Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.I Ausf.B D.A.K. uitvoering [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het bereikte effect van de verf ziet er overtuigend uit... (de glans niet bijgerekend hé ;) )
Mooi hoor....
 
Word een knap model Ron, op naar de verdere verwering.
 
Die "woestijnslijtage" is goed geslaagd Ron ;)
 
Thnx mannen,

De glans is gelukkig verdwenen (had ik ook wel verwacht) naar enkelen filters dark yellow van Humbroll en het grijs is iets afgezwakt.

Ondertussen wat kleine dingetjes gedaan zoals het gereedschap en enkelen subtiele chippings waar ik wel tevreden mee ben, nauwelijks te zien maar ze zijn er :)

Ik hoop als ik tijd morgen een paar stof filters erop te zetten en een paar foto`s te maken van de tussen stand ;)

Ron
 
Ondertussen weer een stukje verder met dit model.

Ik heb enkelen filters dark yellow van Humbroll erover gezet en wat chippies gezet maar die zijn zo fijn dat je de meeste op de foto niet meer terug ziet :laugh:
Ook een start gemaakt met het gereedschap en de tracks alvast een basislaagje gegeven.

Hier een before and after the filter shot :ohmy:

DSC_5613.jpg

DSC_5624.jpg

DSC_5626.jpg

Helaas een wat onscherpe foto, maar het gaat om het idee dus

DSC_5628.jpg

Ron
 
Het ziet er goed uit Ron. Wel zou je kunnen proberen bij het volgende model, de monotonie te breken door hier en daar een paneel of iets wat lichter te maken, zo wordt het net iets levendiger.
Wat pinwash om bepaalde details uit te lichten zou ik wel nog doen.
Maar ik vind 'm wel goed hoor Ron.
 
Bedankt Gunit.

Volgend model ... er komt geen volgend model meer stomme tanks :laugh:

Grapje, Ik had wel wat variatie in de basis kleur gespoten zoals bijvoorbeeld dat luikje in de boeg maar alles is weg door de filters die rijkelijk hebben gevloeid om het grijs wat terug te dringen :@

Er moet uiteraard nog wat dingentjes gebeuren voordat hij echt af is dus het inlijnen gaat ook nog gebeuren.

Maar tot nu toe ben ik tevreden ook al zag het even niet zitten na die eerste drybrush met grijs :ohmy:

Peter inderdaad iets minder snel schieten :laugh: maar voor een foto had ik geen zin om het statief erbij te pakken.

Ron
 
Ja Ron hij ziet er goed uit.
Natuurlijk wel jammer dat je kleurnuance verdwenen
is door de filters.
Anders knap bakske ;)
 
Ondertussen weer wat dingen gedaan.
De tank is bijna gereed op wat kleine dingen na en ik ben gestart om de figuren te schilderen althans een poging tot :8
De figuren staan nu in hun basis laag van Vallejo Dark Yellow gemixt met Gold Brown en puur Dark Yellow om wat variatie aan te brengen in de uniformen.
Als alles goed droog is kunnen we weer verder werken aan de uniformen.

En ik heb nog steeds hekel aan 1/35 figuren schilderen vanwege de slechte ogen die ik helaas heb, dus geef mij maar een 120 mm figuur ^^

DSC_5635.jpg

DSC_5639.jpg

Ron
 
Detailvraagje , komen er nog lenzen in de lampen ?
 
...En ik heb nog steeds hekel aan 1/35 figuren schilderen vanwege de slechte ogen die ik helaas heb, dus geef mij maar een 120 mm figuur...

Ron,

Een bezoek aan de oogarts en een bril verricht wonderen (bij mij althans...). Eventueel een vergrootglas/lamp voor het schilderen is ook al een oplossing...

Voor de rest, goed bezig...
 
Detail antwoord voor Famo :laugh:, jazeker er komen nog glazen in hoor, ik moet ook nog een enkel klein dingetje doen aan de tank zodat hij gereed is.

Peter ik moet elk jaar naar de oogarts :( en het resultaat is dat ik dan weer een kleine 1000 euro lichter ben voor een nieuwe bril :huh:
Met zo`n vergrootglas/lamp/optimizer kan ik niet werken want ik kan echt de diepte niet inschatten met deze hulpmiddelen en dan krijg je van die rare klodders verf overal te zitten :nowink:
Maar we blijven doorgaan ook al is het maar 5 minuten per keer voor het kleine werk.

Ron
 
Voor mij is de Panzer I gereed.
Gelukkig is het tweede projectje een stuk beter geworden dan de eerste (russisch gebakkie :wub: ) uiteraard is er nog wat ruimte voor verbeteringen en vooral de figuren mogen nog een beetje extra aandacht de volgende keer ook zijn die 1/35 figuren niet echt mijn hobby, geef mij maar 120mm figuren :D

De foto`s

DSC_5646.jpg

DSC_5647.jpg

DSC_5648.jpg

DSC_5649.jpg

DSC_5650.jpg

En ik kon het niet laten om even met fotosoep te spelen :huh:

Woestijn-3-VG897_b.jpg

Ron
 
Klasse Ron !!!!!
knap gedaan die zw/w foto


..... vooral de figuren mogen nog een beetje extra aandacht de volgende keer ....

Ron

gij zet tenminste nog figuurtjes bij je tank, ik nie omdat ze in het geheel op niets trekken
 
Hey,

Ziet er toch heel schoon uit, Ron.
Prachtig foto in z/w, net echt.
 
Bedankt mannen.

Nu nog de figuren in de toekomst wat fine tunen en wat de tank betreft nog wat kleine dingetjes anders doen, en dan ben ik wel tevreden over mezelf :laugh:

Ron
 
Ron, een zeer knap en geslaagd resultaat vind ik. En figuren schilderen, ja...........een van de moeilijkste dingen. Kleding en dergelijke lukt wel, maar voor mij het een fatsoenlijk smoeltje geven is wat anders. Dat is dus voor mij nog zo'n welbekende drempel waar ik overheen moet, want ik heb ook nog ergens een klein regiment liggen.:$

Grtz,

Swa
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan