Hoofdsponsor

1/16 sculpt Britse para + Brengun [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja Bert.

krijg van jou de beste reacties wat figuurtjes schilderen aangaat op de Nld site, als ik je elders tegenkom is dat inderdaad dubbel.

zoals het vaak is met camo, om het overzichtelijk te houden, gewoon eraan beginnen, opzet maken en het 'gevoel' checken.
Dan fijn de puntjes bijwerken.
En dat is een genot met olieverf omdat iedere gegoten naad intact blijft.

toch is de Denisson de meest lastige. Als je de vlakken als zodanig wil benadrukken ga je de mist in en een blurred soepje is ook niet goed.

Het ruwweg opzetten met de platte kwast vond ik wel een leuk idee, denken vanuit het oorspronkelijke proces met de bezem 8)
 
Prachtig die benaderingswijze Rene, en het ziet er ook best overtuigend uit. Persoonlijk zou ik 'm nog wat meer verokeren via washes, maar dat is zoals ik zei persoonlijk. Ik kom hier graag kijken want jij bent iemand die continue nieuwe benaderingen zoekt in de tocht naar effecten, héél leerzaam dus !
 
ja Guy,
soms valt me iets te binnen, zoals het bezempje.
Het scheelt gepieter en gedenk over de patronen.

Met iets als het erwtenpatroon moet ik met olie weer anders gaan denken, licht op donker pakt niet meteen als zodanig.

het okeren, mosterdkleurtje, ik wacht nog even.
Op de foto was ik net klaar met het filter en nu hij droger is ziet het er anders uit dan op de foto.

de vegen worden plaatselijk bijgewerkt, ging mij erom dat ik iets bij te werken hád.

heej Guy, groetjes.

Ben altijd blij met je commentaar.

René
 
ziet er heel goed uit ,maar heb eens een vraagje,worden de camokleuren nog "omlijnt" of blijft dit zo?
groetjes.
 
Rene
Deze drie afbeeldingen heb ik toendertijd als ref gebruikt

42Denison45-2.jpg

6th-Airborne-Denison-smock-3.jpg

79muGBFalschirmjaegerSpringer-1.jpg
 
Maerlandt,

ik ga de vlakken wat aanzetten. De opzet die je nu ziet moest nog drogen, is toch anders, met olie verven.

Bert,

het is de eerste foto die ik benaderen wil, vind dat 'doorzichtige'van de kleuren mooi.
 
DSCF0404.jpg

DSCF0407.jpg

DSCF0409.jpg

in het echt is het rood minder fel.
Ik laat het een tijdje goed drogen.
 
een grijs filter en een grijs/groenig

ook hier moet ik zegggen dat mijn kleurbeleving in het echt anders is dan op de foto.
Met daglicht is dat vast anders.

DSCF0413.jpg

DSCF0415.jpg

DSCF0416.jpg

DSCF0432.jpg

DSCF0433.jpg

het is ook een omgevingskwestie.
In het grondje moeten nog wat highlights komen en het groen van de blaadjes gaat ook een rol spelen om patrick te integreren.

maar ik dub dus om nog een tint donkerder ( groen) te gaan.

U knikt?

U knikkebolt..?

René
 
Hallo Rene, de Denison komt helemaal goed man ! Je wilde een ietwat gedragen look en zo ziet het er ook uit, niks verkeerds aan. Overdrijf niet met je groen zoals in de derde foto van Bertus , dit is zeker te hard. De twee andere zijn een goede benadering van de werkelijke kleuren en textuur.
 
Zo dan, Guy...

ik heb de smock nog een wat roodbruin filter gegeven.

De takjes behandeld met blanke lak en gezeefde/fijngemalen orgegano en tijm deze keer eens dunnetjes op de takken laten neerdwarrelen.
Zo zie je nog wat structuur van de takken en heeft de boom meer 'doorkijk'.

Met dit doel voor ogen van onderen een plastic tasje om de sokkel heen gedaan, van boven gesloten om geen lakresten en blaadjes op het grondje te krijgen.

Zo eens wat brushen en highlighten.

DSCF0446.jpg

DSCF0457.jpg

DSCF0462.jpg
 
Naar aanleiding van een opmerking op PF zit ik toch even na te denken, het zou helemaal top zijn als je ook nog wat wortels in het "schuttersputje" liet zien. Voor de rest, subliem
 
heb altijd problemen met mijn bomen te bouwen, maar die van jou zijn schitterend, kun je me eens uitleggen welke "takken" jij gebruikt om die zo vol te krijgen, want daar heb ik altijd serieus problemen mee, weet nooit welke takken ik moet gebruiken met "bladeren".:huh:
 
het is zeeschuim Maerlandt.

De grotere takken komen uit een doosje, de fijnere, kleinere heb ik gekweekt.

Rond april gaan de zaadjes weer in de potjes en voor het raam.
 
dank u wel maarre, heb nog nooit van zeeschuim gehoord...
enne waar kun je dat kopen?:O
 
De kleuren en structuren van de bodemvegetatie zijn topwerk !
 
is goed aangekomen Guy!

toch zullen die hele kleine rotdingetjes het doen...

mos, misschien wat elfenbankjes, en de stille getuigen van de strijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan