Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
albatros [DONE]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 77

Discussie: albatros [DONE]

lus
    Gast

Lightbulb albatros [DONE]

hallo,nu de bisquine klaar is, ben ik begonnen met een nieuw model in hout maar zoals jullie dat zeggen van( scraths?).
    Een beetje geschiedenis:de Albatros, een Amerkaanse topzeil schooner gebouwd in 1840 in Baltimore,ze had een bewapend dek aangezien het diende als kustverdedingsboot.De slanke vorm van de romp en het doorlopende dek werden van de franse fregatschepen gekopieerd die dikwijls gedurende onafankelijksheidsoorlog langs de amerkaanse havens vaarden.
    het model is 70cm lang, 15cm breed en 50cm hoog,de bedoeling is van alles zelf te maken en als iemand van jullie weet hoe ik op een gemakkelijke manier touw kan leren slagen dan is alle uitleg welkom. de fotos en het bouw verslagje volgen wel in de loop van volgende weken.

hierbij enkele fotos van de bisquine
    Laatst gewijzigd door wim500; 15-07-11 om 20:54

kurt
    Gast

Standaard

prachtig werk, veel plezier en succes met je volgende project dat ik met spanning ga volgen

Standaard

He die mag gezien worden Lus , ga zeker je volgend project volgen
    Groetjes

René

Standaard

Mooi scheepje hoor, we gaan je volgende project dan ook zeker opvolgen.

lus
    Gast

Standaard albatros

zo zou hij er binnenkort moeten uitzien,het plan is origineel van mantua,gekocht zonder bouwdoos en nog in de originele map,na de spanten gekopieerd te hebben en alles uitgezaagd en en al uit gepast kan ik al goed zien dat dit weer een mooie romp word,ik heb dan ook nog eens naar de site van mantua gesurft en daar vond ik bij mantua help een hele bouw beschijving van de albatros wat toch een fijne hulp kan zijn. vraagje,ik zou zelf willen touw slagen, kent er iemand een gemakkelijke manier?

Laatst gewijzigd door wim500; 15-07-11 om 20:56 Reden: Aanpassen foto's

Standaard

mooie start die je hier neerzet lus
    mag ik vragen welke schaal het is ? 1;78 ?

en het latje tegen de voorboeg dient dit voor de huidlatjes mooi in ronding te krijgen en vast te maken ?

verder heel veel plezier met de bouw

Standaard

Dat is zeker een leuk scheepje, veel plezier met de bouw.

Je vraag, touwslaan is niet zo heel moeilijk je kunt van lego gebruik maken van de tandwielen om zo het touw te kunnen slaan. Welk soort touw wil je slaan? En hoe? Er bestaan vele wijze waarop touw geslagen moet worden. En zo ook vele wijze in één enkel schip. Dus daar moet je dan wel rekening mee houden.

Verder je gebruikt alleen de tekeningen. Welk hout gebruik je?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Lijkt me een heel mooi schip, heel veel plezier met de bouw in ieder geval.

lus
    Gast

Standaard

welk touw dat het moet zijn zal ik even uitzoeken,ik heb hier een grote bobijn van katoen garen van 3tiende van een mm dik, daar van zou ik touw willen maken van 1mm om stagen enzo te kunnen maken maar eens dat ik het principe vast heb dan zal het wel niet zo moeilijk zijn om dikker of dunner touw te slagen, wat het hout betreft gebruik ik voor dit model, merantiemultipleks,red ceder hout, en orgeonpine
    dan heb ik nog alle soorten fineer liggen die ik vast heb kunnen krijgen bij een schijnwerker , voor de masten gebruik ik beuken rondhout van10mm en van 6mm dat ik gekocht heb ,ik probeer altijd te werken met recuperatie hout dat ik dan opsla als ik in het huis werkjes doe.
    voor de romp van het schip heb ik meranti multipleks en voor de beplanking latjes van2mm dik en 10mm breed oregonpine. tot zover

lus
    Gast

Standaard

wat de schaal v/h schip is weet ik niet ,staat niet vermeld op het plan, maar de maten v/h model zijn: L 70cm B15cm en H50 cm wat die boogjes betreft,het staat zo op het plan en het makkelijker om de boeg mooi af te werken

Standaard

oregon dat scheepje gaat lekker rieken

lus
    Gast

Standaard

zo als u kunt zien is de romp in zijn ruwe vorm al klaar, waarom ik niet meer fotos v/h toe maken v/d romp heb gemaakt komt omdat hij toch geschilderd moet worden.waar ik wel problemen mee gehad heb is met de verschansing,daar volgens het plan moest die nadien geplaatst wordenen omdat er geen spanten waren om deze te plaatsen en al stukjes verwijderd waren ,kreeg ik niet de juiste vorm,ook niet met dun balsahout dan heb ik maar beslist het met latjes te doen en met de uitsparingen te wachten tot de rompgoed stevig is.wat ik ook gedaan heb dat is de romp volledig in gesmeert met water verdunde houtlijn voor dat ik ben beginnen te schuren en in de grondverf te zetten.voor het dek heb ik fineer gebruikt van 1mm dik en om die altijd op de juiste breedte te houden heb ik een snijplank gemaakt zo dat bij het snijden het fineer niet meer verschuift nadien heb ik de naden met potlood nagetrokken,ik ik heb het ook geprobeerd met zwart papier maar dat lukte niet zo goed,en nu maar slissen en verven tot het goed is.

Laatst gewijzigd door wim500; 15-07-11 om 20:58 Reden: Aanpassen foto's

Standaard

het gaat nogal vooruit zeg
    ziet er wel goed uit lus

lus
    Gast

Standaard

ja dat is juist, maar ik was er ook al aan bezig voor ik de fotos op het forum heb gezet omdat ik getwijfelt het te doen omdat ik me soms een kluns voel als ik zie hoe piek fijn hier gewerkt word,

Standaard

np lus

je moet ergens beginnen en het ziet er heel goed uit dus een kluns ben je zeker niet

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten