Hoofdsponsor

1/16 sculpt Britse para + Brengun [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis een mooi handje, maar ergens vind ik de pols van de wijzende hand erg dun, als ik mijn hand zo houdt, dan is de pols ongeveer 8/10 smaller dan de hand
 
zou een tikkie terug kunnen ja.
ik vond het handje dat er oorspronkelijk zat de arm kort maken.
 
bedacht me net dat het leuk zou zijn in deze pose de pootjes op een muurtje te laten rusten of een stronk/heuveltje

( de draagriem wordt anders lang en moet ik de bren min of meer tegen zijn lijf plakken)
 
Goed dat je de zaken zo grondig evalueert Rene, dit gaat ongetwijfeld een goed figuur opleveren.

Je zou de riem van de Bren gewoon langs het wapen kunnen laten hangen, terwijl de poten zoals je zei, op een boomstronk oid staan, of wat dacht je van een schuttersput die je dan in doorsnede zou kunnen maken ? Op de bodem van de put zou je een paar patroonhouders kunnen leggen, een handgranaat of twee drie bij de rand...in de zandwand enkele wortels die door het graven bloot zijn gekomen...verdorie dat zou je mooi kunnen aankleden vriend !
 
'k begrijp totaal nie woar da ge het over hebt, vrind :D
grondje moaken, dat ken ik nie he..

had inderdaad iets met een verhoging in gedachten.
De riem hangend is geniaal, Guy.
 
de mouwen wat bijgewerkt.
even uitharden en dan kuisen...

DSCF0204.jpg
 
Mooi hoe dat uiteinde zo uit die mouw komt !
 
dank je Guy.

zijn 3 types Denisonsmock, twee voor en 1 na de oorlog.
De eerste heeft rekbare mouwtjes om de tocht tijdens de sprong tegen te houden en de tweede heeft drukknopen op die plek.
Was vandaag bij een bouwmiddag in Schiedam. Vernam er ook nog dat de lappen stof van de smock op de grond ruwweg met bezems ingesmeerd werden, vandaar die kwaststrepen.Het lapje wat weleens los hing verschafte ze mede de naam ´rode duivels´ en werd weleens verwijderd op straffe van $50.
Vond het heel leuk maar van echt serieus bouwen en schilderen kwam niet zoveel terecht.
was nog een man die van wat specialer papier zijn eigen karton lijmde en de meest kolossale kanonnen en locomotieven tot op de draad nabouwde, wist niet wat ik zag!

maar goed, toch twee armkes wat kunnen corrigeren ;)
 
Dit ziet er al heel wat beter uit, Rene, zo komt de hand beter tot zijn recht en de mouw beter in proporties
 
Bert, Ron & Antje,

bedankt. Voor ik met verf aan de slag ga wil ik ook zijn setting eerst maken.
Het figuurtje moet ik menigmaal vastpakken en dan is het prettig als hij ongeverfd is.

Stilletjes denk ik erover een tweede projectje ernaast te doen...

René
 
vandaag ga ik wat materialen bekijken nav deze schets:
Scannen0002.jpg

de moeilijkheid ligt in het ingraven. De buitenkant van het grondje pak ik op eigengereide wijze aan, maar de binnenkant...
Deze para heeft zich ingegraven en er zullen groeven zichtbaar moeten zijn aan de binnenkant.
Ook wortels die met de schep omzeild werden.
Bosrijke omgeving om het beschutte gevoel te creëren, ook geen punt.

Een zijde zal op een geloofwaardige manier wat opener moeten zijn om een kijkje te gunnen op het volledige figuur.

dacht even over een naam.

'Thy shall not pass!' vond ik wel een aardige.

mocht een opmerkzame kijker iets willen aanvullen of bespeuren in dit stadium, graag!

groeten,
René
 
om een diepte te creëren kan je soms ook de hoogte ingaan.
Twee stronken die een stuk verzonken worden

DSCF0211.jpg

Het gedeelte waar het figuur staat wordt uitgegraven, als een doorsnee van de schuttersput. Daarbuiten bevindt zich een stukje zeespiegel, begroeid met kleiner grut.

DSCF0210.jpg

De prikkers zullen de stronken recht houden tijdens het gieten en staan stevig geborgd.
Iets waar ik beter over moet nadenken omdat er een holte in het gietsel komt die de stevigheid kan aantasten.

DSCF0207.jpg

in elk geval weer veel bladerpracht op het eind, ook weer wat hoger.

Rene
 
Ziet er al spannend uit, alleen weet ik nog niet waar die schutter naar wijst in deze houding
 
de kunst van het weglaten, Bert.

het lijkt me dat hij zijn makkers aanspoort.
De titel kan hierin iets betekenen.

de 23ste komt Rick wat verven, ook zin?

R.
 
heb nog de wortels gefixeerd zo je ziet.
DSCF0215.jpg

DSCF0217.jpg

De holte die ik straks nodig heb wil ik met de proxxon maken, waarschijnlijk ga ik erna met een schraper de binnenwanden bijwerken.
Maar het is altijd een verrassing hoe de zijwanden eruit zien na lossen.
Bewust weer bekleed met magnetronfolie van binnen.
Iemand opperde dat het niet wijs is een put te graven dicht bij de wortels vanwege het harde werk, maar denk misschien ook aan een inslag, verzakte grond met een hoekje als hideout.

René
 
De kartonnen wand verwijderd tezamen met de folie.
Ik had twee van deze sokkeltjes, was een setje om noten te kraken. Wel toepasselijk om er dan twee Arnhemvignetten mee te maken.
Had ook de oude kartonnen mal bewaard, dat scheelt.

Zal er wel even zoet mee zijn maar het is zaak wat rotband te verwijderen en een holte te bikken die ik nodig heb.
Bovenop, vooraan krijg je dan heidegras met daarachter een kuil. Het oog wil graag zien wat zich voor de rest in de kuil bevindt en wat diepte aangaat ben ik dan tevreden.
Het bladerendek zal als een wolk het vignet vormen, de beschutting en het heidegevoel vergroten. Op het eind hoop ik met wat speciale lichtval een paar toffe plaatjes te trekken :8

DSCF0218.jpg

DSCF0222.jpg

Ik heb gemerkt dat het een prettig idee is dat het vignet min of meer af is voordat ik met het figuur verder ga.


groeten,

René
 
De rotband was nog niet uitgehard.
Dat heeft als voordeel dat je kan lepelen, scherpe hoeken met een kwast kan verzachten.
Op de voorgrond brak een groter stuk in éen keer weg. Mocht ik problemen krijgen met de bren kan ik het terugplaatsen.

DSCF0230.jpg

DSCF0226.jpg

DSCF0224.jpg
 
speciaal voor Guy.

even een begin gemaakt met het heidegras.

DSCF0235.jpg

DSCF0236.jpg

de kruin van de bomen staat ook al een beetje in de zeeschuim.

René
 
Ik zou graag eens weten hoe jullie al die plukjes zo rechtop kunnen zetten. Ook wat voor materiaal dit is dat je hiervoor gebruikt.

Maar, 't is mooi wat je toont!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan