Hoofdsponsor

Bouwverslag: Alouette II - dummy turbine -

Status
Niet open voor verdere reacties.
frame017640x480jpg.jpg


frame018luchtinlaten026.jpg


frame019640x480jpg.jpg


frame020gemonteerdeluch.jpg
 
mooie lasnaad is dat met een salimo gedaan of met gewone lasbegetten :-) het ziet er strak uit nick
 
Nick .......weer een prachtige update........maar hoe heb je die lasnaden gemaakt..???...is het milliput....of lijm......in ieder geval zéér realistisch...knap man........:nowink::nowink:
 
Djeez wat een roleplaying... :)

Knap werk weeral
 
Thx voor de toffe reacties mannen.

hoe heb je die lasnaden gemaakt..???...

De lasnaden zijn gemaakt met plastic putty van Vallejo (= ne kneedbare plastiek in een tubeke met een fijne doseertuit).
Je duwt (doseert) de pasta gewoon rechtstreeks uit de tube in de naad of op de plaats waar de las moet komen. Terwijl je dit doet beweeg je de tube subtiel op en neer en van links naar rechts om zo het lasnaadeffect te bekomen.
Eventueel hier en daar wat bijwerken met een tandenstokerke, schilderen en drybrushen met enkele roesttonen.

Heligroeten,

Nick
 
S C H I T T E R E N D !!!! -foto- Applaus -foto- Applaus Applaus

Echt klasse ... ik zou dringend in de leer moeten bij jou, Nick
Ik zal voor de 3e maal mijn cockpit moeten herspuiten ... miserie,miserie

Enfin, 't was weer een draadje om duimen en vingers van af te likken !

DDV
 
Thx voor de complimenten, enne je mag altijd ne keer afkomen Dirk. Dan help ik je wel op weg.

Heligroeten,

Nick

PS Als het nen troost mag zijn... bij mij lukt ook niet alles van den eerste keer hoor... en dat is bij de meeste modelbouwers zo. Proberen en zoeken tot het lukt en eerst oefenen op papier...
 
Ter afronding van dit bouwverslag nog enkele foto's van de afgewerkte Alouette II die met mijn knutselwerkje op zijn rug rondvliegt.

frame030gemonteerdeturb.jpg


frame031alouetteii640x4.jpg


frame032gemonteerdeturb.jpg


frame033alouetteii640x4.jpg


frame035inflight640x480.jpg


frame036inflight640x480.jpg


En als allerlaatste, de trotse bouwer-eigenaar met zijn machine.

frame037eentrotsebouwer.jpg


Felicitations Francis. 't As fait une maquette magnifique.
Je te souhaiter beaucoup de bonnes volles.


Heligroeten en tot ergens in een volgend bouwverhaal,

Nick
 
amaai das knap.

job wel done.

ziet er heel echt uit nick als je hier geen draadje van geopent had zou ik zweren dat het echt is. voor een leek niet te onderscheiden van het echte. ik hoop dat francis er veel plezier aan gaat beleven met deze turbine op zijn rug
 
Ja Amazone, Francis zijn Alouette mag zeker gezien zijn. Het vliegbeeld is ook de max.
Tijdens de zomerairshows zal je ons wel ne keer ergens ten lande een duovluchtje zien doen.

Gisteren was het op Airfield 34 in Lessen F3C-initiatiedag voor de piloten die dit seizoen meevliegen in de F3C-competitie.
VML-sportcommisaries Guy Vanderschelden briefte ons uitgebreid over de figuren waarop ze ons dit seizoen gaan laten zweten... enkele sfeerbeeldjes.

foto01640x480.jpg


foto02640x480.jpg


foto03640x480.jpg


foto04640x480b.jpg



De eerste manche van het F3C-kampioenschap is op 25 april in Thumaide

Heligroeten,

Nick
 
Hey, :)

Nick, goed doen he, maar ik twijfel daar eigenlijk niet aan.;):nowink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan