Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Vladimir I (conversie) [WIP]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Discussie: Vladimir I (conversie) [WIP]

  1. #1

    Standaard Vladimir I (conversie) [WIP]

    In het topicstje 2010 van Kurt heb ik gezegd dat ik fotoos ging plaatsen van een model dat ik misschien wel dit jaar (na mijn JagdpanzerIV) verder zou afwerken.
    Awel , na hem na 2 jaar weer eens uit de kast te halen om fotoos van te nemen beginnen de "Vladimir-kriebels" weer boven te komen..

    Bon, het oorspronkelijk idee was een ISU-122 en ISU-152 samen te bouwen en met de lopen naar elkaar op te stellen, met daartussen een rode russische(militaire) ster.
    Dus begonnen aan de ISU-152 van Italerie



    Met 2 vellen PE van Eduard, een prachtige alu loop van Aber (geef toe, een juweeltje é) en als kers op de taart...... Friul tracks ! yeah.....



    Toen ik op de beurs van Toufflers bezig was met knutselen en een beetje verzonken was in gedachten , kreeg ik plots het zot idee " moest ik die tankjager nu eens ombouwen naar een kraan !!!!"
    Dus na een beetje denk en fantasiewerk, daar maar weer de boel beginnen afbreken. De gasten van Brugge dachten dat er iets scheelde met mij , Tja door mijn enthusiasme had ik het niet gezegd tegen hen
    Voila en dit is het voorlopige resultaat.



    Zoals je kan zien heb ik de loop met zijn bescherming verwijderd en de boel toegelast met een plaat. De lassen moeten opnieuw gedaan worden, niet goed !

    De romp langs achteren.



    De rooster in rood koper is gescratchd en de bovenbouw van de romp waar de bemanning zit is gehalveerd met de bedoeling daar de windassen van de kraan in onder te brengen.
    Deze ruimte zal open blijven omdat daar ook de bediening van de kraan zal ondergebracht worden.
    Vooraan moeten er nog steunpoten voorzien worden om het kantelen van het geheel tegen te gaan.

    Staketsel achteraan opgemonteerd om zo de kabels horizontaal op de windassen te laten toekomen.



    Ziehier mijn eerste soldeerwerken ooit (autodidactisch ).
    Alles is hier scratch tot de wieltjes voor de kabels toe. Die zijn gemaakt met een perforator voor papier.
    Valt eigenlijk niet veel over te vertellen buiten dat ook op dat staketsel een contergewicht (ballast) komt te liggen, maar vind het wel cool.
    Tevens zie je dat de pvc ringen op de romp vervangen zijn door ringen gescratchd in koperdraad, zo zit er meer leven in.

    De arm van de kraan, of hoe noem je dat juist ? is dat niet een giek? bij ons hier is dat een "flèche" of "flisje" met de i zoals in vis (raar taaltje é) Maar let op een flisje is ook een richtingsaanwijzer bij ons !! (nvdr.)
    Enfin,fotoos !



    Bestaat uit verschillende stukken die aan elkaar gezet zijn. Er moeten nog rivetten en bouten opkomen en met die nieuwe punch en die setjes mag dat geen probleem zijn. ook moeten er nog een wiel en kabelkoppelingen voor de ophanging aan de top (rechtse foto)en een rompkoppeling onderaan (linkse foto) voorzien worden
    De arm is volledig gescratchd uit aangekochte profielletjes en plasticcard.

    Detailfoto van de laatste koppeling van de arm bovenaan en ééntje van een reservestuk die op een aanhangwagen komt te liggen.
    Deze aanhangwagen moet nog volledig gescratchd (buiten de wielen en veringen) worden en komt normaal gezien achteraan de kraan te hangen als die zich verplaatst van werf naar werf. Er zullen rekken of iets dergelijks voorzien worden om de volledig gedemonteerde arm op te leggen samen met de andere stukken van de kraan ,uitgenomen het staketsel achteraan die blijft gemonteerd.




    En voila, dat is het tot hier toe . Indien jullie commentaren hebben of tips of de boel willen afbreken effen met de grond() .......go ahead !
    Die alu loop zal ik gewoon op de ISU-122 plaatsen en hopla ik heb terug een ISU-152 . Het zijn 2 identieke tankjagers met enig verschil het kaliber van hun kanon !
    De ISU-122 had een 122mm kanon en een ISU-152 een 152mm kanon en was ook gebouwd om zware pantsers zoals de tigerfamilie aan flarden te schieten. Trouwens als ik me niet bedrieg heb ik ook gezien in een docu dat dat kanon ook op een enkelassig onderstel geplaatst werd en dienst deed als een houwitser in het rode leger.
    En nu ik toch bezig ben , bij de tiger was het krak hetzelfde liedje.
    De Flak 88 had tamelijk veel tijd nodig om geinstalleerd te worden en had ook steeds een trekker nodig om verplaatst te worden. Plaatste je de loop in horizontale positie was het een ideale Pak 88 die zijn doel vernietigde tot op 2 km afstand, maar was zelf zeer kwetsbaar. Om al die ongemakken te vermijden bouwde men er een zware tank omheen en zo kwam de tiger tot stand. Die toch wel tamelijk mobiel was voor zijn gewicht maar eigenlijk toch ook maar een hoop miserie was door het rap in panne vallen.
    De 88 werd ook op het onderstel van een panzer IV geplaatst en dan had je de Nashorn, dit even terzijde
    Allez ja, van de ISU naar de Vladimir naar de Tiger naar de Nashorn ......moet kunnen é
    Laatst gewijzigd door pantani; 06-03-10 om 08:22


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  2. #2

    Standaard

    Dat ziet er weer wreed uit
    Altijd weer iets bijzonders, dat mag ik graag volgen.

  3. #3
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.345

    Standaard

    Indrukwekkend werk laat je hier weer zien Famo. Dat belooft volgend jaar !

  4. #4
    Ron
    Gast

    Standaard

    Het gaat toch wel goed met je Famo?

    Nee hoor een prachtig project ik ben gek op alles met een kraan en dat zal je wel merken ook in de toekomst

    Maar ik ga deze volgen in ieder geval (ik volg alles maar reageren )

    Ron

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Bekijk bericht
    Het gaat toch wel goed met je Famo? :laugh
    Ge zijt niet de eerste die dat vraagt Ron.
    Als ik met zo'n idee afkom bij mijn vrouw zet ze zo'n geheimzinnig glimlachje op en dan zie ik haar denken :"de kleine is weer bezig"


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  6. #6
    kurt
    Gast

    Standaard

    iets om met veel bewondering te volgen

  7. #7

    Standaard

    Ziet er een veelbelovend werk uit, Famo.

    Baseer je je op foto's? Of is het zomaar uit het hoofd dat je dit maakt?

  8. #8

    Standaard

    Goe bezig zene.
    Mooi wat je hier laat zien.

    Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    Baseer je je op foto's? Of is het zomaar uit het hoofd dat je dit maakt?
    Het is een kraan die ik zelf bedacht heb. Voor zover ik weet bestaat die niet .
    De arm daarentegen bestaat wel, dit soort kraanarmen noemt men een "vakwerk-arm" of "vakwerkkraan". Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijzeggen dat de profielen die ik gebruik wel een ander model hebben als diegene die men nu gebruikt. De huidige zijn allemaal ronde profielen en de koppelingen zijn het model "een ventje en een wijvetje". Ge weet wel é !
    Om hem te maken heb ik eens zo'n machine van dichtbij weest gaan bekijken. Ook de windassen en kabelsysteem voor de ophanging van de arm en voor het hefsysteem bestaan echt maar moeten nog verder bestudeerd (sic !) en waarschijnlijk hier en daar aangepast worden.
    Het staketsel achteraan is ook een puur hersenspinsel.
    Nu ik moet er wel bijzeggen, indien er kraanmachinisten onder ons zijn, die misschien wel eens de wenkbrauwen zullen fronsen bij mijn capriolen, maar ja, ik doe mijn best é

    @ alle commentaargevers : bedankt voor de complimenten
    Laatst gewijzigd door Famo; 22-12-09 om 23:10


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  10. #10
    maerlandt
    Gast

    Standaard

    jawadde, bestaat die arm volledig uit messing,enne die "tussen schottten" is da plastic card?
    miljaar kerel, knap gedaan!!!
    kwist da gij een "specialeke" waard maar ge brengt altijd opnieuw verrassingen!

  11. #11
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.345

    Standaard

    Als je deze weg bewandelt Famo, moet je niet teveel wakker liggen van kraanmannen die het wellicht beter weten. Wat telt voor de modelbouwer, is dat het er heel overtuigend uitziet, en dat is hier het geval ! Ik verheug me reeds op je schilderskills op deze, prachtig toch, later op de zelfde vitrineplank als je super-sneeuwruimer ! Complimenten mate, je hebt een eigen stijl en dat bewonder ik.

  12. #12

    Standaard

    Maar eerst mijn jagdpanzer afwerken en dan vliegen we er weer in.

    @maerlandt en GUnit : bedankt é, we doen ons best


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  13. #13

    Standaard

    Jawadde Famo dat ziet er indrukwekkend uit.

    Hoe ben je op zo'n idee gekomen.

    De bouw ziet er alvast goe uit. Kzie dat ge naast timmerman nu ook al lasser bent.

  14. #14

    Standaard

    hey,

    Ja famo, dat wordt eentje om te volgen, ik hou van die 'speciallekes'.
    Of het echt heeft bestaan, misschien wel, denk altijd dat men verschillende veldconfiguraties heeft gemaakt om voort te kunnen in de strijd. Dat maakt de hobby zo spannend.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJs Bekijk bericht
    Hoe ben je op zo'n idee gekomen.
    Een serieus overschot aan fantasie

    @ Swaken: Wel ik denk het ook dat er zo een beetje van alles geconverteerd werd op het veld (of hoe zeg je dat juist).
    Trouwens , in een boek dat ik onlangs mocht lenen over de famo, stond er een famo (foto) in met aan de voorkant een dozerblade die hydraulisch op en neer kon bediend worden! zo zie je é, ze hadden al even zotte gedachten als de dezen hier


    If you want to save a few horses, drive a Famo

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. 1/35 conversie/sculpt Duitser Normandië. [DONE]
    By GUnit in forum Volledige figuren
    Reacties: 103
    Laatste bericht: 03-12-09, 11:55

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •