Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer 38(t) Hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Churchill

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
1.003
Hier dan mij huidig project


H0001.jpg
H0002.jpg
H0003.jpg
H0004.jpg
 
Laatst bewerkt:
ga je die bouwen MET die extra PE-set?

Deze ga ik dan zeker volgen, want ik heb nog geen ervaring met PE, maar heb zo wel een reden om dat te leren kennen.
 
Dat is ee gafe set die je bij elkaar hebt. Mooie aftermarket parts. Ik heb deze eens gebouwd zien worden in de shop toen wij die nog hadden. (die is triest ten einde gekomen) Maar goed heel veel plezier hiermee. Ik ga je volgen. Ga je hier een dio omheen maken. Of ook een alleenstaand model.
 
Eigenlijk ben ik al een heel stuk verder met deze ik zal de volledige bouw foto's ook posten tot het moment dat ik nu ben.
 
De Bouw van de Hetzer

H0010.jpg
H0015.jpg

De loopwielen

H0018.jpg

De spatborden van photo-etch

H0019.jpg
H0020.jpg

De hull met de voorlopig gemonteerden wielen

H0023.jpg

afgebouwd model

H0048.jpg

gespoten met humbrol 93

H0055.jpg
H0058.jpg

wheatering van de wielen

H0060.jpg

close up van het wiel

H0063.jpg
 
Merk ik het goed op dat je de panellines eerst ingekleurd heb?

btw: zeer mooie close-up van dat wiel, dit ziet er realistisch uit.
 
:eek:

En ik maar denken dat je net begonnen was wacko

Maar het wordt weer een juweeltje zo te zien. Gaat zo door, blijf je volgen.
 
@ ExSerCo, dat heb je goed op gemerkt hij is eerst volledig mat zwart gespoten.

@ modelengeneer, jup was al bezig met deze ben ook al bezig mt de volgend te bouwen maar daar krijg je een volledig verslag van.
 
Ondertussen zijn we begonnen met de wheatering van de zijkant .

H0066.jpg
 
Het is al een heel tijdje geleden maar hier nog eens een kleine update

Het model is ondertussen volledig in gelijnd en ben nu bezig met de loopwielen verder af te werken.

Ze zijn nog niet allemaal gedaan maar toch al een fotootje van de kleine vooruitgang

H0067.jpg
 
wow :eek: dat ziet er goed uit!!! zijn de wielen geweatherd met olieverf?
 
Ook van mijn kant een Wow. :eek: Ziet dat er even schitterend uit. Waarom zijn die wielen verschillend van kleur? Ik weet dus echt niets van militairen af. wacko
 
@ merlijn432, er is een gedeelte gedaan met Humbrol en een gedeelte gedaan met olieverf.


@ modelengeneer, de wielen zijn verschillend van kleur omdat er schade is aan het voorste spatbord (vb: mijnschade) dus de twee zijn toen vervangen en hebben nog de kleur van de grondverf;)
 
Ik dacht dat de wielen er ook wel van tevoren in kleur zijn gespoten. Ik zie dit wel eens op een tank dat deze op de achterkant als zijnde reserve liggen. Dan zijn ze altijd op kleur meegespoten met de rest van de tank. Vandaar dat ik daar niet aan dacht. :D

Dank voor de uitleg.
 
Ik dacht dat de wielen er ook wel van tevoren in kleur zijn gespoten. Ik zie dit wel eens op een tank dat deze op de achterkant als zijnde reserve liggen. Dan zijn ze altijd op kleur meegespoten met de rest van de tank. Vandaar dat ik daar niet aan dacht. :D

Dank voor de uitleg.
Wel, om die redenen dacht ik dat ook steeds.:confused:
Knap gedaan hoor!



Droop
 
Nice, I like it.

Kun je ons misschien eens een paar tips bezorgen over je weatherings-technieken?
 
gewoon vragen wat je wil weten of van welke techniek je graag uitleg wil horen

Leuke how to van begin tot einde zou leuk zijn. :eek:

Nee hoor het is maar dollen. Maar die techniek waarmee je die sporen van gebruik zo mooi maakt. Dat zou ik dan heel graag eens een keer willen zien hoe je dat doet. :D
 
De eerste techniek wat ik heb gedaan is een wash van olieverf
dan ben ik begonnen met de pin-wash (inlijnen) van het model de volgende stap is het chippen en de aflopers maken het enigste wat er nog ontbreekt is de stof wash;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan