Hoofdsponsor

1/35 Der Westwall. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FPH

Guest
Deze is ook vanaf scratch gebouwd. De bunker ligt aan de Our voorbij Wallendorf in het gehucht Gentringen.
Timeframe = Sep 44 wanneer de Amerikanen daar door de Westwall getrokken zijn. De M12 is van Academy en de figuren van Tamiya.
De bunker heb ik ter plaatse opgemeten en gegoten in plaaster. Het rode zand heb ik van daar meegebracht en gezeefd. Sporen van groene verf vind je nog op de bunker. De struiken zijn gedroogde kopjes van veldbloemen met daarover stukjes van een folie van Woodland Scenics.
Voilà.
Nu ben ik bezig aan een stel Höckers, draketanden, maar dat is voor een volgende post.
Mvg
Frank
 

Bijlagen

  • DSCF5391.JPG
    DSCF5391.JPG
    92,7 KB · Weergaven: 49
  • DSCF5395.JPG
    DSCF5395.JPG
    89,3 KB · Weergaven: 46
  • M12-1.JPG
    M12-1.JPG
    89,6 KB · Weergaven: 42
  • M12-2.JPG
    M12-2.JPG
    81,5 KB · Weergaven: 45
Frank, inderdaad, plaats de foto's groot, veel mensen gaan voorbij aan thumbnails omdat het toch tijd in beslag neemt om dan te kijken.
Beter alles in één oogopslag.

On topic : leuk dat je de real stuff ter plekke hebt opgemeten, da's dan toch nog persoonlijker dan naar foto's te werke. Dat je er zand van meegenomen hebt en hier gebruikt hebt, is ook een vinding.
Het ziet er wel goed uit, dit is niet je eerste veronderstel ik ?

GUnit.
 
Frank,

Leuk diorama! Zoals reeds gezegd, plaats je foto's wat groter, het is aangenamer om te lezen (en te kijken).
Een eeuwigheid geleden heb ik jaren aan een stuk een zimmerfrei genomen in Wallendorf en ben dan zelfs nog in een bunker in Wallendorf zelf geweest (tot aan mijn knieën in de modder en nog enkele stukken uitgehaald (waaronder een soepterrine met hakenkruis)). In de bossen rond Wallendorf zelf waren er tot 15 jaar geleden nog schutterputten met roofing en eetcontainers te vinden, zelfs enkele graven met alle toebehoren (uitrusting) heb ik daar nog gevonden (en uit respect volledig gelaten), ook in de bossen in die streek moet je niet verwonderd zijn plotseling naast een blindganger te staan...
 
Peter,

Geluksvogel dat je dat nog allemaal hebt mogen zien!!!

En op een andere opmerking van iemand anders : neen dit is niet mijn eerste, maar wel één van de betere en de laatsten.
Als ik die foto-opladen-tips heb doorgenomen zal ik nog wat foto's maken en jullie laten zien.

Mvg

Frank
 
1_Gt105d1.jpg


1_M12-2.JPG


1_M12-1.JPG


1_DSCF5395.JPG


1_DSCF5391.JPG


Hehe, eindelijk de beste methode gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze foto's zien er inderdaad beter uit om naar te kijken ;)
Het is leuker op deze manier, hé?

[Mod aan] Toch nog een klein puntje ivm de foto's (kwil niet zagen hoor ;) ), maar de volgende keer een spatie meer tussen de foto's nemen, dan staan ze niet aan elkaar "geplakt" in je topic...
Ik heb het nu even voor jouw gedaan :) ) [Mod uit]


En je dio mag er best wezen, mooi gemaakt hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, een knap diorama is dit geworden. Heel realistisch in beeld gebracht, die M12 self propelled gun (Academy I presume ?), gevolgd door het voetvolk. Knap die kerel met die BAR in de rij !

Leuke foto's, bedankt om het zo te doen.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan