Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
X-mas Kübel. [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18

Discussie: X-mas Kübel. [DONE]

Standaard X-mas Kübel. [DONE]

Eentje voor met Kerstmis.
    Heb getwijfeld waar ik deze zou onderbrengen maar vermits het hier om een militair ontworpen voertuig gaat zal het hier zijn plek wel vinden denk ik.
    Zat al lang met een ei dat ik nu wel een kübelwagen in Reichspost versie gemaakt had doch er tot nu toe nog steeds niets met aangevangen had.
    Op de AC09 kreeg ik van Retrokit echter een set kerstmannen cadeau en niettegenstaande deze prachtig zijn wist ik ook niet goed hoe ze te gebruiken.
    Maar nu, met Kerstmis op komst en (reeds) een grote boom in de living vroeg ik mij toch af of ik er geen Kerstmis vignette kon van maken.
    Heb dus wat dingen bijeen gezocht en de hierbijhorende foto geeft een idee wat het gaat worden.

De dennenboom is een zeer oude Kibri op 1/35 waar ik de top afgeknipt heb. Deze zal zeker nog herspoten worden.
    De Kübelwagen heb ik eerder reeds beschreven in de bouw over de VW ambulance.
    De kerstman is een Retrokit figuurtje op 1/72.
    Er komen nog wat houtblokken en wat resin zakken met speelgoed en lekkers bij staan (Preiser en Unicorn Models)
    Het plastieken kadertje heb ik gerecupereerd voordat het in de vuilbak zou verdwijnen. had direct het gevoel dat het nog zou kunnen dienen.
    De ondergrond in de kader is een stuk geperst karton afkomstig van een andere fotokader verlijmd in het frame. De ondergrond zal koffiegruis worden met daarop Faller groen strooigras.

Het zal eens iets anders zijn hé, een quick build.
    Wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 15:43
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

tof en zeer sfeervol
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Het autootje heeft wel wat, maar de boom (de bijna perfecte kegelvorm doet mij onnatuurlijk overkomen) die erbij staat, zou ik vervangen, da's echter verder een persoonlijke mening en daarvan moet je je zeker niks aantrekken.

Groeten ! GUnit.

Standaard

En ook wil eventjes een kleine opmerking geven.
    De kerstman was in Duitsland in die tijd nog in een groen pak, dat er eigenlijk meer uitzag als dat van de sint.
    De kerstman die we nu kennen was namelijk ontworpen voor een reclame campagne van Coca Cola, en deze pas na de oorlog naar hier overgewaaid.
    Maar wel een leuk stukje anders.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Dat ziet er een leuk tussendoortje uit

Maar ik zou toch geen groen gras strooien, de kerstman komt in de winter...dus sneeuw zou passender zijn denk ik

[mod aan] Heb deze even verplaatst naar diorama's, aangezien het, inderdaad , een diorama is hé [mod uit]

Standaard

Hey,

Inderdaad, ik volg Beyond's idee, met sneeuw zou het meer passen, het hoeft daarom geen ondergesneeuwd tafereel te zijn (om de kleuren niet weg te steken van de kubel), hier en daar wat 'plekken' sneeuw zou het ook al doen en breng onmiddellijk meer leven in de brouwerij.

PS, voor mij een doosken als hij langskomt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dancooper Bekijk bericht
    En ook wil eventjes een kleine opmerking geven.
    De kerstman was in Duitsland in die tijd nog in een groen pak, dat er eigenlijk meer uitzag als dat van de sint.
    De kerstman die we nu kennen was namelijk ontworpen voor een reclame campagne van Coca Cola, en deze pas na de oorlog naar hier overgewaaid.
    Maar wel een leuk stukje anders.
    Je hebt me aan het denken gezet Dancooper en heb eventjes het één en ander opgezocht daarover.
    Ik wist dat de rode Kerstman inderdaad een Coca-Cola reklame is maar was niet zeker over het jaartal.
    Wist wel dat Coca-Cola in Duitsland een fabriek had voor WO2, dat zowel Hitler als Göring verzot waren op die drank doch dat Coca-Cola het product weerhouden heeft nog voor het uitbreken van WO2 omdat men het risico niet wou lopen dat hun geheim gekaapt werd. Duitsland zag zich toen genoodzaakt om een tegenproduct te vinden en zo is Fanta ontstaan.
    Wat de Kerstman betreft, deze werd in een rood pakje gestoken in 1931. Dit geeft dus enkele jaren speling en een rode kerstman bij mijn rode omgebouwde Kübelwagen anno 1946 zal dus geen probleem vormen.
    So far so good.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaken Bekijk bericht
    Hey,

Inderdaad, ik volg Beyond's idee, met sneeuw zou het meer passen, het hoeft daarom geen ondergesneeuwd tafereel te zijn (om de kleuren niet weg te steken van de kubel), hier en daar wat 'plekken' sneeuw zou het ook al doen en breng onmiddellijk meer leven in de brouwerij.

PS, voor mij een doosken als hij langskomt.
    Ik ga het niet laten ondersneeuwen want dan zou ik inderdaad mijn Kübel deels verstoppen. Maar hier en daar wat sneeuw en nog een plukje winters groen dat er door komt moet kunnen.
    't Zal ook een primeur zijn want ik heb nog nooit met sneeuw gewerkt.

Wat dat doosken betreft: zal U wat figurinekes geven op 1/72 om te schilderen voor op mijn vliegveld. Kunt ge lustig Uw hartje ophalen.

Standaard

Hey,

Beetje offtopic, grrr, "peten" genoeg voor te schilderen, zal bijna gaan beginnen aan de peten voor mijn dio van mijne bren.
    Vrijdag zal ik er al aan beginnen, in de club als demo....

Standaard

Voilà sé, zo goed als af. A dio in a hurry.

Ho, Ho, Ho

Zalig Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar aan allen in een goede gezondheid en veel modelbouw !
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 15:44

Standaard

Past volledig bij de tijd van het jaar.
    Leuk gevonden en gedaan.
    En ieder jaar terug op de voorgrond te plaatsen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

ROFLMAO.... schitterend dio'tje zeer leuk gevonden
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

kurt
    Gast

Standaard

mooi dio, knap werk

maerlandt
    Gast

Standaard

whoow, wel een goed ideeke.

Standaard

Gewoonweg PRACHTIG!!!

[Mod aan] Stuur gerust een foto of tien door via PB (naar GUnit of mezelf), en dan kan deze ook in de gallerij geplaatst worden [Mod uit]

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten