Hoofdsponsor

1/200 RN Duilio

En hier ben ik dan met de beloofde foto-update 8)

Voor de uitleg op het andere subforum had ik reeds de asbuizen gemaakt :
P1030935.jpg

Nadat deze bevestigd zijn, ben ik verder gegaan met het achterschip en de twee hulpkielen... dan weer een laagje G4 voor de nieuwe onderdelen, en vanmorgen het hele ows een laagje zijdeglanslak (Histor 6728 "Ambition") gegeven die nu aan het drogen is.
P1030947.jpg

P1030948.jpg

P1030946.jpg
 
Wow Dany...voor dit met de borstel geverft te hebben .....prachtig resultaat....die G4 is toch een pracht van een matriaal...knap man ApplausApplausApplaus
 
Heel mooi Danny, Mijn foto's zijn wazig en bij u moet mn een zonnebril dragen 8)8) :D:D
Nu, hoeveel lagen zal je hem geven. Want volgens mij dek die eerste laag toch voldoende.
 
Haha, inderdaad, op de foto's is de verf nog nat dus is een zonnebril geen overbogie luxe.
Vermoedelijk zullen het twee laagjes worden, maar traditioneel zal er na het schuren toch niet veel van de eerste laag overblijven :)
 
Hoi Dany,

ik heb begrepen dat je tweede laag er op zit, is de romp nu volledig egaal geworden ????
 
Niet helemaal John, maar voor m'n eerste rompje van dit soort ben ik tamelijk tevreden, het zou natuurlijk altijd wel nog beter kunnen en bij een volgende papieren schip van dit soort zal het wellicht een stuk beter zijn ook :)
 
Voor een papieren romp ziet het er al heel goed uit, lijkt me toch een lastige klus om het zo te krijgen.
 
Inderdaad niet altijd even gemakkellijk Wim, en tijdens het maken van dat rompje hebben m'n kinderen ongetwijfeld een paar nieuwe woorden geleerd :)

Of het afgewerkte scheepje nog steeds even mooi zal zijn of niet, weet ik niet maar ik zie dit als een leerervaring, hoe het resultaat ook mag worden, ik blijf stug doorknippen en plakken, want er ligt boven nog een Russsiche pré-dreadnaught te wachten in papier. Bij die volgende zal ik niet enkel de romp moeten schilderen, maar het volledige schip want alle onderdelen zijn wit.
 
He mooi om volgen Danny
En ik zie dat je ook fan bent van 3ds max, heb je al wat kunnen tekenen in 3D?
Graag eens een foto of zo als je iets hebt gemaakt Danny, ik heb dit ook samen met Autodesk Inventor, maar ben er niet meer mee bezig.

Eindelijk weer een werkend exemplaar van 3 Ds Max (9, dit keer :) )

En wat deze Italiaanse dame betreft, zij staat op het programma voor verdere behandeling nadat onze zeenympf "Calypso" afgebouwd zal zijn :D
 
OK, om mezelf te dwingen die facebook-spelletjes af te sluiten en m'n materiaal bij de hand te nemen, beloof ik hierbij plechtig om over een uurtje weer wat verder te werken aan deze pittige Italiaanse (en geloof me, ik weet uit ondervinding hoe pittig italiaanses kunnen zijn, heb 6 maanden samengehokt met eentje en kwam iedere morgen uitgeput op m'n werk ;) )
 
Moest je zo veel de afwas doen maatje hehehehee ;)
 
lol, gelukkig niet, maar ik heb destijds (ik spreek over zowat een kleine 20 jaar geleden) heel veel geleerd van haar, en niet alleen in de keuken ;)
 
Fotoloze update...

Zoals in een vorige post gezegd, had ik plechtig beloofd me weer eventjes bezig te houden met deze italiaanse schone, wat ik dus ook heb gedaan.
Omdat ik er eens zin in had om niet met haar onderkant bezig te zijn, besloot ik "vlug" eventjes haar achterkajuit te bouwen... dat "vlug" viel nogal tegen zeg.
De vorm van de kajuit (toch redelijk groot) komt op de handleiding langs geen kant overeen met de vormen op zowel het zij-aanzicht als op het dek zelf. Ok dat had ik al redelijk snel door, wat me meer tijd heeft gekost om uit te dokteren is waarom de raampjes niet pasten.
Hier moet ik wellicht eventjes uitweiden : het veelhoekige kajuit bestaat uit één enkele buitenste strook waar je verscheidene raampjes uit moet snijden, aan de binnenkant komen enkele kortere stroken wit papier waar diezelfde raampjes uitgesneden moeten worden, en als laatste weer strookjes waar de venstertjes op gedrukt zijn (ok, ik weet dat dit totaal geen betekenis heeft als je het leest, maar wanneer ik de foto's eerstdaags plaats zal het licht wel dagen).
Eenvoudig opdrachtje zou je denken, ware het niet dat die raampjes en vensters van geen kan overeen kwamen wat betreft positie, pastte de ene, dan pasten de volgende niet meer... tot ik na enkele uren wanhopig het blad onderste boven hield... bleek dus dat lagen 2 en 3 gewoon onderste boven gedrukt waren :/
 
Zelfs zonder de foto's kan ik me dit indenken.
Dit is helaas een vaker gemaakt foutje in bouwplaten.


Fred
 
Ok, dames en heren, eindelijk weer een beetje fotootjes (al gaan ze allen over hetzelfde onderdeel)

Als eerste, de tekening op de handleiding :
P1040166.jpg

Terwijl, na het uitpluizen van de onderdelen and "boxart" bleek dat de kajuit aan de achtersteven afgeronde hoeken heeft :/

Omdat ik in eerste instantie niet had gezien dat er een bodemplaatje voorzien was als hulpmiddel had ik ondertussen een stevige balsa-basis voorzien op het dek :
P1040167.jpg

Daar komt dan een lange strook tegenaan, bestaande uit drie lagen :
P1040171.jpg

Met dit als resultaat :
P1040169.jpg

En helemaal rondom met het dek erbovenop hebben we dan dit :
P1040179.jpg

P1040178.jpg

Om de strook netjes te laten passen heb ik overigens twee plankjes eruit gesneden :
P1040177.jpg
 
Kleine update mannen (erm, en dames), en als ik zeg "kleine" update, dan bedoel ik ook kleiner en kleiner, het is duidelijk dat het voor het ogenblik gedaan is met lappen papier van vele vierkante centimeters, we schakelen dus over naar vierkante millimeters :)

De bovenlichten in op de kajuit :

P1040192.jpg

P1040197.jpg

Een papieren railing :
P1040198.jpg

Een totaal overzicht van een paar uurtjes vloeken en sakkeren :
P1040201.jpg

Let wel, wanneer ik zeg "vloeken en sakkeren", is het wel met liefde bedoeld hé :D
 
Goed om te zien dat je weer aan het bouwen bent Dany en dan gelijk weer met die supergrote onderdelen 8).
 
Dat is toch niet zo klein... 1 inch = 2.54 cm :laugh::laugh:

Fred
 
Bedankt voor de reacties, mannen :)


Goed om te zien dat je weer aan het bouwen bent Dany en dan gelijk weer met die supergrote onderdelen 8).

Tjah, Wim, dat is Dancooper hé, het ene moment geen zin om te bouwen, en enkel aan het toetsenbord geplakt om the schrijven of te gamen, en het andere moment de "need" om met de handjes bezig te zijn met papier, karton, plastic of hout :D

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik dit bootje een beetje op het gevoel zal moeten verder bouwen, aangezien de bouwbeschrijving alles behalve duidelijk is wtb bouw-volgorde, en ik amper twee woordjes Pools ken :/ (zijnde ; Wodka en "devidzinia"(vaarwel)). Verder begin ik te begrijpen waarom iemand op een amerikaans papier-forum zei dat ik al verder geraak ben dan de meesten die aan deze kit begonnen zijn... er zitten namelijk structurele fouten in die, wanneer je blindelings de stukjes op de gemarkeerde plaats kleeft ervoor zorgen dat je iets later geen kant meer uit kan :(
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan