Hoofdsponsor

WIP 1e buste of a britisch RAF Spitfirepilot sculpting part [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn idee is over de arm in de zij dat de elleboog tever naar voren staat, als deze iets meer naar achteren staat is het volgens mij wel kloppend.

De anderen arm staat naar mijn idee te laag, hij staat niet lekker op schouder althans zo komt het op mij over.

Ik heb er een plaatje bij gedaan ;)





Dus zo is het hoe ik het ziet op het eerste blik en dit hoeft uiteraard ook niet correct te zijn.

Ron
 
GUnit en ROn
Jullie hebben wel gelijk, ik denk dat ik teveel met het eindresultaat in gedachten ben dan dat ik het goed bekijk. Dat de romp ook niet geheel goed is, helpt wel mee om een ietwat verwrongen gebeuren te verkrijgen. Maar niet getreurd, ik ga nu eerst wat zaken repareren, want is het is toch fragiel spul als het dun is en dan eerst maar eens in kleur zetten. Op de foutjes na ben ik toch best wel trots op mijn 1e brouwsel en het belangrijkste vind ik altijd, ik leer er van en zal een volgende keer deze foutjes niet zo snel meer maken (zullen best wel een hoop andere voor terugkomen).
Ik ben in ieder geval al wel bezig om te bedenken wat mijn tweede poging moet gaan worden, ik heb wel wat in gedachten, maar dat us wel heel erg ambitieus, eerst maar eens leren lopen voor ik de matathon ga doen.
 
Op de foutjes na ben ik toch best wel trots op mijn 1e brouwsel en het belangrijkste

Inderdaad Bert daar gaat het allemaal om, en het is toch wel een mooie buste aan het worden en de rest komt vanzelf wel goed naarmate de ervaring toeneemt.

Ron die nog geen ei van Fimo kan maken
 
Ik laat het zo, ik ga de boel nu eerst schilderen. Ik weet dat het anatomisch een beetje een Quasimodo is geworden, maar ik ben bang dat ik het alleen maar kan verpesten.
Dus eerst maar eens kleur er op, terwijl de verf moet drogen kan dan het masker en de handschoen afmaken

pilootbuste24.jpg

pilootbuste23.jpg

pilootbuste25.jpg
 
WOW, wat een knap figuur :O

Ik heb helemaal geen verstand van het sculpturen van figuren, maar ik vind het resultaat prachtig. Heel mooi om te zien hoeveel details ge aan de buste hebt gegeven, ben heel benieuwd naar het schilderwerk.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Zo, wat kleuren foto's dan maar. heb het gezicht gedaan, maar ik heb geen goede lamp momenteel en op de foto's ziet het er raar uit, nou ja, morgen maar eens even buitenlicht er op zetten. De uniformkleuren zijn basiskleuren dus dat felle blauw verdwijnt vanzelf :lol: De kap is gedaan, alleen de binnenkant kon ik nog niet doen vanwege de natte huidskleur.

pilootbusteverf3.jpg

pilootbusteverf2.jpg

pilootbusteverf1.jpg

pilootbusteverf.jpg
 
ziet er goed uit,is dat allemaal met olieverf gedaan?
inderdad de huidskleur toont wat bleek uit, maar dat komt inderddad door uw lichtinval.
maar voor de rest niet slecht.:)
 
haha, sorry voor de vele schrijffouten , maar mijne zoon zit op mijn schoot en typ maar door ,verstuur zonder de checken!
 
Nee, alleen de cap en het gezicht. Geprobeerd een beetje de stijl te hanteren zoals hier:
YM1815-1.jpg
foto van Young Miniatures

maar het gezicht leent zich er niet helemaal voor en ik ben de touch een beetje kwijt. (toch te lang niet geschilderd?)

Maar het is nu weer overdag, dus maar weer even wat doen. Nu is overhemd en uniformjas aan de beurt
 
wel een pracht exemplaar om dit zelf te sculpteren! en verdomd goe gelukt ! chapo, petje af!-foto-
 
ho even wat rechtzetten, de foto is niet van mijn buste hoor, ik wil deze nog wel gaan aanschaffen.

Was het maar waar dat ik zo goed was/ben
 
haja, dat wist ik wel want ik ken da figuur, maar het figuur ervoor heb je toch gesculpteerd?
 
Ja, dat wel, en je ziet gelijk de mijlenverre afstand die ik nog moet afleggen voor ik dit niveau bereikt heb, maar ik ga gewoon door, ik wil ook dit niveau bereiken en lukt dat niet in dit leven, ga ik gewoon door in een ander leven
 
even wat foto's tussendoor. Het uniformjasje is ook gedaan, nu alles eerst een goed laten drogen, want er moet nog wat bijgewerkt worden. Het gezicht, met name de ogen zinnen me nog niet en het overhemd moet even opnieuw aangezet worden

pilootbusteverf6.jpg

pilootbusteverf5.jpg

pilootbusteverf4.jpg
 
Komt wel goed.
Ik zou er allezins niet aan beginnen.
Maar ik vind het wel leuk om te volgen.

Erik.
 
ze hebben me geleerd als je rechtshandig bent , eerst de linker en dan het rechter oog schilderen( als je het figuur voor je hebt) staan ze altijd recht, maar op de foto vind ik het moeilijk wat er fout te zien is.
 
Die truk pas ik altijd al toe, net zoals dat ik de ogen nooit in het midden zet maar altijd iets uit het lood zeg maar. maar bij het bijwerken van de bovenste oogleden ging ik even uit de pas en raakte het rechteroog waardoor deze wat vervaagd is (kleur van de iris is door het oogwit gewreven.
Sowieso is dit een koppie wat niet meewerkt, maar na drogen kan ik het beter bijwerken, net zoals de voorkant vand e uniformjas, het overhemd en de plooien op de mouwen.


Ik moet maar weer eens mijn penselen vervangen merk ik, ze slijten een beetje en blijven niet meer scherp. Ik moet eigenlijk standaard elke 2 jaar nieuwe penselen aanschaffen, maar ik dacht dat ik er nog wel een jaartje mee door kon omdat ik ze niet zo vaak gebruikt had.
Het heeft niets met de kwaliteit of omgang te maken, ze slijten wss best wel snel bij
 
haha, da klopt die verfborstels slijten als gek, zeker als je begint te tamponeren.
morgen ga ik er nieuwe bijhalen in sluis.
die van winsor & newton.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan