Hoofdsponsor

Anders / onbekend Bemanning skûtsje 1:14 [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mijn-kotter

Guest
Ik wil een Bemanning voor skûtsje maken in de schaal 1:14 de figuren moeten ongeveer 13 cm hoog zijn nu dacht ik heerst aan bestaande figuren maar die kan ik niet vinden :unsure:en daar om wil ik ze zelf maken van klei maar in gewone klei heb ik geen vertrouwen in verbant met water en Permanent Repair droogt te snel nu heb ik gelezen over ver schillende producten zo als fimo en milliput maar wat zouden jullie doen en gebruiken
 
Zeker geen klei nemen, da's niet te doen, veel te grof van structuur en tal van andere ongemakken. Neem evt. Milliput, je hebt die in verschilllende gradaties van fijnheid. En vooral kijken naar Jiver's tutorial !
 
had ik al geleezen rik zeer mooie figuren en als ik een goed figuur van 13cm grote kon kan vinden dan ga ik het verbouwen tot schipperMaar tot nu toe niets gevonden

ik heb een proefstukje gemaakt van gewone klei het lijkt nu nog nergens op maar probeer er een gezicht van te maken


1_IMG_1757.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
halloGUnit

milliputkun je daar lang mee werken?
 
Redelijk lang.

Kijk eens naar mijn Amstel hier op het forum. Of andere sculpters. Die laten allemaal zien hoe het moet. Het handige is dat je het makkelijk kunt glad strijken met water. En dat je dit voor ongeveer 2 uur kunt gebruiken. Dan word het te hard om mee te werken. Tenminste dat is mijn mening.

Het voordeel is wel dat je dit als twee losse componenten in een doosje aan zult treffen. Met een scalpel twee plakjes afsnijden van dezelfde grote en je zit altijd goed. Als je je aan de maat houd die je nodig hebt zul je hier echt lang mee kunnen doen voor het maken van figuren.
 
ik ben lang wezen zoeken en heb fimo gevonden 8)
en een figuur 1/16 kwa grote precies wat ik zocht dit word de schipper van de skûtsje nu nog de vrouw en kinderen die ga ik van fimo proberen te maken :huh::O:( maar waar een wil is is een weg :$ of een laantje of zo iets:))

maar ik heb het forum door gelezen en weet presies hoe het moet -fck- hoop ik

1_IMG_2142.jpg 1_IMG_2143.jpg 1_IMG_2144.jpg 1_IMG_2146.jpg 1_IMG_2148.jpg


de fimo klei
1_IMG_2145.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
omdat ik dat ik jullie nog even wou laten zien,hoe het er ongeveer uit ziet als een schipper aan het roer staat,heb ik hem een klein beetje in elkaar gehangen.1_IMG_2154.jpg
 
ik heb zo’n 50 keer op nieuw geprobeerd om een goed lijkend hooft te maken:wacko: dit zijn de laatste 2

1_IMG_2165.jpg 1_IMG_2166.jpg

dit is denk ik het meest lijkend maar wat moet ik veranderen en hoe:unsure:
1_IMG_2169.jpg
 
De bovenste vind ik goed, je moet even het lichaam en haar er bijbedenken, maar voor een vrouwenhoofd van vroeger vind ik deze heel geslaagd zeker gezien het feit dat deze schippersvrouw op een skûtsje zit
 
Yep helemaal mee eens. Als hier haren of een hoofddoekje overheen gaat word het ineens een volledig kopie. De neus is alleen wat hoekig, maar dit is nog iets af te ronden. Komt helemaal goed zie ik.
 
ik heb het gezicht haar gegeven het is nu een borst belt:unsure: hebben jullie nog suggesties. ik heb respect voor mensen die dit soort figuren maken
ik heb dit nooit eerder gedaan maar is zeer leuk om te doen8):8
1_IMG_2176.jpg 1_IMG_2170.jpg 1_IMG_2175.jpg 1_IMG_2174.jpg 1_IMG_2172.jpg 2_IMG_2172.jpg
 
Kijk en zo wordt het al levendiger, het is zeker zeer leuk om te doen ben ik achtergekomen.

Als beginner kan ik nog niet zoveel tips en zeker geen truks geven, maar ik proberen de neusbrug iets smaller te maken (ik weet niet of je al gebakken hebt?) het elfenoortje iets afronden en zeker het oppervlakte (de gladde delen) glad maken met een nat penseel, dit moet je zeker doen voor je gaat afbakken ben ik achter gekomen, daar dit dan beter werkt dan de afgebakken kop proberen glad te schuren. Ik zou je ook aanraden om de schouderpartij wee weg te halen, gewoon allleen een nek te houden die je later dan zo in het lichaam kan prikken, je heb dan net even meer gemak bij het sculpten van het lichaam en je kan eventueel besluiten om het koppie apart te schilderen
 
Ik heb nu een nieuwe gemaakt de ander was iets te groot.

vind deze iets mooier ik doe maar wat en leer steeds meer
:wub:

1_IMG_2184.jpg 1_IMG_2185.jpg 1_IMG_2186.jpg 1_IMG_2187.jpg wat kan ik hier aan veranderen:wub:
 
ik heb haar aangekleed ben best tevredenmet het resultaat8)
wat vinden jullie

1_IMG_2199.jpg 1_IMG_2206.jpg 1_IMG_2207.jpg 1_IMG_2209.jpg
 
8) ziet er goed uit ron en zeker voor een eerste keer .
 
Zeker voor de eerste keer niet slecht, probeer de volgende keer iets minder plooien te maken, op schaal is het soms: minder is beter, dus de hoofdplooien en een enkele secundaire plooi, tenminste naar mijn gevoel
 
dit is ongeveer wat ik bedoel maar dan iets te groot:(:$ maar niet getreurd ze is de schippersvrouw op onze botter geworden
het mannetje hadden we gekregen van een kennis en nu heeft hij en vrouwtje:D:)

1_IMG_2217.jpg 1_IMG_2216.jpg 1_IMG_2220.jpg 1_IMG_2219.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan