Hoofdsponsor

Bouwverslag: Alouette II - dummy turbine -

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Blue Bird

Guest


De kitonderdelen:



De eerste karwei wordt het wegschuren van de naden.

Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Euh, ik ken er weinig van maar dat is toch een statisch model ? :unsure: of ben ik zo verkeerd
Of wil "dummy" in dat geval dat zeggen ?
Allez sorry als het een beetje onnozel overkomt, maar een mens kan ook niet alles weten é
 
We zijn hier om van mekaar te leren. Bijgevolg zijn vragen nooit onnozel. Wat voor de ene de normaalste zaak of term van de wereld is, is voor iemand anders Chinees of Latijn.

Dummy wil hier vrij vertaald zeggen dat het "fake" is. De turbine heeft dus geen enkele praktische functie (zelfs niet als uitlaatpijp) en staat er puur voor de show op... of m.a.w. voor de schaalgetrouwheid.

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick en crew,

het is hardlabeur maar het eindresultaat loonde de moeite!!!!:sleep:
Leuk te zien dat jullie er weer aan begonnen zijn!;);)
Het gaat zo weer kriebelen om weer te gaan vliegen hé.:P:P
 
Dit bouwverslag heeft een tijdje stilgelegen.
Hoog tijd om de draad weer op te nemen... en een poging te ondernemen om prentjes te posten.
 
frame008turbine01640x48.jpg


frame009turbine02640x48.jpg


frame010gemetalliseerde.jpg


frame011afgeplakteverbr.jpg


frame012uitlaatjpg.jpg
 
mooi 8) en niet meer van echt te onder schijden nick. mooi ab werkje

moesten er geen revetten op komen ?
 
Code:
moesten er geen revetten op komen ?

De turbine is nog niet af hé Amazone. De revetjes en het vervolg van het bouwverhaal komen gauw...

Heligroeten,

Nick
 
Hey, :)

Ha, onzen Nick is weeral bezig zie ik. :8;)
Goed he, en het lukt met prentjes te posten, dus doe maar rap verder.
Ik heb het geluk om deze te zien 'groeien', ik volg, maar meestal in stilte.:laugh:;)
 
Eigenlijk is het zo wel gemakkelijk hé Nick.
Je hebt daar een heel ploeg voor u werken en gij moet alleen maar foto's trekken.:)
Het resultaat is wel netjes te noemen.
De hitteverwering is knap zo.
Is dat gedaan met metaalkleurige verven of met transparant blauw?

Erik.
 
Raar, laat die neger maar het vuile werk doen en de blanke inspecteren, is die tijd al niet voorbij ? :)

Knap spuitwerk
 
@ Swaken,

ja, nu mijn PC-probleemkes zijn opgelost en ons forum weer werkbaar is geworden (waarvoor nog ne keer hulde aan iedereen die er verdienste aan heeft) ben ik back in business.


@ Modelbouwerke,

De hitteverwering is knap zo.
Is dat gedaan met metaalkleurige verven of met transparant blauw?

Thx voor het compliment. De verwering is gedaan met matte Humbrolkleurtjes en als filter gebruikte ik Alclad transparant blauw.


@ Ratticus,


Raar, laat die neger maar het vuile werk doen en de blanke inspecteren, is die tijd al niet voorbij ?

Die "neger", onzen Nathan Jones is hier toevallig de handigste van de bende... vandaar dat hij zo dikwijls in beeld komt. Oorspronkelijk was hij aangeworven om de boel hier te beschermen tegen de helihackers, maar toen hij zich verveelde en wat begon mee te helpen kwam tot uiting dat hij héél handig is... (dit alles kun je bekijken en lezen in de Alouette II bouwstrip). Nu Mitch Metzinger (de banke inspecteur) is van rang Luitenant-Kolonel. Dus logisch dat hij de inspecties voor zich neemt hé.


Nu, een bericht in primeur... de generale staf heeft hier beslist dat Nathan (de neger) samen met Tim Hughes (de Alouettepiloot) op training mag om opgeleid te worden tot Cobra-piloot... (= het volgende groot RC-heliproject, dat hier tegen eind mei zal worden opgestart).

Alle verschuivingen hebben tot gevolg dat er hier een drietal vacatures vrij komen.... enne Jeff Parker die een veteraan is uit WO II en tevens de broer is van Commanding Officer Joe, komt de ploeg hier ook versterken...


Heligroeten en tot gauw met de vervolgen van de bouwsels en verhaalsels,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, :)

Kan niet wachten om te zien, ik blijf volgen....:D:D;)
 
we wachten geduldig af nick. tzal een heel karwij worden als je nog meer volk gaat aan nemen
 
we wachten geduldig af nick. tzal een heel karwij worden als je nog meer volk gaat aan nemen

Ja Dirk, het wordt hier een echt duivekot. Volk die in opleiding vertrekt en nieuwe recruten die moeten getraind worden.
't Wordt een druk bouwjaar voor Joe...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan