Hoofdsponsor

1/150 Revell Frigate U.S.S. United States [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumper

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
543
Hoi,

ik heb een modelbouw kit gekregen en het is een
1:150
revl05406.jpg


Bouw process volgt

Ik verf met Revell verf en penseel, hoe verwijder ik gemakkelijk en simpel de verf mij foutje. wegvegen helpt niet.
Ovenreiniger had ik ergens gelezen, ook bij iets heel klein ?

Alvast bedankt
 
Ja hoor, ovenreiniger is best te gebruiken, gewoon uw stukje in een zakje doen en dan de ovenreiniger er in spuiten, een 24 tal laten staan en dan onder water met een borsteltje of tandenborstel een beetje weg schuren en het zou er af moeten zijn.
 
Hmm, ovenreiniger help niet altijd overigens, hangt af van het soort verf, maar probeer dat toch maar eerst en vooral (hey, Kopenhagen has just started), indien dit echt niet zou werken, probeer dan de minder ecologische oplossing met remvloeistof (remolie), maar pas op voor de ogen, anders mag je modelbouw wel vergeten in de toekomst.
 
Als je verf er niet te dik opligt wil "Revell Painta Clean" ook wel eens als verfstripper werken.
Alleen als je Revell verf gebruikt natuurlijk.
Bij de "Aqua Color" kan je proberen met "Aqua Color Clean".
Succes.

Erik.
 
Ja, lukt niet met Revell painta clean, ovenreiniger heb ik niet. Maar moet nog bij schilderen, dus kan ik het zo ook weg werken, was een verf bij die ik niet had en heb hem ondertusseen ook gehaald.
dsc01102t.jpg

dsc01103e.jpg

dsc01104f.jpg

dsc01105o.jpg

Vroeger vaste hand, nu meer aan vrouwen denken geen vaste hand meer om te schilderen :p
dsc01106s.jpg

dsc01107i.jpg


Iemand suggesties of tips voor mij :wub::unsure::wacko:
 
Yoooo Jumper,

Lijkt me wel een mooi bootje, altijd ook eens zo'n model willen bouwen. maar ja "den tijd en al die panzers die hier liggen te glorie-ogen naar mij".
Bon, geen vaste hand meer ? waarom kleef je de te schilderen stukken niet af ? moet kunnen.
Als ik met het penseel werk, verdun ik altijd mijn verf. Dat zorgt ervoor dat de verf goed uitstrijkt en geen strepen nalaat.
Nu, waarom geen airbrush (tis maar een vraagje). Dat moet daarom geen superpistool zijn, maar een gewoontje om te leren of als je zegt ik gebruik dat toch niet veel. Mijn eerste AB-pistool was ook maar een gewoontje om mee te leren.
Allez ge ziet maar é.;)
 
ik denk dat ik niet met airbrush kan werken, en kost dat niet veel ?
maar kan dat wel super fijn ?

groetjes,
 
ik denk dat ik niet met airbrush kan werken

Dat dacht ik vroeger ook.
Maar gewoon oefenen en blijven proberen, dan lukt het wel.
En een AB kan heel fijn gaan.
De dikte van de naald bepaald hoe fijn je kan spuiten.
En de prijs, die is natuurlijk mede bepaald door de kwaliteit die je er van verlangd.
Je kan met een goedkoop model leren werken en ondertussen sparen voor een klasse AB.

Erik.
 
Eventjes terug on topic. Zo te zien ben je begonnen met de witte streep, da's goed, want zo hoef je nog niet zo heel secuur te gaan schilderen, want het zwart zal je toch ook wel schilderen hé ? Het is niet omdat het plasic al in het zwart is, dat er geen zwarte verf overheen komt.
Wat de kanons (bij een schip is dit inderdaad een correcte meervoudsvorm) betreft, zo te zien heb je die in een koperkleurtje gestoken ; dat geeft natuurlijk wel een mooi effekt, maar is niet realistisch. In de 19de eeuw waren de meeste kanons al lang niet meer van koper (behalve dan een paar jaagstukken of sierkanons), maar van een bronslegering, en soms zelfs van ijzer. Maar waar ze ook van gemaakt waren, ze werden "gezwart", als bescherming tegen de toch wel corosieve omgeving die een scheepsdek is.
 
Bedankt voor je informatie Dany,
helaas stond die kleur niet vermeld op de buitenzijde van de doos. Maar ik ga het toch beetje overschilderen en het zwart van de plastic ook nog, dan is de rest ook wat weg gewerkt.
Momenteel ben ik bezig met de touwen van de zeilen en de masten van het schip, soort van laatste loodjes :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan