Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/1 (Dragon) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dat hier zo verder gaat, zitten hier binnenkort enkel nog scratchers !
 
Thanx gasten, ben momenteel bezig met de rest van de plankjes voor de zittingen, nog 21 latjes te gaan :laugh:

PeterC; dat is inderdaad een airbrushafzuiginstallatie. Gemaakt van een hoop restplanken, wat laminaatoverschot, een afgedankte ventilator, goedkoop setje halogeenspots en een kaasplank van de ikea :laugh:
 
Eerst en vooral weer een foutje aangepakt, op volgende foto zie je het origineel en het stukje dat dragon meegeeft.

Tja Tomas, soms frons ik ook eens de wenkbrauwen !!!!!!!
 
Het is alweer even geleden maar met de nieuwe spruit, de oude spruit, vrouwkelief, arbeiten, en den hof een beetje in orde brengen heb ik niet veel tijd gehad om te bouwen. Eerlijk gezged niet veel goesting ook hoor :laugh:

Maar een grote stap is gezet, ik heb eindelijk de airbrush in gang getrapt. En het moet me direkt van het hart, ik ga nog veel moeten oefenen om een iets of wat deftig resultaat neer te zetten :ph34r:

Eerst een primerlaagje met een spuitbus van den brico
SdKfz251058.jpg

Detailshot van de kontenfolterbankskes
SdKfz251059.jpg

Interieurkleurke, geel hé? :laugh:
SdKfz251060.jpg

Motor/versnellingsbakruim in 't groen en na droging een beetje bewerkt met verschillende kleurtjes olieverf. Niet dat je er achteraf veel van terugziet maar soit, het was leuk om te doen :laugh:
SdKfz251061.jpg
 
Oefening baart kunst, dit komt in orde, en als je geen zin hebt, afblijven ! Anders ga je je erdoor beginnen worstelen en da's nooit een goeie zaak.
 
Thomas je gaat lekker met deze half track, mooie correctie`s en nog mooiere spuitcabine.

Ron
 
Het moest er eens van komen, het hing al langer in de lucht. Mijn kort-lontje syndroom stak zaterdagavond weer eens de kop op en hier kan dus een slotje op :( Ik had de vloerplaat al eens een keertje moeten herlijmen en toen tijdens het monteren van de wanden niet alleen de vloerplaat, maar ook alles wat er op kleefde afbrak kwam er à la Monty Python een grote vuist naar beneden die alles met één slag richting vuilbak stuurde. De donderwolk was nog niet weg en in een furie alle losse stukken vastgegrepen en in de Kliko gegooid. Niet zo slim met de wieltjes die op tandenstokers zaten waardoor de stukken plastiek een rood kleurtje kregen :8

Affijn, ineens het werkblad opgeruimd en een nieuw doosje opengesleurd. Vanavond kunnen jullie een nieuw topic verwachten :)
 
Het moest er eens van komen, het hing al langer in de lucht. Mijn kort-lontje syndroom stak zaterdagavond weer eens de kop op en hier kan dus een slotje op :( Ik had de vloerplaat al eens een keertje moeten herlijmen en toen tijdens het monteren van de wanden niet alleen de vloerplaat, maar ook alles wat er op kleefde afbrak kwam er à la Monty Python een grote vuist naar beneden die alles met één slag richting vuilbak stuurde. De donderwolk was nog niet weg en in een furie alle losse stukken vastgegrepen en in de Kliko gegooid. Niet zo slim met de wieltjes die op tandenstokers zaten waardoor de stukken plastiek een rood kleurtje kregen :8

Affijn, ineens het werkblad opgeruimd en een nieuw doosje opengesleurd. Vanavond kunnen jullie een nieuw topic verwachten :)





Ammaaai wat een ingreep....:(:(:(:( en het was zo een mooi projekt...maar ja het is nogmaals tot uiting gekomen.......als je hoofd er niet naar staat....gewoon effekes alles op zij zetten.......want het lukt toch niet....:@:@:@
In ieder geval ben ik héél benieuwt wat je volgende zal zijn...ik hoop een beetje in de zelfde richting....want het was wel één van mijn favo's........;););)
 
In het vervolg de boel ijzig kalm (met wit van de ogen rood) in de vuilbak klasseren
 
Een vurige bouwer, de aard van het beestje, niks aan te doen.

Ik ken er nog zo ene, den deze ! Als ik het heb gehad is er al véél, heel véél water naar de zee gestroomd, maw. ik hou het heel lang uit, tel tot 100 als het moet en begin 15 keer opnieuw met iets, mààr dan moét het wel goed zitten ! Ook toen ik nog doeken schilderde heb ik het eens gepresteerd om de hele zooi over de Kalmthoutse Heide te sjotten. Het klinkt raar, maar dat heeft met passie te maken, en die heb je enkel wanneer je zo goed je best wil doen, dat je slechts één doel hebt : boven je eigen kunnen uit stijgen. Net dat is zo frustrerend soms dat het waanzinnig wordt.

Gelukkig heb ik het qua modelbouw nog maar één keer meegemaakt (Citroën, jawel !).

Vol goede moed verder, lotgenoot ! Volgende keer voor je toeslaat, eerst alle tandenstokers verwijderen, dat scheelt pleisters !
 
Aaaiiiiiiii dat is jammer Tomas dat het model in de kliko is beland.
Maar dat hebben we allemaal weleens meegemaakt denk ik dat een model het laat afweten op het laatste model.
Dus een tip van flip :laugh: neem je tijd leg het model even opzij als het niet wil lukken of je hoofd er niet bij staat.

Mijn kop is er ook niet bij op dit moment door familie omstandigheden en ben ik nu al twee dagen bezig om 12 Jerry cannen in elkaar te steken en ze zijn nog niet af :wacko:

Maar helaas het is al gebeurd en succes met je nieuwe model.

Ron
 
Merci jongens, ik zou beter moeten weten maar soms loopt mijn emmer over en dan...tja is het te laat :D Gelukkig ben ik slimmer geworden, vroeger sloeg ik op mijn vrouw....heu de muur, wat wel heel pijnlijk was. Ik zou beter een boksbal ophangen naast mijn werktafel :D
 
Heel jammer Tomas er was nu een medebouwer die ook een halftrack aan het maken was.
Heb ook problemen gehad bij het monteren ,heb hem zelfs helemaal terug moeten los prutsen.
Volgende keer het hoofd koel houden(in een emmer met ijs :D:D) en alles rustig aan de kant zetten. Alvast veel succes met je volgend project en zet de pleisters maar klaar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan