Hoofdsponsor

highlander van pilipili [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
en nu mijne highlander.
ben begonnen met de grove structuur van de tartan.
heb eerst met een potlood lichte lijnen getrokken op de kilt , zowel horizontaal als verticaal.
daarna heb ik met lamp black de lijnen opgevuld.
2_ruiten1.jpg
1_ruit3.jpg
1_ruit2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag heb ik de omlijning en de blokjes " ingekleurd" aan de voorzijde van onze vriend.
1_blokjes3.jpg
daarvoor gebruik ik lamp black.
mijn excuses daarvoor, ik zei dat ik ook daar lamp black voor gebruikte ,maar dat was very wrong van mij, ik gebruikte namelijk paynes grey. sorry van de misleiding.:wacko:
1_blokjes2.jpg
1_blokjes1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er mooi uit en mooie kleuren zo
alleen over de linkerknie lijkt het patroon van de lichtgroene kleur iets wijder uit te lopen? Of is dat de camera die het niet helemaal volgt?
 
Mooi é, maar als ge de ondergrond schilderd en ge stuikt per ongeluk dan tegen die gecombineerde kleuren van de tartan of andere dingen, dan is dat toch wel balen denk ik. Ge moet dan toch weer dezelfde combinaties vinden om te retoucheren.
Dat is één van de redenen dat ik zo weinig mogelijk verfmengelingen gebruik. Nu ja bij figuren kan je eigenlijk niet anders dan mengelingen gebruiken.
Maar het zal bien worden Nico, maar ja van jou zijn we dat gewoon é ;)
 
Heel interessant hoe je aan ons toont hoe je tewerk gaat bij het tot stand komen van de tartan stof.
 
ziet er mooi uit en mooie kleuren zo
alleen over de linkerknie lijkt het patroon van de lichtgroene kleur iets wijder uit te lopen? Of is dat de camera die het niet helemaal volgt?
nee, dan kan kloppen dat:wacko: ie wat breder is dan de anderen,bedankt, had het nog niet gezien.
 
das de vloek en de zegen van de fotografie, je ziet veel meer
 
okè ,hier zijn we dan met de tweede laag lijnen op de kilt,
hiervoor gebruikte ik ook lamp black.
1_2delaag5.jpg
heb verschrikkelijk gezweet om de wirwar van lijnen.:wacko:
1_2delaag4.jpg
1_2delaag2.jpg
1_2de_laag1.jpg
nu laat ik alles drogen , en doe daarna de laatste lijnenspel.
heb wel inmiddels het hemd in een onderlaagje gestoken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Man, ik bewonder je geduld bij dit schilderwerk.
En het ziet er goed uit.
Blijf dit volgen.

Erik.
 
En zo zie je maar dat ook donkere kleuren in onderlinge combinaties geweldig sterk kunnen zijn, prachtig om dit zo te zien groeien.
 
heb de laatste lijntjes getrokken op de kilt.
heb daarvoor winsor yellow voor gebruikt.
1_ll4.jpg
heb wel in de gaten nu , dat bepaalde lijntjes niet helemaal mijn zin is.
1_laatste_1.jpg
nu ga ik alles laten drogen en de andere onderdelen beginnen verven.
op het laatste ga ik de tartan dan drybrushen ,zodat hij een afgedragen effect heeft.
1_ll2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig gedaan, die kilt! Als trotse drager van een Mackenzie-Seaforth geniet ik echt met volle teugen van uw kunstwerkje! Ook de uitleg bij de kleurenopbouw is enorm leerrijk.
Een vraagje, is de kilt, en dan vooral het groen, in het echt ook zo donker, of wordt dat nog wat lichter? Omdat het nu eerder op Gordon lijkt dan op Macarthur (zonder blauw dan).

Greetz, Johan
 
de groene kleur is in het echt wat lichter dan op de foto ( natuurlijk nie zoveel maar toch een klein stukje).
 
Ik heb zo'n plezier van dit topic, geweldig mooi om volgen !
 
euh, nog een vraagske klein lowietje, op welke gordon hebt gij het , want er zijn verschillende gordons, als je deze bedoelt met het blauw én rode lijnen,dan is de groene kleur indentiek als de macarthur.
 
hello iedereen,tja ik had het jullie al gezegd dat ik niet altijd kon schilderen,maar nu is het extra langer ,omdat ik nu ganse dagen op en neer naar het ziekenhuis moet rijden, omdat mijn vrouwtje erin ligt en ook dat ik nu voor alles moet zorgen thuis , kindjes hé!
heb nu toch nog wat voort geschilderd. ben begonnen aan het buideltje aan de kilt( de juiste naam ontschiet me).
daarvoor heb ik de kleuren burnt sienna en burnt umber gebruikt.1_buidel.jpg
de schaduwen zijn puur burnt umber. daarna heb ik een lichte drybrush van beide samen met een tipje titanium white.
1_buidel1.jpg
voor wat slijtage heb ik gedrybrusht ,onderaan de tas, met cadmium yellow pale hue.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He, he, he, geen tijd om te bouwen. Ik ken het. :P

Maar het ziet er weer erg goed uit hoor. Ben benieuwd hoe dit gaat worden, ik volg je met arends ogen.
 
ben nu begonnen met het gezicht de eerste fase tegeven met olieverf.heb nog maar een kleine onderschaduw gegeven in de dieptes.
1_gezichtfase1.jpg
later ga ik de dieptes wat meer uitwerken en daarna overgaan naar de hoge oplichting.onderander de jukbeenderen.
1_gezichtfase3.jpg 1_gezichtfase2.jpg
de overige zichtbare lichaamsdelen zoals de knieen en handen heb ik ook gedaan,omdat als ik dit niet in één keer doe, misschien de juiste verhouding niet bekom als het gezicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maerlandt, eerst en vooral het beste voor je vrouw!
Ten tweede, het 'buideltje' is een Sporran.
Ten derde, ik bedoelde de Gordon die is afgeleid van de Government (of Universal) Tartan (beter bekend als de 'Black Watch Tartan') De daarvan afgeleide Gordon heeft een enkele gele streep, zoals uw McArthur.
Diezelfde 'government' kan je ook terug vinden in de MacKenzie Seaforth (zo'n een kilt draag ik bij gelegenheden, ben non-actief lid van een pipeband die deze draagt).
Normaal ben ik maar matig geïnteresseerd in figuren, maar dit thema zorgt voor m'n volledige aandacht! Knap werk trouwens.

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan