Hoofdsponsor

Anders / onbekend Bemanning skûtsje 1:14 [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind het goed gelukt ron en nederlandse vrouwen zijn nu eenmaal groter dan de belgise vrouwen :D

ik zeg niet dat ze een schoonhijd is maar van een echte vissers vrouw heeft ze wel iets weg .

en zo met die deegrol in haar handen vind ik wel tof gevonden 8) om schrik van te krijgen.



mooi gedaan ron het figuurtje is zeker gelukt
 
ja dirk ze ziet er goed uit ben wel tevreden met het resultaat.

ik ben al weer met een andere besig
 
Door te doen leer je veel, en reken maar dat je al een progress ziet in je kwaliteit.
 
Ron....man..man....ik heb echt geen kaas gegeten wat betreft figuren maken ...maar als dit je éérste keer is dat je zo iets doet...knap...knap...in ieder geval kan ik reuze genieten van de NOSTALGIE...die als een nevel over je projekten dwaalt..man ik geniet hier van...:$:$:$
 
whooow, is dat de eerste maal? ongelooflijk goe gelukt !:O
 
Hallo allemaal

Bedankt voor de complimenten, het is echt de eerste keer dat ik zelf figuren maak normaal koop ik altijd figuren en pas dezen aan.
Het leek me dan ook een uitdaging om dit dus ook eens zelf te gaan maken.
En ik moet zeggen vind het prachtig werk en kan me er uren mee vermaken.
En denk dan ook dat er nog vele figuren zullen volgen ,want ook mijn haven die momenteel dicht gevroren ligt zal ik straks weer op gaan pakken als het weer wat beter vertroeven is op onze andere bouwplek.
momenteel werk ik in de woonkamer omdat het niet te doen is om het hok goed warm te krijgen.
Ik gebruik voor mijn figuren verschillende kleuren fimo klei.
dat scheelt weer schilder werk.

heb inmiddels weer een ander hoofd gemaakt voor mijn vrouwtje voor het skutsje;)

1_IMG_2230.jpg 1_IMG_2229.jpg 1_IMG_2228.jpg
 
Prachtig Ron....je hebt zelfs de feeling ...om gevoelens en uitdrukkingen ..in je gezichten te brengen....eigenlijk hebben wij hier op dit forum nogal wat talenten zitten...:8:8:8
Prachtig...man.....
 
Dit wordt wat, chapeau voor zo'n resultaat hoor !
 
Nu ik zelf ook bezig ben, kan ik niet anders zeggen dat je heel goed werk aflever,
 
Hallo allemaal

Vandaag weer de rest van het figuur gemaakt deze is wel op de juiste schaal en zal straks plaats nemen in het skutsje.
Ook heb ik haar vast laten genieten van de verzetten van de winter en haar even buiten laten poseren in de ijzige kou.

1_IMG_2263.jpg 1_IMG_2262.jpg 1_IMG_2264.jpg 1_IMG_2266.jpg
 
amaai ron dat ziet er wel erg goed uit met klompen nog wel 8) hier mag je gerust trots op zijn hoor niet te zien dat het zelf gemaakt is Applaus
 
Kijk dat is leuk zo. Van je schip een dio maken. Met figuren en dan ook nog zelf gemaakt. ;)
 
ik zie dat ze al een dikke trui aan het breién is of heeft antje dit gedaan 8)
 
Ron,

Mijn vrouw heeft een vraagje, jawel ik heb dit toch even aan haar laten zien, ze is brei gek.... ;)

Haar vraag, hoe groot is dit? Hoe dik/dun zijn de breinaalden? En hoe heb je het breiwerk gemaakt?
 
Ja dirk ik had haar eerst de breipennen gegeven maar dat schoot niet echt op en met deze temperaturen leek het me handiger dat dan toch antje maar even snel een breiwerkje moest maken;)





ik zie dat ze al een dikke trui aan het breién is of heeft antje dit gedaan 8)
 
De breipennen zijn van messing 1 millimeter en het bestaat uit 6 steken en 4x heen en weer gebreid en is dan ongeveer 1.5 cm breed en 1 cm lang en ja antje was vroeger ook brei gek en het idee is dan ook van haar om het geheel zo af te maken:)


Ron,

Mijn vrouw heeft een vraagje, jawel ik heb dit toch even aan haar laten zien, ze is brei gek.... ;)

Haar vraag, hoe groot is dit? Hoe dik/dun zijn de breinaalden? En hoe heb je het breiwerk gemaakt?
 
IK vind het een geslaagd figuur en met die breipennen zit er zeker leven in, naarmate je meer probeert gaat ook je techniek omhoog
 
ron ik mis nog iets in de kajuit

delfts blauw :)
 
vandaag toch de schipper maar een paar nieuwe benen gegeven
gezien hij straks aan het roer zit en als ie zou blijven staan krijgt ie straks iedere keer de giek voor de kop en zal ie over boord gaan tijdens het varen.
dus nieuwe benen en dan gaat ie straks mee bewegen als ik er mee vaar

1_IMG_2299.jpg 1_IMG_2297.jpg 1_IMG_2296.jpg 1_IMG_2300.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan