Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Pz.Kpfw.I Ausf.B D.A.K. uitvoering [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 65

Discussie: Pz.Kpfw.I Ausf.B D.A.K. uitvoering [DONE]

Ron
    Gast

Lightbulb Pz.Kpfw.I Ausf.B D.A.K. uitvoering [DONE]

Daar Su een beetje op zijn einde gaat lopen heb ik weer een stukje isolatie van de zolder eruit gerukt en dat bleek dit kitje zijn.

PzKpfw I Ausf. B
    In 1935 werd begonnen met de productie van de PzKpfw I Ausführung B (Ausf. B). De belangrijkste verbetering ten opzichte van zijn voorganger was het gebruik van een krachtigere motor. De Maybach NL38TR benzinemotor had een vermogen van 100 pk. Doordat deze motor in combinatie met de nieuwe versnellingsbak (5 versnellingen) meer ruimte in beslag nam, werd de romp met 40 cm verlengd. Het gewicht van de tank nam eveneens toe door de aanpassingen van het basisontwerp.

Technische gegevens:

Model: PzKpfw I Ausführung B

Gewicht: 5.900 kg

Bemanning: 2

Motor: Maybach NL38TR benzinemotor, 100pk

Snelheid: 40 km/u op verharde wegen

Bereik: 170 km op de weg

Afmetingen: Lengte: 4,42 m
    Breedte: 2,06 m
    Hoogte: 1,72 m

Bewapening: 2x 7,92mm MG 13 machinegeweren

Munitie: 2250 patronen

Bepantsering: 13 mm maximaal

Productieaantal: 675 stuks

De doos met zijn inhoud.

Voor het geval als je er een kwijt raakt

Ron
    Laatst gewijzigd door Ron; 19-02-10 om 01:15

kurt
    Gast

Standaard

Flink wat onderdelen, succes met de bouw Ron
    Laatst gewijzigd door kurt; 25-12-09 om 07:47

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Erg mooie topic intro Ron, dit is van in het begin al een verleidelijke kit.

Standaard

Zozo, Ron, terug het militaire virus te pakken

Ziet er een mooie kit uit, dit zal een mooi eindresultaat geven in jouw handen...

Ik blijf je volgen.

Ron
    Gast

Standaard

Inderdaad mannen het is een leuk klein kitje en weer een uitdaging om de schilder technieken op te halen voor het echte werk.
    Nog een voordeel bij Mol Plastic Modelbouw was deze met 50 % korting te koop bdus nu een wat beteren kwaliteitskit dan Su met zijn dropveters

Beyond, wat het virus betreft .... het verweren is zo leuk he qua bouwen maakt het niet wat ik plakt want alle takken van onze hobby zijn moeilijkheden.

Kurt de meeste onderdelen zitten in de tracks

Thnx Gunit we gaan er wat moois van maken

Ron

Standaard

En deze gaan we ook weer volgen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Allez ,ziet er allemaal veel belovend uit.
    Ik wacht

If you want to save a few horses, drive a Famo

Ron
    Gast

Standaard

Vandaag even wat gefreubeld aan de kleine.

Het loopwerk zit in elkaar en waarachtig ik kwam een fout tegen in de bouwtekening

Ok dan willen jullie de fout waarschijnlijk wel weten bij onderdeel C4 het spanwiel zijn ze een onderdeel vergeten, dat geval met de rode pijl deze komt dus aan de achterkant van het wiel.
    Dus hij stond niet op de tekening en zelfs niet op de layout van de spreu`s maar hij zit wel dubbel op spreu C.

Het werk tot zover het rood gemarkeerde gedeelte zit een naad die wat putty kan gebruiken, mijn fout misschien en iets teveel afgeschuurd?

En goed nieuws Tamiya heeft schakelverf

Okee twee potjes met elk 108 schakels en deze schakels zaten met 5 punten vast aan de spreu, dus 540 keer knippen....... hoezo gek

Ron

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Tamelijk verknipte boel dan Ron ! Goed dat je de knullige fout hebt gevonden, en wat ik ook niet snap, is die lijn van onderdeel C4 naar die balk ??? Van zo'n zaken word ik grrrrrrr !

Ron
    Gast

Standaard

Dat zie je verkeerd GUnit, C4 is gewoon het spanwiel wat op het asje b38 komt, en die ronde ring is het onderdeel wat aan de achterzijde van het spanwiel komt te zitten.
    Nu lijkt het wel inderdaad of die ring op de balk komt te zitten dit is dus het beruchte onderdeel wat nergens in de tekening voorkomt

Maar het is wel een mooi gedetailleerd kitje moet ik zeggen.

Ron

Standaard

Amaai, dat word hier ingewikkeld !

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Leuke kit, wordt het een SOTB build of ga je nog wat updates gebruiken? Hoe dan ook ik ga je zeker volgen.

Ron
    Gast

Standaard

SWA het word gewoon zo uit het doosje gebouwd zonder extra`s wel worden de PE delen die standaard in de doos zitten gebruikt.

Ron

Standaard

Dragon kennende kun je zo ook al een knap model weg zetten, mijn aandacht heb je in ieder geval.

Ron
    Gast

Standaard

De stand van zaken met het panzertje, hij staat op z`n trekkies het koepeltje zit erop en de spatborden en nog een hoop klein spul te doen zoals het PE bijvoorbeeld.

Enigste nadeel van deze kit is zijn die stomme transparanten luiken waar ik echt niet het nut van inziet en dat de handleiding niet altijd even duidelijk is.

Het torenluik staat open omdat er een figuur in komt te staan.

Word vervolgd.

Ron

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - Pz.Kpfw.I Ausf.B D.A.K.
    By Beyond in forum Afgewerkt project militair rollend materiaal
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17-02-10, 23:44
  2. schaal 1/35 - Pz. Kpfw.IV Ausf.F2 (G) (Dragon) [DONE]
    By PatrickR in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 12-12-09, 13:45
  3. schaal 1/72 Pz.Kpfw.IV -kitbashing/recycling [DONE]
    By Beyond in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 52
    Laatste bericht: 29-10-09, 23:14
  4. schaal 1/35 - Pz.Kpfw.4 Ausf.E [DONE]