Hoofdsponsor

1/35 Müssen wir auch ein Kamel?. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PatrickR

Guest
Ik heb een begin gemaakt voor een nieuw dio'tje. (1/35)
Hier alvast het idee:
1_Dio1.jpg

De officier van het Afrika korps zit naar zijn mannen te roepen vanop een kameel tijdens de bevoorading ergens in de woestijn rond 1942. Zijn mannen vragen zich af of zij ook op een kameel verder moeten,...

Alles moet uiteraard nog afgewerkt worden. Het panzertje (SdKfz 222 - little tankie uit "Allo Allo" van Lt. Gruber :D ) is van Tayima en zonder al te veel problemen samen te bouwen. Is reeds twee keer gespoten, nu wordt hij samengebouwd en met verweringslagen verder bewerkt.

Dan nog verder de manschappen en kameel schilderen + één of meerdere palmboompjes scratchen. Ik zal dit laatste stap/stap tonen voor de liefhebbers...

Dit zijn alvast wat kanttekeningen:

1_Dio_opzet.jpg


Ik kom terug als er onderdelen klaar zijn om in het dio te plaatsen. Graag jullie op- aanmerkingen!

Grtjes,

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er tof uit maat
ben is benieuwd naar het verder verloop
 
Geen slecht idee dat dio-tje,succes
 
Inderdaad een leuk idee. :)
Waar komt die kameel vandaan ? Is het een oude Heller kit ?
 
Het ziet er nog wat abstract uit allemaal, maar met wat fantasie zie je toch welke richting je uit wil met het diorama, ik hoop weldra veel zand te zien hier !
 
Leuke opstelling, zal wel iets moois worden ;)

Mocht je er iets aan hebben, ik heb hier nog enkele foto's bijgevoegd van dromedarissen (je hebt twee soorten, de witte = afkomstig van Soedan, en de bruine afkomstig van Pakistan)
Alsook nog enkele foto's van palmen (dadelpalm)

Suk6 ermee ;)





















 
Laatst bewerkt:
zal "beestig" worden!:D
maare heb ne keer een vraagje, een kameel heeft toch 2 bulten en een dromedaris 1? :huh:
 
Inderdaad, een kameel heeft twee bulten en een dromedaris maar één...:huh:
Maar zelfs in die landen waar deze dieren leven en gebruikt worden noemen ze een dromedaris een kameel :wacko:
Ze zijn van dezelfde familie, en waarschijnlijk dat de meeste mensen het verschil niet echt kennen...:laugh:
 
Leuk idee voor een dio, ga zeker volgen. Succes.
 
@ Beyond: thanks voor de foto's!
Ik had hier trouwens ook fotokes waar ik zelf op de kameel (dromedaris) zit in de woestijn van Tunesië...
Maar het verschil tussen witte en bruine dat wist ik niet. Volgens de Tunesiërs was er maar 1 verschil in hun beesten: de "brave" en de "bijters":laugh: Voor die laatste kon je maar beter oppassen want die sm&é"'*@ppen kunnen gemeen bijten!:angry:

grtz,

Patrick

Hier zoals ons beestje in het diorama zal komen:

1_Kameel1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patrick,
Mooi geschilderd die kameel (of is het een dromedaris :8?). Is het een 'brave' of een 'bijter' :D ?
 
begonnen aan de palmbomen:

wat hebben we nodig: enkele takjes voor de stam (kan ook met dikke electriciteitsdraad), touw, lijm, keukenpapier en nep-blaadjes.
1_palm1.jpg

Deze bladeren komen uit een nep-boeketje dat ik gered heb van de vuilbak. knip de bladjes in vorm van een palmblad en knip ze wat in:
1_palm3.jpg

Draai het touw (of dikke ijzerdraad) rond de stammetjes om wat structuur te krijgen, en bekleed de stam met keukenpapier ingelijmd met houtlijm. Vervolgens kan men de stam een kleurtje geven:
1_palm4.jpg

1_palm5.jpg

1_palm6.jpg

Hierna kan men de blaadjes beginnen plakken bovenop de stammen. Maak enkele bruine afhangende blaadjes (verdord) en vul op met wat kokosvezel.

1_palm7.jpg

Zo ziet het er dan ongeveer uit:


1_palm8.jpg

1_palm9.jpg

Je zou er nog wat dadels aan kunnen hangen of kokosnoten naar gelang het land waar je de palmpjes in wil plaatsen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan?

Groetjes,

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel goed gelukte bomen ! Enige tijd terug heb ik zelf palmbomen gemaakt met dat verschil dat ik gewoon papieren bladeren heb gesneden en ze met de airbrush heb gekleurd in verschilllende groentonen. Ook je stammen zien er goed uit.
 
Gewoon schitterend, die palmbomen !
Heb er nog nooit zelf gemaakt maar zoals ik het hier zie moet het lukken zonder problemen. 8)
 
Updatje: het was ondertussen een tijdje geleden: nu is dio zo goed als compleet, nog wat kleine details, en wat (bij)schilderwerkjes:
Hier alvast het zo goed als volledige bouwverslag, hopelijk hebben jullie hier wat aan?

Starten met ondergrond voor dio:
We vertrekken dus van een (goedkoop) fotoframe (zie vorige post), netjes de zijkanten afkleven. Positioneer je bomen al vast op de juiste plaats (vastzetten met klei) en dan maken we een papje met dit:
1_kamel1.jpg

We spuiten dit rijkelijk in met verdunde houtlijm:
1_kamel4.jpg

Dan bestrooien met dit:
1_kamel2.jpg
en dit hier en daar er tussen plakken

1_kamel3.jpg

laten drogen en na enkele dagen krijg je dit ondergrondje:
wek hier en daar wat nuance in de ondergrondkleur brengen!!
NIET VERGETEN: als je wielsporen in je zand wil deze zo snel mogelijk aanbrengen voor de gips hard is ( en dat is zéér snel!)

1_kamel5.jpg

Ik vond het leuk eens een vlag te gebruiken heb die proberen maken met dit:
1_kamel6.jpg

heb dit gestreken op een papieren servetjes (ja dat lukt) en heb dan dit resultaat: - je moet alleen wel effe met mat vernis er over gaan want dit blinkt vrij hard...
1_kamel11.jpg

Ook een wasdraadje kon niet ontbreken (is nog niet afgewerkt, nog wat te verfijnen) wasgoed zelf gemaakt met "fine"putty:
1_kamel9.jpg

Nog wat fotokes nu ik toch bezig ben:
1_kamel12.jpg

1_kamel10.jpg


Finaal overzichtje:
1_kamel7.jpg

Groetjes,

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een zeer goeie vinding, de vlag ligt er overtuigend op. Dit is een heel speciaal diorama aan het worden, iets wat je niet zo vaak ziet. Ik heb slechts een dingetje dat me opviel, en dat is het hemd aan de geïmproviseerde wasdraad. De mouwtjes zouden naar onderen hangen in dit geval. Als je het hemdje zou omdraaien zou het beter zijn denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan