Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Vliegend Militair 1/72 Seaking Mk48
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: 1/72 Seaking Mk48

Standaard 1/72 Seaking Mk48

helaas geen bouwverslag bij deze

deze Seaking is net afgewerkt, en ik heb nog enkele decals over om nog 1 te maken (toch voor een gedeelte )
    met model is een Revell 1/72 Seaking Mk41 (04411 met skua missiles) maar er zaten onderdelen in voor een britse seaking, die ook het bouwen van een Belgische Mk48 mogelijk maakt. de FLIR turret aan de neus is gescratcht met reserve onderdelen, en de FLIR bal is een balletje plamuur die is bewerkt tot FLIR. Decals zijn van DACO (die dezerdagen moeilijk te vinden is, heb deze +- een jaar geleden gekocht).

de seaking die ik heb gemaakt is de RS05 in zn oude camoflage (nu vliegt hij rond in een zwarte special paint), is omdat ik in dit toestel 10 jaar geleden eens een luchtdoop in gekregen heb, en om de herrinering levende te houden heb ik hem bij deze zo gemaakt.

Standaard

Het is en blijft een mooie helikopter

Maar ik heb een vraagje over de kleuren.
    Kan het zijn dat de neus en staart in het oranje moeten zijn??
    Of heb ik dat verkeerd???

Standaard

de staart en neus waren vroeger in oranje (dayglo) maar midden jaren '90 hebben ze dat vervangen door rood omdat de dayglo verf ******verwekkend bleek te zijn.

Standaard

Bedankt voor de opheldering.
    Weer iets bijgeleerd

jeroen
    Gast

Standaard

Nils,

Welke kleuren heb je gebruikt voor de buitenkant? Ik heb nl ook nog een seaking op stapel staan maar twijfel over de juiste kleuren. Bij jou lijken de kleuren te kloppen dus...

Verder prachtig werk geleverd!

Jeroen

Standaard

ik denk dat het humbrol grijs 79 was.

jeroen
    Gast

Standaard

En de drie kleuren van de buitenkant, het groen, roob en beige-achtig?

Jeroen

Standaard

voor de buitenkant heb ik ondermer deze gebruikt:

-rood (Revell 38 matt, maar zou er nog eens met een gloss of zijdemat rood overgaan)
    -oker (Humbrol 71, maar zou beter een menging met 40% humbrol 81 aanraden)
    -olijf (heb lichter humbrol 102 gebruikt, maar zou een donkerder kleur aanraden zoals humbrol 116 of een menging van humbrol 3 en 149)

Standaard

Prachtig machien.
    Is heel schoon om hem te zien vliegen, maar ja ze gaan verdwijnen he...

Soortgelijke discussies

1. seaking
    By pantani in forum Over dit forum
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 03-01-10, 13:03

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten