Hoofdsponsor

1/48 CF 105 Avro "Arrow"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Eentje voor de kenners van de Canadese luchtmacht, de CF105 Arrow, klikkie voor meer info

Toen ik jaaaren geleden de gedramatiseerde film zag op TV (ik dacht zelfs nog ten tijde van "den BRT" was ik danig onder de indruk van het verhaal. Hoewel gedramatiseerd en overgoten met een 'urban legend' vond ik het een goed idee om er ooit eentje te maken.

Een paar jaar geleden heb ik er eentje op de kop getikt voor heel weinig geld van een mij onbekend merk, Hobbycraft.

1_DSC07823.jpg

Over de inhoud van de doos kan ik zeer kort zijn, twee witte sprues en één doorzichtige. Zeer slechte pasvorm en weinig tot geen extra details. Diepe naden en zware plastiek, maar het kan de pret niet drukken :$ Na een avond is 'm terug in de doos beland en verbannen naar de kelder....

Nu ik eindelijk de nieuwe airbrush heb moet ik natuurlijk gaan oefenen en komt deze terug naar boven. Het kleur wordt volledig wit dus perfecte kans om te oefenen op nauwkeurigheid en preshading met de Infinity:D

Hier zaten we :

1_DSC07824.jpg

En een uurtje later hebben we dit :

1_DSC07825.jpg

en dit (let voornamelijk op de ongelooflijk nauwkeurige zetels:8)
1_DSC07826.jpg

Om uiteindelijk te stoppen met dit

1_DSC07828.jpg

En ja, het grijs op de flank is putty, evenals op de neus :wacko:

De bedoeling, simpelweg de Infinity uit te proberen en te kijken wat ik er mee kan.
 
"Gewèldige zetels"!! :D
Ik ben benieuwd nar de rest....
 
succes met de test van je pistool, ben benieuwd wat je er van vindt;)
 
Wauw, ziet er een geweldig kitje uit :O :laugh: Wel een speciaal vliegerke met een eigen historie. Succes met je ab, laat maar veel info achter, ik heb de mijne nog niet geprobeerd, heb er schrik van :unsure::laugh:
 
Mooi vliegtuig met een bizarre, zelfs duistere geschiedenis ^^ Het ontwerp was zijn tijd jaren vooruit, het was (althans op papier) zo goed dat men de productie een wel erg drastische halt heeft toegeroepen (wéér zo'n politiek gemotiveerde beslissing). Men is zelfs zover gegaan dat alle tekeningen, ontwerpen en zelfs de motoren en prototypes compleet vernietigd zijn :O

Jammer dat de kit zo weinig details heeft, maar wel heel leuk om met de AB op te oefenen :)

Groeten

"Wet Sellery"
 
aja, ik weet welke film je bedoeld: "Broken Arrow" :)
ik heb hem opgenomen op cassette, heb het ergens nog liggen.

de CF-105 is ook 1 van mijn Favoriete 50's fighters, volgens de film werd dit toestel ook ge-offerd aan België, vanwege dat wij al een tevreden (en de enige) CF-100 klant waren. maar toen de Aroow werd geannuleerd hebben wij en de canadezen de Starfighter gekocht.

ik zal deze bouw vol bewondering ook meevolgen 8)
 
Nils, de film was "The Arrow", Broken Arrow ging over een B2 :) wist wel neit dat die ook aan den Belgique was aangeboden.

Pascal, je kan hier wel meer info terugvinden en oa copies van de technische tekeningen Homage to the Avro Arrow;

De geschiedenis van dit toestel is idd verschrikkelijk maar het is een vrij unieke prestatie van de Canadezen geweest.

Vandaag de eerste controle van de putty en dat zag er vrij goed uit. Nog hier en daar wat bijwerken, maar hopelijk kunnen we morgen al van start met de eerste verflaag :):

Tomas, eerste ervaringen met de AB zijn zeeeeeeeer positief, ligt goed in de hand, soepel machientje en heel nauwkeurig. Onderhoud is te vergelijken met mijn Badger. Enkel de kopvulling is wat aanpassen voor mij.
 
1_DSC07852.jpg

En de putty komt nog niet ten einde :(...jongens, aandelen kopen in Tamiya, hun puttyverkoop gaat de hoogte in gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan