Hoofdsponsor

1/72 Aircraft weapon loading set, ( Hasegawa) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Terwijl één en ander lag te drogen dit kitje opengetrokken ter versterking van het dio voor de F-22.
F22Raptor111.jpg

De rekken
F22Raptor112.jpg

En direkt vastgesteld dat hier wel wat opkuiswerk aan zit.
F22Raptor113.jpg

Momenteel staat alles geschuurd, gevlakt, bijgesneden,.... te wachten op een kletske lijm
 
Blij dat je hier nog eens langskomt Tomas ;)

Ga je de ganse inhoud van de doos maken / gebruiken?
 
Ik ga hier nog vaak langskomen als ik mag :laugh:

De inhoud wordt volledig gebouwd maar of ik alles ga gebruiken weet ik nog niet. Ik heb veel ideetjes voor het dio maar dat zal gaandeweg zichzelf wel uitwijzen.

Vooruitgang van vandaag, alles behalve de tractor en de figuren zit in elkaar. hier en daar moet er nog wat geplamuur worden want de pasvorm is niet bepaald van een denderend niveau :8
F22Raptor114.jpg

F22Raptor115.jpg
 
Vooruitgang van vandaag, alles behalve de tractor en de figuren zit in elkaar. hier en daar moet er nog wat geplamuur worden want de pasvorm is niet bepaald van een denderend niveau :8

Dat verbaasd me toch wel van dit gerenommeerd (om nog het woord "duur" niet te gebruiken) merk.

Maar wat je tot dus toe gedaan hebt ziet er toch wel goed uit.
 
Proper bezig, 't is niet omdat iets zo klein is, dat je er niks moois van kan maken, en een beetje plamuur her en der geeft wat karakter aan de build.
 
Dacht ik dus ook Dany, maar dit kitje is er ééntje van de maandagochtendploeg volgens mij. Past langs geen kanten, en wat wel past zit zo scheef als een hak :angry:


Affijn, wat smossen met verf later
F22Raptor120.jpg
 
maar dit kitje is er ééntje van de maandagochtendploeg volgens mij. Past langs geen kanten, en wat wel past zit zo scheef als een hak

Ik denk dat Hasegawa op gebied van vliegtuigen zeer goed is maar als het op rollend materiaal op aan komt is het veel minder :( . Heb er ook al ervaring mee.
 
Alles zit nu in elkaar zonder bijzondere tegenslagen, buiten dan het feit dat er een asje mankeerde voor de wielen van de tractor. Stukje ijzerdraad, drupje secondelijm en dat was ook weer gefixt.
Ik ben begonnen met chippen en dit kan wat zwaar overkomen maar je mag niet vergeten dat dit werkmateriaal is. Als ik zie hoe nieuw materiaal er bij ons op het werk uitziet na één werkweek dan ben ik nog braaf gebleven :laugh:
Let wel, deze zijn nog niet klaar ;)
F22Raptor140.jpg
 
Nog wat verder gechipt met verschillende kleuren om wat meer variatie te krijgen. paar streepkes donkergrijs, ijzerkleur, roest en een washke geven dit:
F22Raptor149.jpg

Foto geeft wel een vertekend beeld, in't echt is het allemaal wat zachter.
 
dat ziet er cool uit, maar toch zoals je zegt, in het vervolg je chipping op de vertikale stukken een beetje fijner maken. Op de horizontale stukken ( vloeren e.d.) heb je normaal gezien wel meer kans op die grote gechipte vlakken.
Het beste is je verf een beetje verdunnen en dan met een fijn penseeltje (0/1 of max. 0/2) aanbrengen. Nu uit ervaring weet ik dat je op zulke kleine schaal op den duur begint scheel te kijken op je chipping.
Oefening baart kunst , of nie ?^^
 
Overall gezien lijkt dit me toch niet verkeerd, misschien nogal aan de donkere kant, al kunnen de foto's dat evengoed in de hand werken.
 
Famo, deze chips zijn aangebracht met een borstel waar nog vijf haartjes opstaan, de rest heb ik afgeknipt :laugh: Het probleem zit hem in de roest denk ik, waar ik eerst redelijk harde randen had is alles nu een beetje bedekt door het bruin waardoor een vertekend beeld ontstaat. Ben er nog niet uit maar ga waarschijnlijk proberen de boel te redden met de basiskleur. Proberen kost niks hé? :laugh:

Guy, de wash heeft het wel donkerder gemaakt, plus dat de foto niet ideaal is. Iets waar ik wat meer aan moet denken als ik foto's neem.
 
Chips een beetje aangepast, eerst terug wat basiskleur overheen gegoten en vervolgens met bleke verf aan de gang gegaan. Vervolgens geprobeerd om wat meer diepte erin te krijgen door met donkergrijs de chips wat in te vullen.

F22Raptor193.jpg

F22Raptor195.jpg
 
dat ziet er goed é

Het kan altijd beter maar ik ben er redelijk tevreden over. Eens deze dingen op hun plaats staan zal het allemaal wel meevallen denk ik.
Straks nog een laagje vernis erover en dan zijn ze klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan