Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Varend Militair RN Duilio
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 80

Discussie: RN Duilio

Standaard RN Duilio

Zoal reeds aangehaald in een ander topic, heb ik rond deze feestdagen geen werkplaats ter beschikking voor de verdere bouw van Cazador.
    Aangezien ik toch niet heel werkeloos wil blijven wat modelbouw betreft, ben ik zonet eventjes begonnen met een Italiaanse monitor uit 1876. Naar mijn weten bestaat er van dit schip slechts één andere kit, en dat is een tamelijk duur resin stuk op veel kleinere schaal.

Enfin, de Duilio dus, de kit wordt geleverd als een boek op A3-formaat, en de bladzijdes hebben verschillende diktes al naar gelang waar de stukken moeten komen.

Bij de dit model heb ik me de luxe veroorloofd om ook de lasergenseden spanten (in karton) bij te bestellen.

Aangezien ik straks naar m'n werk moet, heb ik nog niets verlijmd, maar ik kon het toch niet laten om eventjes alle spanten te dryfitten op de valse kiel.

Hoewel hier nog niets verlijmd is, is het toch al een redelijk solide romp aan het worden.

Voor sommigen onder jullie, zal deze romp misschien enigszins bekend voorkomen, dat klopt, ongeveer 2 jaar geleden ben ik eens aan een scratchbouw ervan begonnen, echter zonder de kit zelf te hebben... helaas daar heb ik geen foto's meer van ter beschikking.

PS: dit wil niet zeggen dat ik niet meer aan Santa Leocadia zal verder werken hé, ik wilde gewoon eventjes een iets eenvoudiger cardmodel tussendoor maken, om de kwaliteit van Leocadia te verbeteren.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Hoi Dany,

de romp ziet er zeker strak uit zeg!!!
    En dat is karton, zeg schitterend!
    Ik moet toegeven ik ben er een beetje bang van.
    Om er zelf aan te beginnen!(aan te kopen)
    ik krijg ongeveer maandelijks een mail van een leverancier uit Goes die me een lijst met verschillende modelen toestuurt!!
    Ik probeer op geregelde tijd stippen een kijkje te komen nemen SUC 6 man!!!
    Waar je die tijd toch vandaan haalt schapo hoor!!!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

kurt
    Gast

Standaard

ziet er iets leuk uit, ga dit met veel aandacht volgen, succes met de bouw

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Die papierbouw dat vind ik toch iets speciaals hoor, petje af ! Als ik het goed begrijp is dat dus niet zo slap als papier doet vermoeden ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GUnit Bekijk bericht
    Die papierbouw dat vind ik toch iets speciaals hoor, petje af ! Als ik het goed begrijp is dat dus niet zo slap als papier doet vermoeden ?
    Dat het niet zo slap is als doet vermoeden, is omdat de frames uit 1mm dik karton gemaakt zijn, Guy.
    Ook het papier dat later gebruikt zal worden is toch net iets steviger dan het standaard 80- of zelfs 120 grams papier dat we gebruiken voor formulieren.
    Dany

Standaard

Zo, hier zijn we weer met een kleine update, en een beetje uitleg.

Behalve een valse kiel en spanten, zijn er ook drie horizontale verstevigingen in het frame, op deze foto zien we hoe één van de bovenste verstevigingen geplaatst word?
    In eerste instantie "droog" (dus zonder lijm) to ongeveer zover :

Dan wat lijm aanbrengen op de randen, en aandrukken tegen de valse kiel :

Daarna, leg ik eventjes het dek op de stuktuur om te zien of alles past...

Ok, alles past, dus lijm d'erop en kleven, hier hebben we wel even wat gewicht nodig om alles mooi te laten aansluiten tot de lijm droog is, bij voorkeur, bij het gebruik van boeken, hebben wel iets zwaardere lectuur nodig dan dan de libelle of de flair...
    Dany

Banned

Standaard

Blijft toch knap om volgen, zo'n papieren scheepje.

Standaard

En meteen is m'n geheime smaak wtb lectuur niet langer meer geheim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Blijft toch knap om volgen, zo'n papieren scheepje.
    Ja, hé, Dominiek, maar ik moet bekennen dat het karton van de laser-gesneden onderdelen wel een pak handelbaarder is dan het grijze spul dat je in de kunsthandel koopt. Ik denk dat ik voortaan dat spul zal kopen in Polen ipv het iets goedkopere mesjesvreter dinges van hier.
    Laatst gewijzigd door dancooper; 20-12-09 om 22:55
    Dany

Standaard

Nog eens geprobeerd om te mailen danny naar polen dus he
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Standaard

Spoedig volgen (eindelijk) nieuwe updates... en misschien nog een een tussendoor modelleke ook, van zodra de nieuwe laserprinter is gearriveerd over een tweetal weekjes
    Dany

Standaard

He mooi om volgen Danny
    En ik zie dat je ook fan bent van 3ds max, heb je al wat kunnen tekenen in 3D?
    Graag eens een foto of zo als je iets hebt gemaakt Danny, ik heb dit ook samen met Autodesk Inventor, maar ben er niet meer mee bezig.

Standaard

Helaas, lukt het me niet meer om mijn 3ds te installeren onder Vista, ik heb wel al Rhino op de kop kunnen tikken, maar op het vlak van 3D sta ik echt nog nergens hoor.
    Dany

Standaard

Eventjes een dry-fit van het papieren dek om te zien of het karton nauwkeurig is ...

hmm, 1 millimetertje verschil, valt dus wel om bij te werken.

De volgende stap is het opvullen van het onderwaterschip, dit doe ik omdat ik nog onevervaren ben met dit soort modellen ;

Het blauwe spul is styropore, hetzelfde spul wordt ook gebruikt in de bouw van rc vliegtuigjes.

Dan mijn grootste nachtmerrie bij dit model : de boeg ; deze bestaat uit een ram, met daarin nog eens een (torpedo?)buis, niet simpel, enfin we zien wel wat ervan komt ;

Tot ziens.
    Dany

swa I
    Gast

Standaard

maatje..die styropore...ziet er mooi matriaal uit om op te vullen.......is het kostelijk......maar voor de rest blijf ik hier mooi van genieten..................

Standaard

De kostprijs valt wel mee hoor, Swa, ik heb die plaat al een paar jaar op de zolder liggen, dus kan ik er niet meteen een cijfer op plakken.
    Dany

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten