Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/1 (Dragon) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Good thinking ! Leuke uitvoering, en veel mooier dan de zaken uit de kit zelf !
 
Ja sjiek gedaan uw netjes.
Ziet er beter uit dan de zetels van de kit ^^
 
Danke,danke :$

De ballekes die ik gisteren gedraaid heb waren niet voor de soep :laugh:

SdKfz251022.jpg


Vandaag nog wat verder gewerkt aan de zetelkes. gisteren had ik al een ruwe vorm voor de kussentjes gemaakt uit milliput en deze heb ik vandaag in vorm geschuurd. Wat denken jullie, zou ik ze nog wat dunner maken? Ik ben alleen bang dat ik ze ga breken op den duur :unsure:

SdKfz251030.jpg

SdKfz251034.jpg
 
Een kleine update vandaag waar ik toch een paar uur mee zoet ben geweest.

Aangezien dit een captured vehikel gaat worden zullen ze germaanse proppenschieters verdwenen zijn, dus moest ik de houders ook weer scratchen.

SdKfz251039.jpg

Als patroonhouderzak krijg je dit van dragon
SdKfz251036.jpg

Met een papieren zakdoekje, styreen en verdunde houtlijm heb ik er dit van gemaakt.
SdKfz251040.jpg

(Crappy pic zie ik net, morgen even een betere maken.)

En de kussetjes nog wat bijgeschuurd
SdKfz251041.jpg
 
Het ziet er prachtig uit Tomas, nice scratch...
 
Tomas, het ziet er super uit! Alleen vind ik de kussentjes nog wat dik overkomen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.;)
 
Beyond en Swa; dank voor het lof :)

Tja, die kussentjes.... ik weet het niet goed eigenlijk. Op mijn werktafel ziet het er goed uit, maar als ik dan de foto's bekijk vind ik ze ook nog te dik. Ben alleen bang dat als ik ze nog dunner ga schuren er uiteindelijk ééntje gaat breken :unsure:
 
Tomas,
Altijd leuk om de scratch-bouwwerken aan de hand van foto's te kunnen volgen. Doe zo voort en houd ons op de hoogte!
Een kleine opmerking zoals hier reeds aangehaald: de kussens (voor zover je dat een kussen kan noemen, eerder wat gatbescherming) lijken inderdaad wat aan de dikke kant, maar ik ben er zeker van dat je daar wel een oplossing voor vind ;-)
 
Knap werk, ik apprecieer zo'n werk steevast, ook al zouden er hier of daar bepaalde dingen niet echt 100 % hun correcte dikte hebben.

Het gaat er ook om dat het er overtuigend uitziet denk ik.
 
Ja Tomas uw scratch ziet er tof uit.
De kussens zijn een beetje een moeilijk geval
geloof ik :nowink:
 
Eens even op mijn gemak doorgelezen, wat een mooi scratchwerk, pet af!
 
Yooo, dat ziet er deftig uit é !

Ik heb hier een beetje zitten nadenken i.v.m. je zeteltjes , allez ik ben misschien wel een beetje laat !
Moest je nu eens een stukje papier nemen (filterzakje bv.) en ge rolt dat op een rond stokje. Als je een mooi rolletje hebt schuif je dat van het stokje af en duwt het plat. Dan dompel je dat onder in verdunde houtlijm (water) en als het goed doorweekt is, uitduwen tussen je vingers en in de gewenste lengte snijden en vorm plooien en de uiteindjes mooi overplooien.
Zeer goed laten drogen tot een hard geheel en daarna mooi glad wrijven en een grondverfje opzetten en weer fijn wrijven, nog niet glad genoeg, weer een fijn laagje opzetten.
Let wel , hoe meer je lijm verdund is hoe ruwer je gedroogd zeteltje zal zijn.
Dat plooien m.b.h. van houtlijm gebruik ik altijd om zeilen en camo-netten in de plooi te leggen.
Is de dikte van je zetels niet naar je goesting, gewoon een andertje rollen.
En ge moet niet bang zijn dat het zal breken.

Ge ziet maar é Tomas ;)
 
chic zeg zo'n scratch.:)
heb je al een oplossing voor je kussentjes?
heb gelezen dat famo een idee heeft maar zou je het ook met plastic card kunnen maken, want daar kun je ook de diktes mee kiezen.
ik die alleen figuren schilder gebruik dit ook veel voor bepaalde onderdelen zelf te maken zoals zwaarden en plateau's voor blijdes en andere wapens te maken.
succes nog verder,ga dit toch eens blijven volgen.;)
 
Mooi werk dat je hier laat zien.
En wat een scratchwerk, ik zou het geduld er niet voor hebben.
Doe zo verder.

Erik.
 
:wub: wauw, wat een reacties ! Bedankt hé mannen :)

Famo en maerlandt, bedankt voor de tips, die ga ik zeker eens proberen. Ik heb de kussentjes nog wat bijgeschuurd, jaja, zonder ze te breken :laugh: maar hoe meer ik er naar kijk hoe onnatuurlijker ze overkomen.

Er komen dus nog wat pogingen aan, alleen niet direct want heb het momenteel wat druk met werken en ouderlijk huis opruimen.
 
Milliput is ook zeer geschikt hiervoor.
 
Hey Guy, milliput is wat ik gebruikt heb voor de kussentjes ;)

Eindelijk terug tijd om te bouwen en een paar kleine dingen kunnen doen. En één groot :laugh:
namelijk dit:
modelbouw002-2.jpg

modelbouw001-3.jpg

En dan verder met de kit.
Eerst en vooral weer een foutje aangepakt, op volgende foto zie je het origineel en het stukje dat dragon meegeeft.
SdKfz251044.jpg

Na wat aanpassingen
SdKfz251050.jpg

Dan de zitjes voor de troops. Die zijn ook niet echt overtuigend in kitvorm, dus moest hier ook wat aan gebeuren.
Met een beetje hout, wat schuren en vloeken omdat er nogal veel brak een eerste proefstukje gemaakt.
SdKfz251051.jpg

SdKfz251047.jpg

Vorige week heb ik trouwens tussen de soep en de patatten ook de de tracks in elkaar geplakt.
SdKfz251049.jpg
 
Tomas,
Goed bezig, maar amai mijn gat als je daar enkele uren (dagen?) moet op zitten:ohmy:. Blijkbaar zijn we tegenwoordig verwend...

Je groot werk. Is dat een airbrushafzuiginstallatie (wat een woord... dat drie maal letterwaarde brengt veel op in scrabble ;)...)?
 
Hey Tomas,

Deftige spuitcabine die je gemaakt hebt, met goed werklicht erin kan niet beter. De aanpassingen aan banken en wapenrekken zijn ook erg geslaagd, super wat je allemaal bij elkaar scratcht zo.

Grtz,

Swa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan