Hoofdsponsor

1/48 F-22 dio. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Welkom op Edwards airbase :) Dit dio wordt gebouwd zonder eindresultaat voor ogen, m.a.w. alles kan gaandeweg nog veranderen. Eén ding is alvast zeker en dat wordt een Dixi wc. Ik kreeg dit idee aan de hand van een figuurtje dat bij de ground crew zat, gehurkt met een flesje in zijn hand. Ik heb hem een beetje bijgeboetseerd, namelijk zijn broek laten zakken, wat kleur op de juiste plaatsen en de "drukker" was klaar.:laugh:

De grondplaat
F22Raptor198-1.jpg

Van boven naar onder komt hier woestijnzand met wat struikjes, een donkergrijze strook en de lichtgrijze betonnen tegels.
Opmerkingen en tips zijn welkom, alles kan nog aangepast worden.

De pot
F22Raptor196-1.jpg

F22Raptor199-1.jpg

gelukkig heb ik redelijk wat ervaring met deze toiletten en kan ik veel uit het hoofd maken. Niet dat die dingen een pretje zijn maar als je moet dan moet je hé :laugh:
 
Thomas,
Ik zou niet graag op zo'n 'Dixi' zitten als die F22 vertrekt :nowink:
 
Ik ook niet maar deze F-22 zal niet opstijgen hoor, wacht maar af :laugh:

Vandaag nog wat verder gedaan aan het kleinste kamerke. Het betreft hier het luxemodel met kapstok, urinoir en wasbak. Ook het welbekende hartje is aanwezig.

F22Raptor200.jpg

Voor de niet-kenners, dit is het model met spoelsysteem, daarom dat pookje naast de pot ;)

F22Raptor202.jpg

F22Raptor205.jpg

F22Raptor204.jpg

Ik heb ook al een begin gemaakt aan het dak, wijnlood is ideaal hiervoor.
F22Raptor206.jpg
 
Origineel idee Tomas.

Je dixie ziet er goed uit, zeer mooie details, en net als de echte ;)
Doet mij denken aan de festivals die ik doe :)

Benieuwd wat het wordt...
 
laat hem maar opstijgen,een beetje wind bij het drukken helpt

grtz

huge
 
Mooi hoor! Het idee alleen is al goed, maar de uitwerking erbij ....
 
En we gaan verder met de stinkkabine.

Geen toilet is compleet zonder rolleke wc-papier dus...
F22Raptor207.jpg

En waarom niet? Nog wat in reserve ook hé.
F22Raptor212.jpg

Na wat verf, lijm, vloeken, terug lijm, weer verf, de drukker op zijn plaats gezet
F22Raptor214.jpg

Natuurlijk kwam daar dan de grote vraag, wat doet die gast met een flesje op de wc? Feestje natuurlijk ! En zoals we van de americanos gewoon zijn hoort daar een grote BBQ bij
F22Raptor216.jpg

En terwijl ik toch bezig was ook even een potje verf geskresjt omwille van het onderwerp van dit dio, de F-22 in zijn onderbroek :laugh:
F22Raptor224-1.jpg

Teasertje van de kleur ;)
F22Raptor160.jpg
 
Ge zijt knettergek!
Ik pruts al met PE op die schaal, jij maakt PE op die schaal.
 
Da's KLEIN ! Oke, dit vind ik dus weer geestig he, erg hoor, er komt een toilet aan te pas en ik amuseer me kostelijk ! Goed bezig, die kleine wc rol is zo knap gedaan man !
 
Dominiek; dit was eigenlijk heel simpel gemaakt hoor. Stukje oorstok, koperdraad en een beetje styreen. Het wcpapier is gewoon een dun reepje tamiyatape opgerold op een stukje koperdraad.

Guy, de bedoeling is dat heel het dio een lach op het gezicht gaat brengen. Hopelijk gaat dit lukken, mijn humor gaat soms rare kanten op :unsure: :laugh:

Als er iemand nog ideeën heeft, laat maar komen. Hoe maffer hoe beter :)

Eerste werken aan het ondergrondje zijn ook begonnen.
F22Raptor228.jpg
 
Ondergrondje is klaar wat mij betreft. De woestijn is wat grof uitgevallen maarja, volgende keer beter.

F22Raptor233.jpg

Ik zal binnenkort proberen om een betere foto te maken bij dachtlicht, want nu gaat er wel heel veel detail verloren.:angry:
 
De beloofde daglichtfoto's.

F22Raptor242.jpg

Detailshot van de betonnen platen
F22Raptor245.jpg

Detailshot van de woestenij, dit moet nog wat droogtijd hebben vanwege de olieverf.
F22Raptor246.jpg
 
Hoi Thomas,

na de veel belovende woorden van Dirk (amazone) gisteren.
Ben ik een kijkje komen nemen, ja daar ben ik even stil van geworden!-fck--fck--fck-
Dit had ik eerlijk niet verwacht zeg, Dirk heeft niets te veel gezegt!!!;)
Thomas je laat hier iets prachtig zien, en dan nog op deze schaal.ApplausApplaus
De ondergrond ziet er mooi uit hoor maar zijn de tegel niet iets te groot uitgevallen? Misschien moet eens de dixie er bij plaatsen. Dan krijgen we een beter zicht!!-foto--foto-
Om zeker geen vergissingen te krijgen.:(
 
Tomas, die betontegels heb je qua structuur best raak getroffen, ziet er goed uit. Op de ene foto lijkt het allemaal wel blauwer. Ik ga ervan uit dat de grijze versie het meest de realiteit benadert.
 
Schitterend, schitterend....ik ben zot op dat WC rolletje :):

Mss een foto'ke van de birdie er bij om de verhouding te krijgen
 
Jongens, beedank foor die bloeméén :laugh: ik heb nochthans zoals altijd maar wat aangeprutst hopende op een iets of wat presentabel resultaat.

John: voor de tegels ben ik uitgegaan van een foto die ik heb vanop Edwards airbase. Dit is de "pitlane" van de vliegtuigen en die tegels zijn enorm groot.

Guy; ja, zelfs met daglicht zijn de kleuren nog niet hoe ze in het echt zijn. De close-up van de tegels dan weer wel. De structuur is eigenlijk een gelukstreffer, deze kwam pas tevoorschijn toen ik de olieverf opwreef met een stukje keukenpapier :)

Geert; jammer alleen dat je van dat rolleke niets meer terugziet. Ik zit eraan te denken om een hartvormig gat te maken in de achterwand van de dixi. Zonde van het werk als je er niks meer van terugziet, vooral de metservoor van de drukker mis ik nog het meeste :laugh:

ik denk alleen dat mijn vloertje te klein gaat worden om alles een beetje deftig neer te poten :8
 
Hoi Thomas,

misschien dan ook niet slecht om alles ter wijlertijd er bij te plaatsen!!
Kun je ook even een foto van 1/1 er bij plaatsen indien mogelijk. Om een idd te krijgen!
 
De foto die ik als voorbeeld gebruikt heb voor de tegels en de stinkcabine natuurlijk :laugh:

F22Raptor251.jpg
 
Interessante foto, wat een collectie toestellen, staat zelfs een U2 op! Ben echt benieuwd naar de verdere bouw van je dio, succes.

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan