Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/1 (Dragon) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Wegens ik moest boven blijven omdat vrouwlief op trot was en de kleine anders alleen zat dit doosje meegepakt.

F22Raptor196.jpg

Allé, doosje, zeg maar doos want dit is toch wat anders dan het 1/72 spul wat ik gewoon ben. Een bende rekken met een heleboel onderdelen, ja zelfs rekjes met ventjes en wat extra spullen zoals een jas en schoenen. Alleen, er zou een rekje PE moeten bijzitten maar da's foetsie, net als de decals :( Krijg je dus als je een doos koopt op een beurs en het nalaat van er in te kijken.

F22Raptor197.jpg

Alvast een start gemaakt en ik moet zeggen, dit is toch gewoon puur bouwplezier. Stukjes uit het rek knippen, klein beetje schuren en plakken. Het valt bijna in elkaar.
Let wel, buiten de ophanging is alles nog droogpas. Ik ben van plan om de vloerplaat aan te passen zodat er van de kelderverdieping nog iets te zien is achteraf. Ben nog niet zeker maar een scratchmotor lijkt me ook wel wat voor deze :laugh:

F22Raptor198.jpg

Voorwielbewegingsding bestaat uit acht onderdelen en het werkt nog ook 8)
F22Raptor199.jpg

Ow ja, deze gaat het slachtoffer worden van mijn eerste stappen in de wondere wereld van de luchtborstel :8
 
Veel suk6 ermee Tomas :)

Dit is een mooi begin ;)
 
Een mooi bakstje om te maken.
Welke verf zal je gebruiken, allez het merk bedoel ik ,want het zal waarschijnlijk wel in panzergrau zijn (denk ik )
 
Ik heb een kleine voorraad vallejo air maar mezelf kennende gaat dit ding een kleurke krijgen zoals er in het echt waarschijnlijk maar ééntje gereden heeft. :laugh: Nog eens wat foto's doorzoeken .... wordt vervolgd ;)
 
Alles wat onder de getallen 250 en 251 valt is een streling voor het oog. Next update aub !
 
Ik heb een kleine voorraad vallejo air maar mezelf kennende gaat dit ding een kleurke krijgen zoals er in het echt waarschijnlijk maar ééntje gereden heeft....

Nen roze-tje of een rode met zwarte bollen........:O
 
Mooie kit, ben benieuwd naar het vervolg.
 
Schoon bakske , natuurlijk jammer van de PE en decals

Toch succes met de bouw ;)
 
Thanx, jij ook hé ;)

Famo, het wordt een captured vehikel. Ik heb een paar foto's gevonden, weet alleen nog niet of ik er een amerikaander of een ruski van ga maken. Ik neig naar een rus want ik heb ook prachtige camo's gezien, en ja het lijkt wel een beetje op rood met zwarte bollen :laugh:
 
Terwijl één en ander lag te drogen nog een beetje verder gedaan met deze. Momenteel zijn het kleine updates, maar eens het F-22 project af is vlieg ik er volle bak in met deze. Heb er zin in ^^

Natuurlijk, hoe kan het ook anders, het mes er in en wat prullekes gemaakt ! :laugh:
F22Raptor231.jpg

F22Raptor232.jpg

Nog een paar leidingen bijtrekken en dan kan ik aan de motor beginnen :)
 
cool....tomas...je hebt ook oog voor detail.....en dat geeft toch zo veel meerwaarde aan een model...en heb je nu al besloten wat het wordt....ne rus.....of...;)..en ga je het bouwen naar een echt betaant model....ik ben beniewt...en kom hier elke dag kijken hoor........;);)
 
Thanx Swa :) Waarschijnlijk wordt het een Ruski, om één of andere reden trekt dat me steeds opnieuw aan :unsure:


Vandaag tussen de soep en de patatten toch nog wat kunnen prutsen.

SdKfz251001.jpg

SdKfz251002.jpg

Kelderverdieping is klaar nu, volgende fase wordt de motor. Die moet van nul opgebouwd worden :)
 
Weer een prachtige update..tomas en een ruski...met camo..en dan nog misschien een wintercamo....:8:8:8 ik ben echt benieuwt...........op naar de volgende up....;);)
 
De kit krijgt wel de nodige meerwaarde van het betere scratchwerk wat ik hier zie. Het ziet er goed uit Tomas, dus rap verder naar de volgende update.
 
Alhoewel je er waarschijnlijk niks meer van gaat terugzien kon ik het niet laten om het bestuurdersgedeelte een beetje aan te passen.

Dit krijg je als pedalen in deze kit
SdKfz251003.jpg

En hier zie je hoe het bij de echte is
IMGP2804.jpg

Let trouwens ineens maar eens op de zetelkes want die zijn in dit kitje ook niet fameus.

Puzzelplezier met draad, plastiek en wijnlood :laugh:
SdKfz251006.jpg

Dan waren de stoeltjes aan de beurt. Eerst een beetje geplooid enzo
SdKfz251011.jpg

Vervolgens aan de veren begonnen. Een template gemaakt
SdKfz251009.jpg

Fijne ijzerdraad en naalden gepakt, beetje weven
SdKfz251010.jpg

En dit is het resultaat
SdKfz251012.jpg

Op het frame geplakt, let ook even op het zitje uit het kitje
SdKfz251014.jpg

En de zitting ook gedaan. De linkse krijgt kussentjes, de rechtse niet :laugh:
SdKfz251018.jpg
 
Dat ist !!!!!!!! en ik maar denken hoe moet ik eigenlijk zulk net maken voor een zetel en voila, ziehier de oplossing ;)
 
Merci Kurt.

Famo; het heeft ook een paar pogingen gekost voor ik hierop kwam hoor :laugh: Wel opletten dat je naald per naald werkt, dus naald steken, lus trekken en dan pas volgende naald.

Vandaag heb ik vooral ballekes gedraaid en geprobeerd om de kussens te maken uit milliput. Dit ligt nu te drogen en hier ga ik morgen mee verder.
Verder heb ik de bedieningsstangen geskresjt, ook weer omdat die uit de kit niet naar mijn goesting waren. Morgen foto's als alles klaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan