Hoofdsponsor

1/16 sculpt Britse para + Brengun [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe niet komen kijken en dan val je van je stoel bij het aanschouwen van de gemaakte vorderingen.
Dat ziet er weer mooi uit René.
En een leuke uitleg, mooi meegenomen.

Erik.
 
Ik zou graag eens weten hoe jullie al die plukjes zo rechtop kunnen zetten. Ook wat voor materiaal dit is dat je hiervoor gebruikt.

Maar, 't is mooi wat je toont!

Excerso,

het is een soort van matje, waar de haren al mooi recht op gelijmd zijn.
Knip het in stukjes, drup lijm eronder en dan juist de halmpjes uit elkaar duwen.
 
Effe niet komen kijken en dan val je van je stoel bij het aanschouwen van de gemaakte vorderingen.
Dat ziet er weer mooi uit René.
En een leuke uitleg, mooi meegenomen.

Erik.

(kleine) grondjes maak ik graag, Erik.
Ontdek telkens weer wat, dat uitscheppen van het putje bijvoorbeeld in de wat zachtere rotband. Vraag me af hoe dat met gips gaat.
Kan zo, na wat late diensten, beetje bij beetje wat doen.
Als je dit moet doen nadat je een zware sessie figuurschilderen achter de rug hebt kon dit weleens tegenvallen.
Vaak hebben mensen niet zoveel aandacht voor grondwerk omdat het figuur net even mee moet naar een meeting of zo.

De materialen komen grofweg uit de natuur, op de treinafdelingspullen na en presentatie is zo belangrijk...

René
 
mijn sokkeltje met wat meer takken en verf...

DSCF0287.jpg

DSCF0289.jpg

DSCF0294.jpg

DSCF0298.jpg

DSCF0300.jpg
 
Wat een berg progressie hier zeg, ik ben een paar daagjes net iets minder aanwezig en BOEM daar gaat Rene als een Piatraket !

De typische Duret style presentatie, een knap figuur en dat temidden een lekker gedetailleerd stukje natuur ! Héél goed bezig !
 
Jah, ik miste u al...

ondertussen het figuur in dunne grondlak gezet, komen nog een paar lagen. Beetje de dikte waar ik normaal mee spray.
Ook om goed te zien waar ik nog wat moet bijschaven.
Schrok van het detail en hoop dit te handhaven als ik aan het uniform begin, wil het graag helemaal met olieverf doen.
Hoop de bezemstrepen in de camouflage te treffen. Gezicht alvast een basislaag gegeven.

Heb hem toch een stengun gegeven en de bren verdedigt de frontlinie. Mogelijk groepeert hij zijn makkers of snauwt om munitie.

DSCF0302.jpg

DSCF0309.jpg

binnenkort meer... :)
 
Magistrale setting, oh man die dikke boomstam waarachter ie staat is euh...magistraal !
 
ja, hij is leuk he Guy? :)

ga hem nog aantippen met olieverf, de stam waar geen bast zit goed cleanen en mat lakken.

man man..wat hou ik van die Asterix & Obelix-settingen!!

vooral als het lukt...
 
zoals ze bij ons in den vlaanders zegt:" een beestig figuurke!!"
:D
 
Dub nog of ik hem een eendagsbaardje geef, hou wel van die grijze zweem.
 
Ik ben heel geduldig een grondlaag aan het creëren van zeg, een laagje of drie zodat de eerste lagen olie goed dekken straks.
Dit is wel globaal de basiskleur waar ik de strepen en vlekken op wil aanbrengen maar denk twee tinten lichter.
De stronken wat bewerkt met olieverf en mat afgelakt.

DSCF0324.jpg

DSCF0325.jpg

DSCF0326.jpg

oja, reminder...mos mos...

het 'Thou shall not pass' is voor mijn gevoel aan het overgaan in iets totaal anders.
Heb meer het idee dat hij zijn buddies rugdekking gaat geven, zich opoffert en ze sommeert haast te maken, op te zouten zo je wilt.
'we shall fight in the hills'
'surfing with the Krauts'
'go Johnny, go!'
'I want my thea, NOW!!'
'Half trahahahackkkkk!!!!'


aanvullingen zijn welkom.... :unsure:
 
Mooie setting...........tja wat moet ik daar meer van zeggen, ik kan het niet

Grondlak op figuurtje doet al heel veel, ziet er goed uit, zou zeker de baardgroei doen in dit soort settingen
 
heej, nog een nachtdienster? ;)

ik ga de grondlaag ultradun maken maar wel stevig.
Met olieverf wil ik ieder detail zichtbaar houden en met inlijnen en washes terughalen.
Wat jij me ooit vertelde, lekker licht opzetten en mogelijk de bezemstrepen nat in nat.

Mijn doel is wel een wat afgedragen/valere smock.

ik leg het baardje in de week.

heej Bert,
groeten!

René
 
een opzetje voor een camo.

ik wil alles bewust zo licht mogelijk houden zodat het inlijnen goed opvalt en de smock 'gedragen' lijkt.

De lappen stof werden in de fabriek met bezems ingesmeerd.
Vond het wel toepasselijk met een blokjeskwast te werken.
En oja, olie...je trekt de bezemstreken heel subtiel.


DSCF0342.jpg

DSCF0344.jpg

DSCF0345.jpg

DSCF0347.jpg

DSCF0348.jpg

René
 
Zoals op het andere forum ook gemeld, tis soms een beetje lastig zelfde onderwerp op diverse fora, maar ziet er goed uit. Al een goed titel gevonden?

Gee, old fellow, watch out..............sorry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan