Hoofdsponsor

highlander van pilipili [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maerlandt

Guest
heb een opdrachtje gekregen van een vriend van mij om eens een highlander te schilderen op schaal 120mm, normaal schilder ik 54mm maar laat voor mij ook eens een uitdaging zijn om dit eens te proberen.
2_schot1.jpg
schrok er wel van dat er nog zoveel "kuiswerk" aan te pas kwam bij het figuurtje zelf ( niet de acessoires).
2_schot2.jpg
let niet op de uur en data op de foto's want mijn toestel is niet goed afgesteld en ben van plan om een andere te kopen , m'n foto's zijn niet scherp genoeg sorry.:(
2_schot5.jpg

2_schot3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heheh,
ik ben blij te zien dat er een nieuwe wind waait in ons figuren-gedeelte.
Vandaar, gezien mijn eigen interesse om nog enkele figuren te gaan schilderen, dat ik dit draadje met volle overtuiging zal volgen.
 
Figurensectie is helemaal tot leven aan het komen Dominiek !

Alweer een nieuwe thread, welkom Maerlandt ! Hopelijk gaan we hier mogen genieten van uw figurenschilderkunst, succes ermee.

Het is iig. een mooi werkstuk.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Welkom Maerlandt.
Mooi opdrachtje dat je hebt aanvaard.
En gaan we eindelijk achter het geheim komen of de Schotten onder hun ki********************.

Erik.
 
En gaan we eindelijk achter het geheim komen of de Schotten onder hun ki********************.

Erik, dat is toch al lang geen geheim meer...:P

Heligroeten,

Nick
 
Deze zal waarschijnlijk een resin onderbroek hebben !
 
haha, dat klopt.
ziehier de eerste laag voor de tartan.

1_schot_kilt_verkleint.jpg
deze bestaat uit humbrol nr 150 "woudgroen"
1_kilt_1.jpg
de schot zal een mc arthur zijn, inderdaad een arthur van de bekende sage.als je het "echte" verhaal wilt kennen moet je " scottish clans& tartans" lezen.
1_kilt2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze zal waarschijnlijk een resin onderbroek hebben !

Nee nee, alé... ik zal hier het grote geheim dan maar onthullen...
Echte Schotten dragen onder hun kilt een ... kleine doedelzak ^^

Heligroeten,

Nick
 
lol, dat dacht ik eigenlijk al lang, maar had nooit durven vermoeden dat het effectief zo was, maar wa dragen de schotse meiskes dan onder die lange rok ?
 
Mooie start.
Klein vraagje, ga je geen probleem krijgen met de linkerarm?
Ik bedoel hier mee, als je deze plaatst en nog wat moet bijplamuren, ga je dan je tartan niet beschadigen, want die komt daar toch heel dicht bij.

Erik.
 
heb alles voor ik begon te schilderen gepast.
bij de linkere arm heb ik nog wat ruimte over mocht het "spannen", de witte hemd van de highlander zit nog tussen de tartan en de arm.heb ik nog vergeten vertellen, ik gebruik "magic sculp" om de openingen te vullen tussen de onderdelen.
hier wa fotokes van de linkerarm.
1_bewerking_2.jpg

1_bewerken_arm1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gegroet Heer Maerlandt,

Zo te zien zal het een mooi figuurtje worden, maar ik lees dat ge magic sculp gebruikt. Waarom geen milliput ? is toch gemakkelijker of nie ? ;)
 
yep da klopt ,maar ik vindt persoonlijk magic fijner van structuur en je kunt er wat mee "foefelen" met water.
 
Degelijk schilderwerk, ik ben altijd al blij dat ik een rustige opbouw van de verflagen zie, mooie dunne verf, dat zegt veel over de kwaliteiten van de schilder, vooral over z'n geduld.

Groeten !
 
Degelijk schilderwerk, ik ben altijd al blij dat ik een rustige opbouw van de verflagen zie, mooie dunne verf, dat zegt veel over de kwaliteiten van de schilder, vooral over z'n geduld.

Wees gerust Guy, het is echt een goeie figurenschilder ! Een echte stalen man !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan