Hoofdsponsor

Koppie sculpten 1e poging [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, BerUS ziet er toch goed uit.

Maar de oogleden en het oog, daar zit iets.... wat weet ik niet. Lijkt wel of het oog plat is of zo... kan natuurlijk aan die veradelijke foto liggen maar toch.. Kijk daar eens naar.

Verder die bril. Gewoon doen. Wel eentje die op schaal is zullen we maar schrijven. :) Ziet er wel goed uit op de een of andere wijze.

Verder petje af man. Dit doe ik je niet na.... :huh:
 
Ik snap wat je bedoelt, maar er zit wel een bolling in de ogen, ik heb dit eigenlijk gekopieerd van een koppie van een buste welke ik bij Young miniatures vandaan heb
 
Dit is een heel mooi figuur/buste geworden....

Voor je brilletje kan je misschien een ijzerdraadje gebruiken die bij vuilniszakken/ diepvrieszakken/... zit om deze af te sluiten.
Dit is zeer fijn en zou wel eens de gepaste dikte kunnen zijn voor een brilletje ...???
 
Beyond, dat was ook de bedoeling, ik heb het even roodgloeiend gestookt en toen platgeknepen. Daar ik vrij dikke glazen heb (tja heb te goede ogen en dat moet door het glas teruggebracht worden naar normale proporties:laugh::laugh:) moet ik dus een stukje plastic eerst een beetje in model schuren en polijsten, daaromheen komt dan het platgenepen draadje
 
IK heb de buste, na de primerlaag voorzien van wat bsiskleuren om te zien hoe het zou uitpakken in kleur, en och, het valt me niet eens tegen, even wat blauw zwart flesh en wit ertegen aan gegooid en waarempel, het begint wat te lijken
hdbusteverf.jpg

hdbusteverf1.jpg

hdbusteverf2.jpg

hdbusteverf3.jpg
 
Inderdaad BertUS, Er komt wat leven in deze buste, maar als je mijn persoonlijke mening vraagt, ik zou de bandana in een ander kleurtje steken om wat meer "kleur" te hebben in je figuur...
 
De bandana wordt iets lichter met vage doodskopjes (moet wel even mijn eigen bandana weer even opzoeken hoe er ook alweer uitzag).
Het leren jack wordt ook wat lichter van kleur dus krijg je vanzelf een wat beter visueel uiterlijk.
 
ik heb hier veel van kunnen leren :$
ziet er goed uit mooi gemaakt8)
 
Ik zou hem zeker een strakke zwarte bril geven, zo'n typische voor motards. Verder zie ik ook iets aan de ogen, maar ik weet niet of dat ligt aan de camera of de figuur zelf.
 
Ik snap jullie wel, de oogbollen zijn iets te vlak geworden, maar dat is dus een leerpuntje voor de volgende.

Ik maak eerst een gewone bril en als het dan met de ogen niet goedkomt, maak ik zo'n zonnebril

Heb nu het gezicht gedaan, de ogen zijn bijna klaar. Ik heb net als bij de piloot getracht een andere gezichtsstijl te doen dan ik normaliter gewoon ben, dus lichter van kleur
 
Het moge bekend zijn dat ik ook gewoon minder geslaagde dingen durf te tonen, ter lerinck ende vermaeck

Dus bij deze

Ik heb het gezicht geschilderd en het lijkt (is) alsof de ogen eigenlijk net effe te groot zijn. Ik heb ook getracht een nieuwe stijl toe te passen, dus een wat lichtere gezichtkleur. De ogen zijn niet goed geworden, ik moet dat beter kunnen, maar op foto's zie je het uitvergroot en beter en is beter te bepalen wat er niet klopt.
De binnenranden van de oogleden zijn nog te licht, de lichtreflectie is te slordig en de ruimte boven de ogen moeten donkerder aangezet worden. Het is nu ook duidelijk dat je alles heel glad moet afwerken omdat je anders problemen krijgt met het schilderen. De snor en haarlijn moeten nog afgewerkt worden.

De sjaal is ingeschaduwd en daar moet nu het patroon nog opgeschilderd worden..............................heerlijk werkje........................niet dus
hdbusteface.jpg

hdbusteface1.jpg

hdbusteface2.jpg
 
dat ziet er helemaal niet slecht uit!
ik heb het lef nog niet gehad, maar nu ik op dit forum zit waarbij u,jiver en andere sculpteren, ik toch de jeuk in mijn ledematen krijg om het ook eens te proberen. maar wanneer ,dat is natuurlijk iets anders... :unsure:
 
het ziet er heel erg goed uit Applaus

het is een sprekende buste geworden
 
Voor diegene die zich afvragen of ik nog wel wat doe.....................zat. Maar even dit figuur aan de kant gehad, ik was niet tevreden over de ogen en had die weer in het wit gezet, dus dat moest drogen, daarom een nieuw project opgestart waar wel wat tijd in ging zitten. Daarbij had ik avonddienst en dan doe je ook niet veel
Maar ik heb getracht de sjaal te schilderen,, maar dat valt toch wel tegen, stippies zetten lijkt zo makkelijk.........................not

Maar goed, hier even een foto van de veranderde ogen in de basissetting en de nog natte daarom glimmende sjaat. De strepen zijn in grijs de stippies zwar. Het kan echter zomaar gebeuren dat ik de stippen weer overschilder en overnieuw begin

sjaal1.jpg

Ook de bandana is gedaan, nu alleen de overgang naar het gezicht netjes maken
 
Die sjaal vind ik geslaagd hoor, zal wel niet gemakkelijk geweest zijn...

Houden zo...
 
Ga je nog verder aan de ogen? Het lijkt net of hij blauwe oogschaduw heeft. :ohmy:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan