Hoofdsponsor

1/72 1/72 rare bende [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Deze komen allemaal op het dio dat ik gedachten heb voor mijn F-22.

Drie mannekes (grijs) komen uit de Hasegawa weapon loading set en zijn een beetje aangepast. Ik heb de armen anders gepositioneerd met het oog op het dio.

De andere ventjes komen uit een Italeri NATO pilots and ground crew kit. Hiervan heb ik er twee bewerkt, ook weer met het dio in gedachten.

F22Raptor139.jpg

Morgen nog even een emmertje maken en dan kan ik beginnen schilderen :)
 
Ga je deze in olieverf schilderen ? Of wordt het acryl ? Je gaat er wel veel werk aan hebben maar da's net de fun !
 
Ze zijn inderdaad mooi gedetailleerd, zeker voor 1/72. Alleen, die verdomde gietnaden :angry: Dit is weer van dat zacht plastiek en je mag doen wat je wil maar die naad krijg je dus bijna nooit volledig weg. :(

Guy, ik ben begonnen met mijn revell potjes voor de basiskleuren. Als ik hiermee klaar ben ga ik proberen om met olieverf verder te detailleren.

Emmertje uit milliput
F22Raptor148.jpg

En eerste kleurkes, zeer verdund aangebracht.
F22Raptor152.jpg
 
Thomas, leg ze even in de vriezer en snij dan voorzichtig de naad weg
 
Da's een goeie tip! muchos gracias want die naden steken mijn ogen meer en meer uit; zeker nu ze er nog meer uitspringen met de verf.
 
Die naden met dat plastic. Ik weet het. Die zijn heel lastig. Een vriezer geeft vaak een harder effect, maar als je ze even vast heb is dit effect weer verloren. Wat je het beste kunt doen is deze niet te vijlen of schuren of schrapen maar snijden. Met een vlijm scherp nieuw mesje. Dit omdat je ander rafels krijgt.
Verder ben je toch al een aardig eind op weg hoor.
 
Na een diepvriespoging heb ik me er maar bij neergelegd dat er altijd wel iets van naden te zien zal zijn. Al moet je er wel met je neus bovenop gaan staan :8
Rik, het probleem met het snijden is dat het plastic zo zacht is dat je er zo doorheen snijdt.

Affijn, nog wat verder gekledderd vandaag en alles staat nu in de basiskleur. Buiten de emmer dan, die ben ik vergeten zie ik net op de foto's :laugh:

F22Raptor157.jpg

F22Raptor155.jpg

Deze jongen heb ik een wash gegeven gewoon om eens te kijken wat het effect ging zijn. Beetje zwaar denk ik zo :laugh:
F22Raptor156.jpg
 
He, he, he ik weet het, ik heb dit soort figuren veel geschilderd voor Alzo zero. Dat is een spel. Maar het puntje van een scalpel en voorzichtig snijden. Daarom dus zo scherp mogelijk. Ik heb ook eens een scheermesje van wilconson gebruikt om te snijden.
 
Dit gaat vlot, kijk uit naar meer.
 
Hey, :)

Ik vind het zeer goed gedaan, de wash op de 'peet'. :dry::8;)
Je moet rekening houden met de schaal, op 1/72, moet je iets of wat overdrijven om te verduidelijken, ik zeg; geslaagd.8);)
 
Dank jongens, deze dingen ga je inderdaad al snel verkeerd bekijken. Door hun kleine gestalte moet je bepaalde effecten zwaarder maken anders gaan ze gewoon weg in de schaal. Macrofoto's doen hier geen goed aan, enkel om foutjes op te sporen.

Gisteren nog wat gedroogborsteld
F22Raptor170.jpg

Deze jongens moeten nog een wasbeurt krijgen,
F22Raptor171.jpg

Het wandelend sixpack rechts moet nog een laagje krijgen, ik wou hem gisteren wat verbleken maar dat liep niet zo goed af. Al de verf kwam er terug af :@
F22Raptor169.jpg

Ik heb nu ook alle ventjes van vleeskleur voorzien en heb dit gedaan door te spelen met vleeskleur, wit en bruin. Drie kleurtjes op een dekseltje en dan maar lichtjes mengen om wat variatie in de mannekes te krijgen. Het is subtiel maar met je neus erop zie je het wel :8:laugh:
Straks nog een laagje en de ogen enzo en dan nieuwe foto's ;)
 
*insert krachtterm hier* De gezichten willen me maar niet lukken, ik ga ze allemaal een zonnebril geven :8 Ben al drie keer opnieuw begonnen en telkens ik de ogen wil doen loopt er ofwel teveel verf over het gezicht ofwel veeg ik de onderliggende laag weg :@ Ze staan nu even aan de kant voor hun eigen veiligheid :laugh:
 
Je probeert toch niet om ze normale ogen te geven?!Een oogbol heeft een diameter van ongeveer 2,5 cm.De helft daarvan wordt in beslag genomen door de pupil.Blijft er nog een 13 mm over.Als we dat gaan delen door 72 is dat iets minder dan 2 tienden van een milimeter.Dus 0.1 mm wit aan weerskanten van de pupil.Not done.Zelfs in 1/35 is het opletten geblazen om geen poppenogen te verkrijgen.Beter is met schaduwstreepjes of iets dergelijks de illusie op te wekken.
 
Neenee, ik probeer echt niet om die dingen normale ogen te geven :laugh:

Dominiek, ik denk dat hij bedoelt om een fijn zwart streepje of stipje op de plaats van de ogen te zetten. Op normale kijkafstand ziet dit er erg realistisch uit, macrostand van de camera is een ander verhaal :laugh:

Jiver, en dit is wat nu al drie keer geprobeerd heb. Maar het is zo klein dat zelfs met een 0/4 penseeltje ik altijd wel iets meeheb. Ofwel gebruik ik "dikke" verf en dan heeft de neus ervan, ofwel gebruik ik dunne verf en loopt alles vol. Als ik dan probeer het overtollige weg te nemen met een proper penseel komt de onderlaag mee. Leuk effect als je de slachtoffers van Pearl Harbor wil neerzetten maar niet echt wat ik wil bereiken met deze ventjes.
Ach, het komt wel goed hoor, gewoon even iets anders doen en dan opnieuw beginnen. Om mijn zinnen te verzetten ben ik een Dixi wc aan het scratchen :laugh:
 
Hey, :)

Thomas, als je zegt dat de onderlaag meekomt met het verwijderen van het uitgelopen gedeelte, lijkt het me dat je de figuren de tijd moet geven om wat uit te drogen.:$

Ik weet niet welke verf je gebruikt om deze figuren te schilderen, maar ik raad je aan om verf te gebruiken op basis van water, daar je heel fijn kunt werken met deze verf en dat ze ook redelijk rap droogt zodat je gerust kunt verderwerken achter elkaar.:$

Ben momenteel ook bezig met figuren te schilderen, voor het diorama met de bren, waarbij ik hier ook een topicje zal openen met mijn werkwijze. Momenteel foto's aan het nemen van iedere stap. :8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan