Hoofdsponsor

Koppie sculpten 1e poging [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BertUS

Guest
Omdat de pilootbuste eerst maar eens goed moet drogen voor ik de rest ga doen (en de verbeteringen uiteraard) zat ik eens rond te kijken wat ik als tijdverdrijf kon pakken, maar ik had niet zo'n zin om een bouwproject tevoorschijn te toveren, dus maar eens een tip van Rene gebruikt (ik had hem ook met foto;s ergens gezien, maar ik weet niet meer waar)
Goed, ik dus aan de klooi met de Fimo, baby-olie (kan je je de opmerkingen en blikken voorstellen toen ik vanuit de keuken op de vraag "Wat ben je aan het doen, liefje? " " uhhh, ik smeer mijn koppie in met baby-olie, want dan glijdt het beter" En ik was mijn niet eens bewust van wat ik zei)

Maar dat werkte dus niet geweldig, zoals ook al te lezen valt in mijn RAF buste topic.

het is trouwens erg mooi te zien op de eerste foto, waar het probleem zat. ik zag het effect ook pas op mijn scherm, heel toevallig want als je dit bewust zou moeten doen zou het mij nooit lukken

koppie.jpg

het kopje wat links ligt is trouwens van een Vietnambuste van Young Miniatures. IK heb dat even gebruikt om als basis te laten dienen, dus het wordt geen illegale kopieeractie

tja, dat werkte dus niet zoals ik wilde en heb toen een mal gemaakt van het aangezicht, dat lukte ook niet en aangezien ik geen geduld heb, ben ik dus zelf maar aan de gang gegaan om een koppie te maken. NU heb ik al geleerd dat je beter eerst een ei kan maken en die afbakken of uit laten harden en dan de rest en dat de softe versie van de Fimo ook niet je van het is, maar ik heb niets anders bij de hand en om te oefenen ga ik dus ook niet even de deur uit om wat anders te halen.

ik heb het YM koppie er wel bij om af te kijken

O en als gereedschap gebruikt ik dus minimale primitieve bende, nl 2 sateprikkers, een stopnaald, spateltje en een paar penselen. Moet dus toch maar eens gaan sparen voor wat meer werktuigjes. Ach ik leer wel de basis zo.
Goed, even wat wazige plaatjes van hoever ik nu ben

koppie1.jpg

koppie2.jpg

koppie3.jpg
 
Chapeau voor iedere sculptor die het aandurft om het hoofd zelf te creëren ! Hierbij dus : petje af.
Ik kijk uit naar meer !
 
Ow, ik schreef dat ik geen gereedschapjes had, maar ik herrinnerde me net een tip van een aantal jaren terug. neem gewoon sateprikkers, schuur ze in model en laat secondenlijm over de geschuurde vormpjes lopen. Hoezo practische lowbudget spul? :lol:
 
Ik ben vol bewondering voor je lef om zomaar een hoofd te sculpteren :ohmy:

Voor zover te zien is de neus zeer geslaagd hoor (de rest ook hoor, maar dat is nog niet af hé ;) )...
Ben benieuwd naar de volgende resultaten.
 
sjonge sjonge, het ziet er zo simpel uit, maar ik ben nu al een paar uur bezig met die stomme ogen. ik krijg ze niet zoals ik ze wil hebben en hoe ze voor mijn ogen staan...............uhhh dat klinkt stom.
Maar goed, ik zal winnen van dat stuk stomme klei
 
Je weet BertUS: De aanhouder wint. Niet opgeven, maat!
 
Ja, maar hoelang blijf je aanhouder?

tja
De eerste poging van de ogen

koppie4.jpg

maar de foto is wel redelijk


tweede poging van de ogen (het blijft toch een holbewoner)

foto is wat minder goed

koppie5.jpg

maar de kop heeft wel meer karakter gekregen. Ik moet alles nog netjes gladmaken met een penseel, maar eerst de mond maar eens doen en kijken of ik het geheel ook een beetje gelijkend krijg

zouden de echte sculpters er ook zo lang over doen of dit meer iets wat ze vrij snel voor elkaar hebben
 
Ja, en tijdens de Harry Snotter cronicles kan je wat doen. Ik heb de ogen veranderd en de mond gemaakt. tis nog geen 100%accuraat werk, maar het valt mij niet tegen. Uiteraard moeten er nog oren komen, maar aangezien deze buste voorzien wordt van een bandana moet ik even kijken hoe dat uitpakt. Ook de oogbollen moeten nog even iets opgevuld worden en de oogleden gelijk iets bijwerken. Ik zit nog te twijfelen over een snor, maar dat wil ik bekijken als de badana er opzit zodat je even een wat completer uiterlijk heb. Wat het gaat worden verraad ik nog niet, eerst zien of het lukt, want voor hetzelfde geld wordt het heel wat anders

koppieaf.jpg

koppieaf1.jpg


ow en het vrolijk kerstglimmende gebeuren is wat water waarmee ik hem even had afgespoeld
 
Tja, maar weer een WIP foto. Als jullie het vervelend gaan vinden om elke keer weer foto's te moeten bekijken waarop amper te zien is wat de vorderingen zijn, moeten jullie het gewoon zeggen. Op het pf forum laten ze eigenlijk dan pas zien als het klaar is of bijna klaar. Maar ik hoop dat jullie zien dat het sculpten eigenlijk heel leuk is en dat de eerste stap om te beginnen heel moeilijkst is. Ik laat gewoon alles zien en schaam me niet voor onvolkomenheden.

Maar goed, heb dus een romp, stukken smaller en beter in verhouding dan de spitfire piloot. De kop iets gedraaid en iets naar boven kijkend neer gezet. het toont nu een beetje raar, maar ik denk dat dit uiteindelijk wel een mooie pose is. ik had de basisvorm express iets langer gemaakt zodat je het beet kan houden.

Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie al een idee gan krijgen over wat het moet worden

hdbuste.jpg
 
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie al een idee gan krijgen over wat het moet worden

Ik weet het, het Bertus die tevreden is over zijn eigen kop :laugh:

Maar voor een eerste keer mag tie er best wel wezen en ik doe het je niet na in ieder geval.

Ron
 
Beu? Teveel foto's? Neen hoor!
Ideaal om veel van te leren.
En het feit dat je de fouten ook toont, laat anderen zien waar ze moeten opletten. Ik heb daar zelf ook geen problemen mee.

Doe gerust verder zoals je bezig bent.
 
Erik ziet het al wel goed dat het een zogenaamde plo doek zou zijn, maar dat is het voordeel toch van foto's al zijn ze niet scherp, de sjaal valt toch nog niet helemaal goed, dus daar moet ik nog wat aan sleutelen denk ik, nu komt er nog een jas over heen, dus dat veranderd ook nog wel wat aan het visuele plaatje denk ik
 
Inmiddels is de sjaal iets bijgewerkt en de kop ook wat aangepast, onder andere met oren, wat een suf werk, het lijkt zo simpel maar dat valt dus tegen, ach als het niet toont gooi ik er gewoon haar over heen

bandana.jpg

jack2.jpg

op de foto van het hoofd kan je dus heel goed zien waarom je dus niet te veel talkpoeder moet gebruiken, het lijkt wel of het er uit zweet. nou ja, afwerken en voorzien van een blanke primerlaag zal wel het probleem oplossen denk ik
 
Het begint een beetje op een piraat te lijken...

Bewonderenswaardig werkje hoor !!
 
Vandaag maar weer wat gedaan, het zou nou duidelijk moeten zijn. ook maar gelijk een sfeerfoto ervan gemaakt

het wit gespikkelde wordt wel heel versterkt door de flitser, maar het gaat lekker zo, ik moest nu wel eerst de de boel even een keer in de oven zetten, want ik moet de achterkant doen en ben veel te bang dat ik mijn grote vingers op een verkeerd plekkie zet

De gekartelde rand moest een ritssluiting voorstellen maar dat is niet geheel goed uit de rondist gekomen

jack3.jpg

jack4.jpg
 
Goed bezig.
Er begint echt zicht op te komen.
En dat voor een eerste poging, netjes.
Ik doe het u niet na.

Erik.
 
Met een snor en een brilletje lijkt die toch aardig op een iets jongere uitgave van mijzelf.

Het brilletje is even gauw gemaakt voor het effect. De armen zijn op de zijveters na ook klaar

jack5.jpg

jack6.jpg

Beetje een vervormde foto zodat de arm iets dunner toont (of het goofd wat groter
 
buste gereed 28/12

ok dan, het figuurtje is af, behalve de bril, daar moet ik nog even over nadenken. het ziet er nog wel een beetje stoffig uit, maar na een goede wasbeurt en een primerlaag wordt dit al veel beter........................hoop ik

goed een stelletje foto's dan maar

hdbustedag8.jpg

hdbustedag1.jpg

hdbustedag2.jpg

hdbustedag3.jpg

hdbustedag4.jpg

hdbustedag5.jpg

hdbustedag6.jpg

hdbustedag7.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan