Hoofdsponsor

1/20 Von Braun,s Saturn V - F1 Engine 1/20 [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.
knap dat je er weer één moet maken voor een vragende klant. en nog meer ditaail dat moet een kolfje naar jou hand zijn . het ziet er weeral prachtig uit zo
 
Dankje ,,,,

Nou rouwers ,,,,

De f1 engine is verzilverd ,,,, en de support wagem in mooi rood koper .... het is nu mooi een samen gesmolten geheel , nu kunnen de details er allemaal erop ....

Afbeelding_014%7E11.jpg
Afbeelding_015%7E12.jpg


Afbeelding_016%7E14.jpg
Afbeelding_017%7E12.jpg


tot de eind foto,s ...
 
Hij klaar ,,, na menig uurtjes voorzichtig worstelen met me zelf ,,, oppassen voor het zilver ,zitten alle details erop, zeer veel afplak werk voor kleinen details ... verder licht verweren op sommige plaatsen en toen als laatste likje clear coat op het zilver te beschermen tegen donker worden van het zilver ... ik ben tevreden met het resultaat ik vind um meer realer de nummer 1 ...

Afbeelding_019%7E13.jpg


Afbeelding_020%7E10.jpg


Afbeelding_020%7E10.jpg


Afbeelding_021%7E9.jpg


Afbeelding_027%7E8.jpg


Afbeelding_029%7E6.jpg


Afbeelding_030%7E7.jpg


Afbeelding_031%7E6.jpg


Afbeelding_032%7E5.jpg


Afbeelding_033%7E8.jpg


Afbeelding_034%7E6.jpg
 
Een dikke proficiat voor je resultaat.
Sommige pics zijn niet te onderscheiden van een 1/1 model, als leek.
 
Zeer mooi wat je hier laat zien.
Het zilver is geweldig goed gelukt.
Eindresultaat is prachtig.

Erik.
 
Nou luitjes ,

de totaal verzilverde f1 engine is aangekomen in texas ,, hij kwam schade vrij aan ,, maar er is iets vreemds gebeurt met de verf an de binnen kant van de kelk het is letterlijk my nickname geworden op sommige plaatsen bubbles :? , raar raar hoe dat kan ,,, de koper gooit het op de hoogtedruk verschillen door het vliegtuig ... ik wist niet dat dat ook kon gebeuren ,,, het is immers goed voorbewerkt toen de primer en lak ... ik heb um eerst geadviseert ,,, het te injeckteren met een zeer dun injectie naald met wat revell lijm een druppeltje en dan voorzichting aan te drukken ...
 
Techniek als kunst, werkelijk prachtig resultaat Applaus
 
Nou Luitjes ,,,

Ik ben vandaag zeer verwend ,,, de koper uit de VS die zelf een zeer verwoed real space hardware collector i s .. stuurde me drie orginele F1 motor onderdelen toe .. twee klemmen .... als extra dank ..

up.jpg
Afbeelding_449.jpg


1 maal klem onderdeel voor de leiding : overboard drain feul en
1 maal onderdeel klem luchtleiding en
1 maal antie tril plaatje..

ik moet zeggen ik was zeer verheugt , het komt niet veel meer voor dat er hard ware delen te krijgen zijn van een F1 motor , ik zal deze onderdelen intregeren op de base van mijn eigen F1 1/20 model ..

hier een foto van mijn model naast een hardware onderdeel , kan men zien hoe groot zo,n motor is geweest ...

uu%7E6.jpg
 
Dit is gewoon topwerk, hier mag je verdomde fier op zijn Bubblegum. Tja, als armorbouwer zit ik altijd in andere regionen van het forum, maar dit is evengoed knap !
 
Zeer leuke attentie van die koper. Is toch iets speciaals die onderdelen.

Bezorg je me trouwens wat eindfoto's voor de gallerij ?
 
Dankje luitjes ,, ik zal eerdaags de foto,s toe stuuren...
 
Nou Luitjes ,,, dit afgelopen jaar heb ik deze kit 10 keer gemaakt ,,, elke keer op de zelfde manier ,,, met of zonder elektroplating ... nu ga ik um eens voor mezelf bouwen ,,, op een andere manier dus ,,, ik dacht aan deze uitvoering ,,, de White Sands museum uitvoering ....

ishof_07.jpg f1rocket.jpg

Bij deze opstelling gaat de motor in twee delen ,,, mij gaat het zich mij meer om de staanders carrier,s zelf te bouwen ...daar zit het meeste werk in ,,, lekker zagen in messing en opbouwen ... , ik begin eerst met het achterste deel , de onderkant van de kelk ..

wordt vervolgt
 
Nou luitjes ,,,, mijn 10de opdracht is achter de kiezen ,,,, en bijna klaar de base na .... de volgende is voor me zelf een bouwen dan even geen f1 motor meer ,,,

5 zijn er voor Particulieren gebouwd ,, en vijf voor musea in de rest van de wereld ...

mijn eerste model daar deed ik 300 uurtjes over ,, en de laatste 50 % ingekort qua tijd ,,,

1_001.jpg

1_fk.jpg

1_004.jpg

1_005.jpg

1_013.jpg

1_006.jpg

1_007.jpg

1_008.jpg

tot zover tot de eindfoto,s ;)
 
Laatst bewerkt:
amaai weer een meester werk en ze zien er dan ook alemaal even goed uit :8
 
Adembenemend , alleen spijtig dat de meeste foto's van het bouwverslag niet meer zichtbaar zijn.:$

Christophe
 
Bedank mannen !!! maar als het goed is komen ze terug ,,,, ze zitten schijnbaar nog opgeslagen op de nederlandse modelbrouwers site .... pfff
 
Nou Luitjes ,,,,

de profiellen voor het eerste deel drager van de White Sands uitvoering waren binnen en nu kan ik verder ... het wordt eerst met papier malletjes maken ivm de maten want die heb ik niet ^^ dit vind ik het mooiste werk ... daarna lekker zagen hakken en slijpen ... 8)

dus ik begin met deze sectie ...

ish%2C%2C%2C.jpg

001.jpg

uuu.jpg


tot zover ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan