Hoofdsponsor

1/16 sculpt Britse para + Brengun [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gaat veel volk, zoniet iedereen interesseren Rene !

Ik heb gewone latex mallen gemaakt toen ik nog huisgevels goot met gipspleister, maar dat was klooien met de grote k ! Na de eerste ingebruikname was zo'n gevel al 10 % kleiner door het gekrompen product ! Maar jouw spul is van een andere orde zo te zien !
 
Zeer interessant om zien allemaal, zeer leerrijk, ben benieuwd naar de volgende update als je ze hebt ontdaan van hun gietsel.

Bedankt om dit zo mooi te tonen en ons te laten meegenieten.
 
even een tussendoortje..

De mallen waren uitgehard.
De klei die je ziet gebruik ik om hetgeen dat ik wil gieten te stabiliseren en wat meer ruimte heb om de resin in te laten lopen

DSCF0152.jpg

Toch even geprobeerd wat af te gieten

DSCF0154.jpg
DSCF0155.jpg

Ik gebruik een 1/1 resin, meet het af in twee bekertjes en gooi het bij elkaar.
Niet teveel aanmaken, het hardt schrikbarend snel uit en het is zonde als je een harde klomp overhoudt.

DSCF0158.jpg

Alvast de Bren geprobeerd

DSCF0159.jpg
DSCF0163.jpg

Binnenkort meer
 
nog eens even gekeken of de losse onderdelen van de Bren ook goed uit de mal kwamen.
Dat deden ze, magazijn moet ik alleen iets vaker dupliceren omdat de andere helft minder tekening heeft. Werk dan twee helften tegen elkaar.
Handvat is qua vorm ok, maar moet iets beter gieten.
Piepklein viziertje op de loop lukte ook goed.

Alleen de tweepoot :(
bah bha...jammer. die ga ik dus toch maar met de hand maken.
Bipods zijn een hel om te gieten, geloof me.

voor de rest nog wat dingetjes die me voor het figuur dat ik voor ogen heb redelijk voorzien in uitrusting.
DSCF0173.jpg


DSCF0171.jpg

groetjes,

René
 
Vreemd, je kan wel een Bren afgieten in scherpe details, maar een simpel rond stokje niet??

Maar ziet er allemaal netjes gegoten uit
 
het dragende deel van het handvat is ook dun maar dit deel liet zich goed verwijderen uit de mal.
De pootjes zijn taps naar onderen war haaks twee dunne, licht gekrulde voetjes op staan.
Zou in twee delen kunnen, maar net als met de schoudersteun van een sten of Schmeisser zijn dat moeilijke delen, de rubber gaat ook hier omheen en je moet precies snijden.
Dan nog zit het stevig in de mal en bij lossen kan het misgaan.
Maak dan een sommetje over de resin die ik nodig heb voordat dit me goed lukt tegenover het handmatig draaien, en handmatig de pe aan te zetten aan de pootjes.

het is voor individueel gebruik.
 
ziet er alvast mooi en scherp uit qua detail

grtz

peter alias hugemikus
 
Dank je Peter.

Rechts komt ook nog een spanner voor de veer, ook uitstekend staafje.
Als extraatjes heb ik dan losse magazijnen en een reserveloop ;)

op twee plaatsen komen nog gespen en eventueel een belt.

Hij zal er beter uitzien in de verf straks.
 
simpel verwoord, fascinerend is dit. Maar handig als je een standaard product kan vermeerderen. Doe zo verder :)
 
Prachtig werk !

Zelf ben ik bezig met een kit van Trumpeter, een SdKfz 7.2

Jammer dat er maar net genoeg patronen bij zitten, maar mits afgieten is hier snel een mouw aan te passen.
Interessant te zien hoe een ander dat doet.
 
Die Bren lijkt prima gegoten ! Ik kijk al uit naar de Brengunner nu !
Zo'n Denison smog is jou op het lijf geschreven om te maken Rene !
 
granaten kan je ook draaien met een boorkopje en een staafje aluminium, ik hoop dat het je gelukt de munitie te vermenigvuldigen.

Guy,

kijk inderdaad uit naar het verven van de smock.
Wilde het jaar toch wat rustiger beginnen.
Als aanloopje wat converteerwerkzaamheden aan een figuur, of misschien niet.
Heb in elk geval twee para's die me bekoren, maybe een ander hoofdje, even aanzien.

DSCF0180.jpg

DSCF0176.jpg

Maar welke zal uiteindelijk de bren carryen?
en hoé?
Vind dit wel een natuurlijke houding.

Kan ook in de oorspronkelijke setting van deze Verlinden figuren, met de enfield of de sten en dan de bren in de schuttersput.

suggesties zijn, zoals immer, meer dan welkom.

groetjes,

René
 
René....ik vind ze alle twee ..gewoon prachtig...alleen vind ik de éérste een veteraan...:D:D:D...maar gewoon je idee doen ..ik vertrouw er op en weet zeker dat dit ...héél knap gaat worden....;););)
 
De bovenste heeft wel heel lange armen he
Maar ik zou toch voor de bovenste kiezen puur gevoelsmatig
 
figuur I ziet er inderdaad ouder uit, viel me ook op.
Ik weet wel dat je kan schrikken wat een verflaagje kan doen.
In die tijd hadden veel mannen een snor, maar zo eentje...lijkt wel een CO. En dan een Bren, tja...

Heb me gisteren suf gevijld om de twee mannen eens in elkaar te zetten, Bert. Moest het even zien.
Heb ook kale (perfecte) hoofdjes waar je ook een baret om kan draperen natuurlijk :$

figuur I vind ik de torso mooier. Figuur II zal leven blazen in een vignet wat ik zie.
 
Vind ze beide schitterend.
Word een moeilijke keus denk ik.

Erik.
 
een handje met een wijsvinger bewerkt.
De delen vastgelijmd.

Denk er even een riem bij:
DSCF0193.jpg
 
ik wilde het toch nog even zo proberen..

handje gemaakt dat de bren omklemt:
DSCF0194.jpg

DSCF0201.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan