Hoofdsponsor

Anders / onbekend Bemanning skûtsje 1:14 [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
het probleem is dat delft niet in friesland ligt:nowink: en je dan grens overschrijdende dingen aan brengt misschien nog wel iets van makkumeraardewerk straks in de kajuit;):)
geintje hoor weet ik nog niet moet nog even kijken



ron ik mis nog iets in de kajuit

delfts blauw :)
 
De roerganger stond toch naast de helmstok? En bukte alleen als tie overstag ging
 
Ja dat kan soms stonden ze of gingen ze op het helmhout zitten of naast het helmhout op de knieën dan kunnen ze zo weer gaan staan en als je naast het helmhout zit kun je onder het zeil door kijken en heb je beter zicht

1_66.jpg

1_65.jpg

en ik heb gekozen voor een zittende schipper om dat hij niet bukt als het skûtsje overstag gaat;)
 
OK, ik ben overtuigd door de foto's, had altijd het idee dat de helmstok wat hoger zat
 
ik het de schipper een kleurtje gegeven en een schipperspet

1_IMG_2355.jpg 1_IMG_2354.jpg 1_IMG_2353.jpg
 
Hoi Ron, probeer van die glanzende kledij af te geraken hoor. Welke verf gebruik je ? s' Mans petje is lekker mat in vergelijking met de rest.
 
ik heb de glans van de kleding weg gehaald door het op niew te verven met mate verf de voorige was zijde van revell

1_IMG_2396.jpg 1_IMG_2395.jpg

hoe kan ik er wat meer leven in krijgen
 
Hoi Ron, je kan diepte in de kledij verkrijgen door in de diepere delen (plooien) donker te gaan (hier komt immers minder licht). De hogere delen (randen van de plooien) kan je lichter maken, zo krijg je mooie variatie in de kledij. Je kan de subtiele overgangen verkrijgen door telkens je te bewerken gebied wat vochtig (niet nat !) te houden met water, en telkens wat lichter te gaan waar nodig, of donkerder zoals in de plooien. Je doet dit toch met acryls he ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan