Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer 38(t) Hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste techniek wat ik heb gedaan is een wash van olieverf
dan ben ik begonnen met de pin-wash (inlijnen) van het model de volgende stap is het chippen en de aflopers maken het enigste wat er nog ontbreekt is de stof wash;)

Ik wil nu niet "den ambetanterik" uithangen, maar een aantal beginnende modelbouwers ( waaronder ikzelf ), weten niet waarom of hoe de verschillende technieken die je hier opsomt, moeten worden gebruikt.

Wat doe je eerst, gewoon je model in primer en daarna de basiskleur?
Daarna wash olieverf? Wat is de reden hiervoor?
De pin-wash, is dat dan om je panellines te accentueren?
Chippen ken ik al van in de boekskes.
Stofwash, hoe doe je dat?

Ik weet het, ik vraag veel. Maar ik wil gewoon weten hoe je het moet doen. Daarom lukt het mij nog niet om modellen neer te zetten van jouw niveau, maar de kennis alleen is al van goudwaarde.
 
chippen en de aflopers
Voor dat chippen heb ik wel een gezien dat er een soort van gel over een menie kleur heen gezet wordt. Lijkt een beetje op kaarsvet of latexrubber. Net zoals je hebt voor het afplakken van ramen, ik geloof van italeri. Dan met een schuursponsje er over om de delen na het spuiten weer af te helen. Dan zie je dat de verf ook gaat bladderen.

Kun je hier dan ook die aflopers in maken denk je. Of doe je dat helemaal anders. :D
 
Ik wil nu niet "den ambetanterik" uithangen, maar een aantal beginnende modelbouwers ( waaronder ikzelf ), weten niet waarom of hoe de verschillende technieken die je hier opsomt, moeten worden gebruikt.

Wat doe je eerst, gewoon je model in primer en daarna de basiskleur?
Daarna wash olieverf? Wat is de reden hiervoor?
De pin-wash, is dat dan om je panellines te accentueren?
Chippen ken ik al van in de boekskes.
Stofwash, hoe doe je dat?

Ik weet het, ik vraag veel. Maar ik wil gewoon weten hoe je het moet doen. Daarom lukt het mij nog niet om modellen neer te zetten van jouw niveau, maar de kennis alleen is al van goudwaarde.


Hier even wat lees voer met al de bassis begrippen

Deze heb ik even van een brouwers forum afgehaald

http://www.modelbrouwers.nl/docs/modelbrouwers_how-to_basistermen.pdf

Deze is zeer handig en ik zou het niet beter kunnen uitleggen
 
Voor dat chippen heb ik wel een gezien dat er een soort van gel over een menie kleur heen gezet wordt. Lijkt een beetje op kaarsvet of latexrubber. Net zoals je hebt voor het afplakken van ramen, ik geloof van italeri. Dan met een schuursponsje er over om de delen na het spuiten weer af te helen. Dan zie je dat de verf ook gaat bladderen.

Kun je hier dan ook die aflopers in maken denk je. Of doe je dat helemaal anders. :D


Deze producten werken wel maar ik, chip liever met een penseel dan heb je toch net wat meer controle over het geen je doet.
Voor de highlights gebruik je gewoon de bassis kleur die je wat oplicht met bv Humbrol 93 voor de bassis kleur van je chip (de donkeren kleur) gebruik ik gewoonlijk Humbrol 170
 
Laatst bewerkt:
hoi Dominiek,

Heb je wat info kunnen vinden op de link??
 
hoi Dominiek,

Heb je wat info kunnen vinden op de link??

Hallo,

Ik zal dat vandaag eens proberen uit te vissen.
Ik heb zonet een weekje werken achter de rug van 94 uren (jawel, je leest het goed), dus veel tijd om te bouwen of forummen was er niet.boos
In elke geval bedankt voor de link, ik ga er straks tegenaan.
 
Hallo,

Ik zal dat vandaag eens proberen uit te vissen.
Ik heb zonet een weekje werken achter de rug van 94 uren (jawel, je leest het goed), dus veel tijd om te bouwen of forummen was er niet.boos
In elke geval bedankt voor de link, ik ga er straks tegenaan.

94 uur en oostende dan kan dit maar twee dingen betekenen denk ik ;)

Of wel visser of horeca?

André;)
 
cuteAndré, je zit ernaast!!!

Werken bij het Loodswezen en bij familie in een taxibedrijf.:confused:
 
Knap werk man, je technieken zien er super uit!

En correct, wielen werden regelmatig nog in de primer of een andere kleur erop gezet. Dit gold ook voor lopen en aan het eind van de oorlog soms voor het gehele voertuig. Aan het front werden de tanks dan nog van een snelle camo voorzien. Want op den duur was de levensduur van een duitse tank danig beperkt.

Ga snel naar je andere posts kijken.

Groet,

Swa
 
Knap werk man, dit noem ik nu een verwering van de bovenste plank.

Hopelijk snel terug een update.
En zoals Swa zegt, eens naar uw andere posts kijken

Ga vooral zo door, dit word een juweeltje ;)
 
@ Swa, thanks ;)

@ pantani, aan de update wordt gewerkt

Ik ben allen niet van de snelste bouwer denk ik;)

Als je bekijkt dat ik op een heel model vanaf het bouwen tot het

artikel schrijven zo een 6 maand doe weet je wel genoeg denk ik;)

Maar de update kom er zeker aan hoor:p
 
Zo hier nog eens een update cute

Vandaag een paar uren bezig geweest met de voorkant te

verweren, maar persoonlijk vind ik het resultaat niet zo

goed wacko

H0071.jpg
 
Tja ook ik heb nu een paar keer op verschillende tijdstippen gekeken. Bril op en bril af. Maakt ook niets uit. :eek: Wat is er dan verkeerd aan?
 
Dat is het juist ik weet het zelf niet maar er ontbreekt wat:confused:

Dus we hebben de handel even aan de kant gezet wat cafeïne genomen en er terug ik ge vlogen:p

H0073.jpg
 
Nou Churchill, ik heb zo eens zitten kijken maar ik zie d'r niets aan. Enkel dat het bij mij zeer natuurgetrouw over komt!
Ik hoop dat je voor mij eens uit kunt leggen hoe deze chips zo aan brengt en hoe de opbouw is in kleuren?

Groet,
Swa
 
Misschien dat je er nog wat stof of iets op aan kan brengen. Maar meer kan ik niet bedenken. Of wat modder of zo. Iig ben ik best jaloers op wat je maakt.
 
Ik durf er zelf niets over te zeggen, lijkt zoals uw andere werken net echt, mooi man ga zo verder en als het niet voor het boekje is dat je nu bezig bent met dit model waarom zou u zich moeten haasten, haast en spoed is zelden goed, maar bij jou werk kun je dit niet zeggen hehe ;)
 
@ Swa, ik ben of beter gezegt begin gewoonlijk met het zetten van de high-ligts dus de licht chips deze zijn gewoonlijk van de basiskleur die een beetje wordt opgelicht met mat wit als dit gebeurt is doe de gewone chips deze doe ik met 170 waar ik een beetje 33 bij doe (allemaal humbrol wel te verstaan)


@ modelengeneer, deze komen nog aan bod maar de is de aller laatste stap van het verwerings proces.


@ pantani, daar komt hij misschien in als ze het model goed vinden natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan