Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Von Braun,s Saturn V - F1 Engine 1/20 [!F]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 115

Discussie: Von Braun,s Saturn V - F1 Engine 1/20 [!F]

Standaard Von Braun,s Saturn V - F1 Engine 1/20 [!F]

Hallo bouwers ,

Hier het begin van de bouw van de meest geavanceerd power full ( voor die periode ) raket motor, de saturn V F1 .

hier een engine test via youtube :

YouTube - Saturn V - S-1C Stage Testing

Dit model is maar voor een bepaalde oplage gemaakt , en een must have voor de realspace collectors .
    Het is een schaal 1/20 versie met vele delen resin , photo etch , zink delen en ijzer en koper en kunstof ...

hier foto van de doos met inhoud :

inhoud in aparte delen ...

( foto,s van ninfinger ) met dank aan Sven Knudson ...

tot zover .............

Banned

Standaard

Waar blijf je 1/ de inspiratie halen, 2/ de kits opsnorren?

Standaard

Ziet er op zich al een mooi gedetailleerde kit uit.
    En F1, zit dit in de racewagens????

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Als realspace bouwer weet je je adresjes ExSerCo , en modelbouwerke , ik had nog niet lang geleden een saturn v gemaakt ( horizontaal , en het is een van deze motoren :

alleen dat was 1/96 en dit 1/20

Gr bubble

Standaard

dat vraag ik me ook af,wist zelfs niet dat dit op1/20 bestond

ziet er wel mooi gedetailleerd uit

grtz

peter alias hugemikus

Standaard

Hm... I love the smell of resine in the morning Ziet er een mooi kitje uit.

Hoe is de kwaliteit van de resine ?
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

He Jadefalconguard ,

Vrij zacht is het en breekbaar , ik laat er daaron ook een laag koper overheen dompelen ....

hij wordt alleen iets zwaarder ....

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bubblegum Bekijk bericht
    He Jadefalconguard ,

Vrij zacht is het en breekbaar , ik laat er daaron ook een laag koper overheen dompelen ....

Dit moet je eens nader uitleggen en demonstreren aan de hand van foto's. Van deze techniek heb ik nog nooit gehoord.

Senior Lid

Standaard

WOW, dat ziet er een prachtige kit uit Leuk dat ze dit - zeer indrukwekkend - onderdeel van de Saturn V apart maken.

Wat staat er eigenlijk op die CD-rom ?

Groeten

"Wet Sellery"

Standaard

amai,,,, weer zo´n schone.

Ga je natuurlijk weer volgen. En ben zeer benieuwd naar de extra details die je hierin kunt gaan verwerken.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bubblegum Bekijk bericht
    He Jadefalconguard ,

Daar wil ik ook wel meer uitleg over... hoe kun je warme koper gieten over de resine zonder dat ze haar vorm verliest?

Met welk doel laat je dit doen ?

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...

Standaard

Uh Jadefalconguard ,,,

Deze techniek wordt tegenwoordig veel op kunstof delen toegepast om de kosten te drukken en het matriaal (kunstof ) steviger , harde , slijtvast te maken .....
    Het kunststof zal niet gauw vervormen omdat men niet boven de dertig graden komt .....

Hier een filmpie :

YouTube - Taiwan Hsin Chang,plastic electroplate, plastic electroplating,

dar kun je vele toepassingen zien , koper , goud , zilver platina , chrome ect ...

alleen een nadeel , als je met een modelbouw onderdeel komt zal het gewoon duurder zijn in plaats van massa produktie ...... en sommige mensen kunnen het zelfs thuis , maar is wel gevaarlijk ivm met sommige gassen die vrij komen .... je moet er wel verstand van hebben , waarom doe ik het ? , na de laag koper die die het resin onbreekbaar maakt komt er nog een dun laagje chrome op , sommige delen zijn in het echt ook verchroomt die plak ik af en dan de spuitbus erover en zo krijg je de meer iron industrie look ....

deze techniek wordt ook veel gebruikt in de auto model diecast reeks ...

Standaard

Hm...wist ik helemaal niet, bedankt voor de info.

Standaard

Nou bouwers ....

Het begin is er ......

Ik ben nu begonnen met het schuuren van de vier grootste delen ... namelijk de :

nozzle extension ( onderste gedeelte van de kelk )

turbine exhaust manifold ( middenring gedeelte , turbo gas compressor )

thrust chamber ( bovenste coniche gedeelte , versnellingskamer )

heat exchanger ( verbonden aan turbine exhaust , warmtewisselaar )

Er zitten toch nog flink wat bramen die verwijdert moeten worden en dan licht schuuren in volgorde ...

de juiste voorbereiding voor het resin slijpen is een must ivm vervelende stofdeeltjes , een goede afzuiging, rubberen handschoenen , die handschoenen zijn ook handig on geen vet vingers achter te laten ivm het verkoperen later .....
    Op de close up foto,s is goed de verfijnde details te zien .... .... dus beter voorzichtig te werk gaan en de tijd nemen ....

Tot zover ............

Standaard

Gisteren en vandaag flink bezig geweest met de kelk van de F-1 engine van de saturn V ,, gezien deze kelk een elektroplating behandeling krijgt is het gewenst de twee delen bijna lijm vrij te houden ,daarom heb ik gekozen om metalen pinnentjes te gebruiken om de boel aan elkaar te monteren ... het zijn er nogal wat , maar het zit vast als een huis ... daarna de omtrek milescuul een lijn gelegt met filler en die dan daarna na goed drogen weg te schuren tot een geheel ...
    Verder moet nu de turbine exhaust de ring afgewerkt worden en die is ook al voorzien van twee pinnen en kan daarna erop geklikt worden zonder lijm , deze plaasting moet een een keer goed ( met mini waterpas ) anders krijg ik later problemen met het monteren van heat exchanger naar de gimbal zoals te zien is op het plaatje voorgaand ... de leidingen zouden wel dan eens niet meer goed aansluiten .....

Tot zover ....

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. ""from the ground up,, 1/144 saturn v LUT Tower
    By bubblegum in forum Ruimtevaart & Science Fiction
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 11-04-13, 18:28
  2. Real Space - Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]
    By bubblegum in forum Ruimtevaart & Science Fiction
    Reacties: 102
    Laatste bericht: 16-12-09, 14:03
  3. Real Space - the Pregnant guppy / 1/144 saturn S-IVB third stage .[!]