Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.I Ausf.B D.A.K. uitvoering [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ron

Guest
Daar Su een beetje op zijn einde gaat lopen heb ik weer een stukje isolatie van de zolder eruit gerukt en dat bleek dit kitje zijn.

PzKpfw I Ausf. B
In 1935 werd begonnen met de productie van de PzKpfw I Ausführung B (Ausf. B). De belangrijkste verbetering ten opzichte van zijn voorganger was het gebruik van een krachtigere motor. De Maybach NL38TR benzinemotor had een vermogen van 100 pk. Doordat deze motor in combinatie met de nieuwe versnellingsbak (5 versnellingen) meer ruimte in beslag nam, werd de romp met 40 cm verlengd. Het gewicht van de tank nam eveneens toe door de aanpassingen van het basisontwerp.

Technische gegevens:


Model: PzKpfw I Ausführung B

Gewicht: 5.900 kg

Bemanning: 2

Motor: Maybach NL38TR benzinemotor, 100pk

Snelheid: 40 km/u op verharde wegen

Bereik: 170 km op de weg

Afmetingen: Lengte: 4,42 m
Breedte: 2,06 m
Hoogte: 1,72 m

Bewapening: 2x 7,92mm MG 13 machinegeweren

Munitie: 2250 patronen

Bepantsering: 13 mm maximaal

Productieaantal: 675 stuks

De doos met zijn inhoud.

DSC_5469.jpg

DSC_5471.jpg

DSC_5473.jpg

DSC_5474.jpg

DSC_5475.jpg

DSC_5476.jpg

DSC_5478.jpg

DSC_5479.jpg

Voor het geval als je er een kwijt raakt :ohmy:
DSC_5480.jpg

DSC_5481.jpg

Ron
 
Laatst bewerkt:
Flink wat onderdelen, succes met de bouw Ron;)
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie topic intro Ron, dit is van in het begin al een verleidelijke kit.
 
Zozo, Ron, terug het militaire virus te pakken ;)

Ziet er een mooie kit uit, dit zal een mooi eindresultaat geven in jouw handen...

Ik blijf je volgen.
 
Inderdaad mannen het is een leuk klein kitje en weer een uitdaging om de schilder technieken op te halen voor het echte werk.
Nog een voordeel bij Mol Plastic Modelbouw was deze met 50 % korting te koop :) bdus nu een wat beteren kwaliteitskit dan Su met zijn dropveters ;)

Beyond, wat het virus betreft .... het verweren is zo leuk he qua bouwen maakt het niet wat ik plakt want alle takken van onze hobby zijn moeilijkheden.

Kurt de meeste onderdelen zitten in de tracks ;)

Thnx Gunit we gaan er wat moois van maken

Ron
 
Allez ,ziet er allemaal veel belovend uit.
Ik wacht :))
 
Vandaag even wat gefreubeld aan de kleine.

Het loopwerk zit in elkaar en waarachtig ik kwam een fout tegen in de bouwtekening :ohmy:

Ok dan willen jullie de fout waarschijnlijk wel weten ^^ bij onderdeel C4 het spanwiel zijn ze een onderdeel vergeten, dat geval met de rode pijl deze komt dus aan de achterkant van het wiel.
Dus hij stond niet op de tekening en zelfs niet op de layout van de spreu`s :huh: maar hij zit wel dubbel op spreu C.

DSC_5482.jpg

Het werk tot zover het rood gemarkeerde gedeelte zit een naad die wat putty kan gebruiken, mijn fout misschien en iets teveel afgeschuurd?

DSC_5483.jpg

En goed nieuws Tamiya heeft schakelverf :$

DSC_5484.jpg

Okee twee potjes met elk 108 schakels en deze schakels zaten met 5 punten vast aan de spreu, dus 540 keer knippen....... hoezo gek :P

Ron
 
Tamelijk verknipte boel dan Ron ! Goed dat je de knullige fout hebt gevonden, en wat ik ook niet snap, is die lijn van onderdeel C4 naar die balk ??? Van zo'n zaken word ik grrrrrrr !
 
:laugh: Dat zie je verkeerd GUnit, C4 is gewoon het spanwiel wat op het asje b38 komt, en die ronde ring is het onderdeel wat aan de achterzijde van het spanwiel komt te zitten.
Nu lijkt het wel inderdaad of die ring op de balk komt te zitten :) dit is dus het beruchte onderdeel wat nergens in de tekening voorkomt :ph34r:

Maar het is wel een mooi gedetailleerd kitje moet ik zeggen.

Ron
 
Amaai, dat word hier ingewikkeld ! wacko
 
Leuke kit, wordt het een SOTB build of ga je nog wat updates gebruiken? Hoe dan ook ik ga je zeker volgen.
 
SWA het word gewoon zo uit het doosje gebouwd zonder extra`s wel worden de PE delen die standaard in de doos zitten gebruikt.

Ron
 
Dragon kennende kun je zo ook al een knap model weg zetten, mijn aandacht heb je in ieder geval.
 
De stand van zaken met het panzertje, hij staat op z`n trekkies het koepeltje zit erop en de spatborden en nog een hoop klein spul te doen zoals het PE bijvoorbeeld.

Enigste nadeel van deze kit is zijn die stomme transparanten luiken waar ik echt niet het nut van inziet en dat de handleiding niet altijd even duidelijk is.

Het torenluik staat open omdat er een figuur in komt te staan.

Word vervolgd.

Ron

DSC_5520.jpg

DSC_5521.jpg
 
De bouw ziet er vanzelfsprekend netjes uit, Dragon + Ron = nooit verkeerd.

Het koepelluik dat open staat en waarvan nu de binnenzijde te zien is, lijkt me eerder eenvoudig van detail. Als ik jou was Ron, zou ik dit eens even nazien, met eventueel wat selfmade zaken kan je er misschien net iets meer uithalen ? Als het zo was zoals Dragon het voorstelt, zoveel beter dan.
 
Inderdaad GUnit dat luik is inderdaad een beetje aan de kale kant :huh:

Je zal op zijn minst toch wel wat handels verwachten en misschien wat ander klein spul?, dus nog even gaan speuren op het net of er iets te vinden is.

Dragon+ron hmmm dit is geloof ik mijn eerste Dragon kitje wat ik bouw :|

Ron
 
Ziet er goed uit, Ron.

Het nut volgens Dragon van de transparant luiken is dat je de kijkers achter de luiken zou kunnen laten zien. Je moet dan een en ander afplakken voor het spuiten, en zo zou je dan de aanwezigheid van glas simuleren? Zelf heb ik ook nog een paar kits waar dit toegepast moet worden, echter staan die nog op de stack. Dus over het resultaat kan ik je niets melden, het zijn toch rare jongens die ch......!
 
Swa bedankt voor de uitleg van die transparante onderdelen.
Tja hoe gek wil je het maken? ik ik spuit het wel gewoon mee want ik zie toch niets van de binnenkant :)

Ron
 
Ondertussen op het gemakkie het panzertje gereed gemaakt voor het spuitwerk en nu nog een dag uitzoeken wanneer het kan.

Ik heb nog detail aangebracht op het luik in de toren want daar ontbrak nog wel iets.
een beugeltje op het rek gemaakt waar de jerrycans inzitten want anders verliezen ze de laatste jerrycan.
En wat figuren erbij gemaakt waarvan ik er waarschijnlijk maar twee ga gebruiken, ik den aan de man in de toren en de man die naast de toren zit dit omdat het dan wel heel erg druk word op het tankje.

DSC_5559.jpg

DSC_5560.jpg

DSC_5561.jpg

DSC_5562.jpg

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan