Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 rare bende [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23

Discussie: 1/72 rare bende [DONE]

Standaard 1/72 rare bende [DONE]

Deze komen allemaal op het dio dat ik gedachten heb voor mijn F-22.

Drie mannekes (grijs) komen uit de Hasegawa weapon loading set en zijn een beetje aangepast. Ik heb de armen anders gepositioneerd met het oog op het dio.

De andere ventjes komen uit een Italeri NATO pilots and ground crew kit. Hiervan heb ik er twee bewerkt, ook weer met het dio in gedachten.

Morgen nog even een emmertje maken en dan kan ik beginnen schilderen

Standaard

Zeg wel man

If you want to save a few horses, drive a Famo

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ga je deze in olieverf schilderen ? Of wordt het acryl ? Je gaat er wel veel werk aan hebben maar da's net de fun !

maerlandt
    Gast

Standaard

zo te zien zijn ze redelijk gedetailleerd.

Standaard

Ze zijn inderdaad mooi gedetailleerd, zeker voor 1/72. Alleen, die verdomde gietnaden Dit is weer van dat zacht plastiek en je mag doen wat je wil maar die naad krijg je dus bijna nooit volledig weg.

Guy, ik ben begonnen met mijn revell potjes voor de basiskleuren. Als ik hiermee klaar ben ga ik proberen om met olieverf verder te detailleren.

Emmertje uit milliput

En eerste kleurkes, zeer verdund aangebracht.
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Thomas, leg ze even in de vriezer en snij dan voorzichtig de naad weg

Standaard

Da's een goeie tip! muchos gracias want die naden steken mijn ogen meer en meer uit; zeker nu ze er nog meer uitspringen met de verf.
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Die naden met dat plastic. Ik weet het. Die zijn heel lastig. Een vriezer geeft vaak een harder effect, maar als je ze even vast heb is dit effect weer verloren. Wat je het beste kunt doen is deze niet te vijlen of schuren of schrapen maar snijden. Met een vlijm scherp nieuw mesje. Dit omdat je ander rafels krijgt.
    Verder ben je toch al een aardig eind op weg hoor.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Na een diepvriespoging heb ik me er maar bij neergelegd dat er altijd wel iets van naden te zien zal zijn. Al moet je er wel met je neus bovenop gaan staan
    Rik, het probleem met het snijden is dat het plastic zo zacht is dat je er zo doorheen snijdt.

Affijn, nog wat verder gekledderd vandaag en alles staat nu in de basiskleur. Buiten de emmer dan, die ben ik vergeten zie ik net op de foto's

Deze jongen heb ik een wash gegeven gewoon om eens te kijken wat het effect ging zijn. Beetje zwaar denk ik zo
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

je piloot ziet er al heel goed uit

Standaard

He, he, he ik weet het, ik heb dit soort figuren veel geschilderd voor Alzo zero. Dat is een spel. Maar het puntje van een scalpel en voorzichtig snijden. Daarom dus zo scherp mogelijk. Ik heb ook eens een scheermesje van wilconson gebruikt om te snijden.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Dit gaat vlot, kijk uit naar meer.

Standaard

Hey,

Ik vind het zeer goed gedaan, de wash op de 'peet'.
    Je moet rekening houden met de schaal, op 1/72, moet je iets of wat overdrijven om te verduidelijken, ik zeg; geslaagd.

Standaard

Dank jongens, deze dingen ga je inderdaad al snel verkeerd bekijken. Door hun kleine gestalte moet je bepaalde effecten zwaarder maken anders gaan ze gewoon weg in de schaal. Macrofoto's doen hier geen goed aan, enkel om foutjes op te sporen.

Gisteren nog wat gedroogborsteld

Deze jongens moeten nog een wasbeurt krijgen,

Het wandelend sixpack rechts moet nog een laagje krijgen, ik wou hem gisteren wat verbleken maar dat liep niet zo goed af. Al de verf kwam er terug af

Ik heb nu ook alle ventjes van vleeskleur voorzien en heb dit gedaan door te spelen met vleeskleur, wit en bruin. Drie kleurtjes op een dekseltje en dan maar lichtjes mengen om wat variatie in de mannekes te krijgen. Het is subtiel maar met je neus erop zie je het wel
    Straks nog een laagje en de ogen enzo en dan nieuwe foto's
    Sci-Fi enthusiast

maerlandt
    Gast

Standaard

ziet er cool uit!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten