik graag een muurtje maken.
    Ik denk dan eindelijk eens jouw kurktechniek toe te passen.

afgeknipt haar als vervanger voor hangend gras, rijstkorrels voor kleine duifjes of muizen, kattensnorharen voor antennes, zware shag als bruidsluier, kurkuma ( geelwortel) als fijn woestijnzand, gesmolten suiker als water, inhoud van uilenballen als menselijke resten, gedroogd gras als bambuh, dennennaalden als kogelriemen, kienhout voor aquaria als rots, uitgeklopt scheerpulver als mos, ach je kan het zo gek niet bedenken...

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten