Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Müssen wir auch ein Kamel?. [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24

Discussie: Müssen wir auch ein Kamel?. [DONE]

PatrickR
    Gast

Standaard Müssen wir auch ein Kamel?. [DONE]

Ik heb een begin gemaakt voor een nieuw dio'tje. (1/35)
    Hier alvast het idee:

De officier van het Afrika korps zit naar zijn mannen te roepen vanop een kameel tijdens de bevoorading ergens in de woestijn rond 1942. Zijn mannen vragen zich af of zij ook op een kameel verder moeten,...

Alles moet uiteraard nog afgewerkt worden. Het panzertje (SdKfz 222 - little tankie uit "Allo Allo" van Lt. Gruber ) is van Tayima en zonder al te veel problemen samen te bouwen. Is reeds twee keer gespoten, nu wordt hij samengebouwd en met verweringslagen verder bewerkt.

Dan nog verder de manschappen en kameel schilderen + één of meerdere palmboompjes scratchen. Ik zal dit laatste stap/stap tonen voor de liefhebbers...

Dit zijn alvast wat kanttekeningen:

Ik kom terug als er onderdelen klaar zijn om in het dio te plaatsen. Graag jullie op- aanmerkingen!

Grtjes,

Patrick
    Laatst gewijzigd door Beyond; 05-04-11 om 21:57

Standaard

ziet er tof uit maat
    ben is benieuwd naar het verder verloop
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

kurt
    Gast

Standaard

iets om te volgen, ben benieuwd

Standaard

Geen slecht idee dat dio-tje,succes

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Inderdaad een leuk idee.
    Waar komt die kameel vandaan ? Is het een oude Heller kit ?
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

PatrickR
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Inderdaad een leuk idee.
    Waar komt die kameel vandaan ? Is het een oude Heller kit ?
    Hallo Erwin:

Dit is een kitje van Verlinden:

1:35 BEDUIN WITH CAMEL #1738

http://www.verlindenonline.com/store/images/1738.jpg

Patrick

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Het ziet er nog wat abstract uit allemaal, maar met wat fantasie zie je toch welke richting je uit wil met het diorama, ik hoop weldra veel zand te zien hier !

Standaard

Leuke opstelling, zal wel iets moois worden

Mocht je er iets aan hebben, ik heb hier nog enkele foto's bijgevoegd van dromedarissen (je hebt twee soorten, de witte = afkomstig van Soedan, en de bruine afkomstig van Pakistan)
    Alsook nog enkele foto's van palmen (dadelpalm)

Suk6 ermee

Laatst gewijzigd door Beyond; 05-04-11 om 22:00

maerlandt
    Gast

Standaard

zal "beestig" worden!
    maare heb ne keer een vraagje, een kameel heeft toch 2 bulten en een dromedaris 1?

Standaard

Inderdaad, een kameel heeft twee bulten en een dromedaris maar één...
    Maar zelfs in die landen waar deze dieren leven en gebruikt worden noemen ze een dromedaris een kameel
    Ze zijn van dezelfde familie, en waarschijnlijk dat de meeste mensen het verschil niet echt kennen...

Standaard

Leuk idee voor een dio, ga zeker volgen. Succes.

PatrickR
    Gast

Standaard

@ Beyond: thanks voor de foto's!
    Ik had hier trouwens ook fotokes waar ik zelf op de kameel (dromedaris) zit in de woestijn van Tunesië...
    Maar het verschil tussen witte en bruine dat wist ik niet. Volgens de Tunesiërs was er maar 1 verschil in hun beesten: de "brave" en de "bijters" Voor die laatste kon je maar beter oppassen want die sm&é"'*@ppen kunnen gemeen bijten!

grtz,

Patrick

Hier zoals ons beestje in het diorama zal komen:

Laatst gewijzigd door Beyond; 05-04-11 om 22:01

Standaard

Patrick,
    Mooi geschilderd die kameel (of is het een dromedaris ?). Is het een 'brave' of een 'bijter' ?
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

PatrickR
    Gast

Standaard

't is een maske, dus een brave

PatrickR
    Gast

Standaard

begonnen aan de palmbomen:

wat hebben we nodig: enkele takjes voor de stam (kan ook met dikke electriciteitsdraad), touw, lijm, keukenpapier en nep-blaadjes.

Deze bladeren komen uit een nep-boeketje dat ik gered heb van de vuilbak. knip de bladjes in vorm van een palmblad en knip ze wat in:

Draai het touw (of dikke ijzerdraad) rond de stammetjes om wat structuur te krijgen, en bekleed de stam met keukenpapier ingelijmd met houtlijm. Vervolgens kan men de stam een kleurtje geven:

Hierna kan men de blaadjes beginnen plakken bovenop de stammen. Maak enkele bruine afhangende blaadjes (verdord) en vul op met wat kokosvezel.

Zo ziet het er dan ongeveer uit:

Je zou er nog wat dadels aan kunnen hangen of kokosnoten naar gelang het land waar je de palmpjes in wil plaatsen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan?

Groetjes,

Patrick
    Laatst gewijzigd door Beyond; 05-04-11 om 22:02

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten