Hoofdsponsor

highlander van pilipili [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerst en vooral bedankt,mijn vrouwtje stelt het redelijk goed nu.
tentweede , just da was het dat ik zocht!:D
en ten derde, aha de black watch, tja da klopt dan wat ge zegt , maar de macarthurs zijn wel wat ouder dan de "black watchers" , alvast bedankt voor de informatie !:P
 
Maerlandt, eerst en vooral het beste voor je vrouw!
Ten tweede, het 'buideltje' is een Sporran.
Ten derde, ik bedoelde de Gordon die is afgeleid van de Government (of Universal) Tartan (beter bekend als de 'Black Watch Tartan') De daarvan afgeleide Gordon heeft een enkele gele streep, zoals uw McArthur.
Diezelfde 'government' kan je ook terug vinden in de MacKenzie Seaforth (zo'n een kilt draag ik bij gelegenheden, ben non-actief lid van een pipeband die deze draagt).
Normaal ben ik maar matig geïnteresseerd in figuren, maar dit thema zorgt voor m'n volledige aandacht! Knap werk trouwens.

Johan
whoow, speel je doedelzak?! cool kerel ,ik ben zot van pipermuziek! MacKenzie Seaforth, zijn da de pipers van gent?
zover woon ik niet van gent (boekhoute) dus als ze ergens optreden kunt ge ne keer een seintje geven.
een goei kameraad van mij is "geadopteerd" door de chislomclan in inverness.
 
heb nu de kilt wat bij gebrusht zodat ie al wat fletsere kleuren heeft ,zowat afgesleten.
1_kilt_gebrusht.jpg 1_ll5.jpg
links is de gebrushte en rechts de cleane, hopelijk is het verschil wat duidelijk.:$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er weer zeer netjes uit.
En mooi stap voor stap uitgelegd.
Zoals reeds gezegd, ik blijf volgen.

Erik.
 
bedankt voor het compliment.cute
doe mijn best,en ik weet, het gaat niet vlug, maar dat is nogmaals mijn traagheid.:8
 
Ach, Maerlandt, je bent nog steeds sneller dan ik hoor

maar hoe heb jij de kilt gebrushed? met een transparante kleur of iets anders. het lijkt mij dat je een transparante geel heb gebruikt, mss iets teveel, maar dat kan ook aan de foto liggen dat de kleuren minder goed doorkomen
 
heb dat met yellow ochre gedaan, mijn bedoeling is of was hem een gebruikte kilt uitzicht te geven dwz dat de kleuren matter uitkomen dan een nieuwe kilt, maar je kan gelijk hebben dat het misschien ietske teveel gedrybrusht is.:wacko:
 
ziet er zeer goed uit 8) vind het er realistisch uit zien
 
na een wat dode periode ben ik opnieuw wat gaan schilderen,
heb nu eerst de bijkomende spullen geverfd zoals het schild en hef van de sabel alsook de hond.
voor het schild heb ik deze eerst in een lichtbruine kleur gestoken om ze daarna in een mix met burnt sienna ,light red en titanium white te steken met de schaduwen van burnt umber.
de nageltjes heb ik daarna met renaissance gold bewerkt.
1_schild.jpg
voor het hef heb ik deze eerst in zwarte humbrol gestoken, wat laten drogen en daarna met grafiet poeder "gepoetst".
de doek heb ik met een satijn rode humbrol als onderlaag gekleurd en als deze gedroogt was met kraplak van rembrand overgegaan. op het laatst deze metaal kleur opgeblonken met vernis, nu nog een wash van lamp black in laten lopen.
1_handvat_van_het_zwaard.jpg
de hond heb ik eerst in een witte onderlaag gestoken en daarna de tekeningen voor deze border collie opgetekend.
1_hond3.jpg
1_hond2.jpg
daarna tit whit en lamp black gebruikt.
1_hond5.jpg
1_hond4.jpg
daarna komen de ogen,bij een collie zijn deze oranje , maar dat is voor de volgende zitting.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je gaat lekker zo, al denk ik dat de foto's nog steeds onrecht doen aan de kwaliteit van je werk

De hond ziet er uit om op te vreten
 
ben niet zo'n goede fotograaf , heb me wel een nieuw aangeschaft,een canon powershot,maar kan daar (nog) niet met werken, hopelijk lukt dat wel met ter tijd.:unsure:
 
Ik moet zeggen dat de kwaliteit in het gedeelte figuren , er de laatste maanden met 300 % is op vooruit gegaan hier. Wat jullie hier allemaal laten zien..... ik zal nog 300 jaar moeten worden als ik alles wil bouwen/schilderen wat ik hier al heb gezien en op mijn verlanglijstje staat.
 
ben nu begonnen met het hemd in het wit te steken, deze is van zijde dus schaduwen niet in het zwart maar gold ochre.
1_wit_hemd3.jpg
1_wit_hemd.jpg
ook de riem doe ik al, deze wordt gedaan met prussian blue en mars brown mix. schaduwen met lamp black. als deze droog is drybrushen van de randen met orange.
1_wit_hemd4.jpg
1_wit_hemd2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben nu begonnen met het hemd in het wit te steken, deze is van zijde dus schaduwen niet in het zwart maar gold ochre.

Je moet het maar weten.

Maerlandt, ik blijf het mooi vinden wat je hier laat zien.
Prachtige vorderingen.

Erik.
 
Prachtige vorderingen, ik moet Erik hierin bijtreden. En als je honden gaat toevoegen, kan het helemaal niet meer stuk !

Hier geniet ik dus van zie !
 
Idd, schitterend werk! Ik vind het echt leuk om deze te volgen.
Mocht je nog wat inspiratie nodig hebben, in het ICC in Gent is het Schotse Beurs, dus een overvloed aan kilten, doedelzakken, oude wapens en noem maar op! (en whisky natuurlijk)
 
thx vrienden voor de positieve commentaren, en ja klein lowietje ik weet het van in gent , maar jammer genoeg kan ik nie paraat zijn.:(
 
heb wat verder geverfd aan de sokken van de schot en heb dit gemixt met sap green en raw sienna.
op de foto komt deze niet tot zijn recht vind ik want zo groen zijn ze namelijk niet.
1_socks.jpg
je ziet dat ze nog teveel blinken omdat deze nog nat is.
de hond zijn tong heb ik ook al gekleurd + de verhoging heb ik ook al in de ondergrond gestoken. geAB met humbrol mat 29.
1_underground.jpg
ook de gesp van de riem is gedaan.
nu nog de schoenen en de accesoires zoals de dolk en het zwaard afwerken en opplaatsen.
het schild op de rug hangt er al aan maar ben daar vergeten foto's van te nemen,sorry.:wacko:
de broche op de schouder heb ik de sieraden eerst met een humbrol van satijn wit gekleurd en daarna met een transparant kleur (hier dus rood) van tamya opgedipt.
1_brase.jpg
en als laatste heb ik de verwering van de riem gedaan met orange.
1_belt.jpg
hopelijk is het wat herkenbaar op de foto's wat ik allemaal vertelde.:unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het komt al helemaal tot leven, maar ik denk dat een beetje meer frontale verlichting het nog duidelijker zou maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan