Hoofdsponsor

1/72 1/72 sculpt Mariabeeldje. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Alhoewel ik er al even gewag van gemaakt heb in het dioramatopic onder de rubriek "Wilkommen !", denk ik dat de sculpt van mijn Mariabeeldje hier ook wel thuishoort als apart onderdeeltje van het grotere geheel in die thread.

Ik stel daarom voor om het afgesculpteerde beeldje hier te tonen net voor het schilderwerk.

Even het collectieve geheugen opfrissen :

Dit is de nis waarin ons Maria komt te prijken :

13-7.jpg

En hier is ons Maria, op haar stokje in afwachting van de pastelkleurige verfbehandeling :

14-6.jpg

Cheers ! GUnit.
 
Nou, ben zeer benieuwd naar de verwering hiervan. Dit soort beeldjes worden toch als bescherming aangebracht?

Dan lijkt het mij dat dit toch nog aardig netjes er uit zou zien. Dus niet teveel verweren denk ik.
 
Jullie sculpteerders zijn pure kunstenaars.
Wij voegen delen samen om een groter al of niet functionerend geheel te bekomen, maar jullie maken van niets iets adembenemends mooi.
Hier heb ik verder alleen maar grote sprakeloze bewondering voor...

Heligroeten,

Nick
 
Ik ben het volledig eens met Blue Bird, maar niet zozeer met Modelengeneer :P

Voor de verwering zou ik toch iets meer doen dan wat Modelengeneer voorstelt.
Deze beeldjes waren inderdaad een soort van talisman, maar wel op een moeilijk bereikbare plaats om te reinigen, en dan nog eens oorlogsperiode....
Denk dat de mensen andere zaken aan hun hoofd hadden dan maria een poetsbeurt te geven, en dat maria well het één en ander te verduren zal gekregen hebben???

Maar das volledig mijn gedacht hé ;)
 
Hallo jongens, ik ga Maria - het prutske is ocharme luttele mm - groot, eerst al eens beginnen schilderen in basiskleuren. Daarna breng ik meer diepte aan en als ik dan nog mogelijkheden zie om er toch ietwat zichtbaar wat verwering op aan te brengen zal ik het zeker doen.

Morgen meer, blij dat jullie de meningen hier laten kennen.
 
Ik denk dat Maria klaar is, ze heeft een hemelsblauwe cape gekregen, wit kleedje, en een koord om het middel. Veel had het schilderwerk niet om het lijf, het was heel eenvoudig zelfs.

Na de witte acrylprimer heb ik een donkere acrylwash opgebracht om de randen en details te accentueren, dit vergemakkelijkt het schilderen. Daarna hoofdje, handjes, wit kleedje en blauwe cape, opgebouwd met zeer dunne laagjes acrylverf, eerder water dan verf.
Daarna werd het koord gedaan. Als alles droog was, heb ik als laatste bewerking nog een olieverfwash geborsteld en plaatselijk weer wat weggehaald om de kleuren levendig genoeg te houden. Deze wash gaf het beeldje uiteindelijk een verouderd uiterlijk.

Ze staat verlijmd in haar nis :

18-4.jpg

Ik ga een beetje Milliput als 'verankering' aanbrengen, heel subtiel bewerkt zodat het lijkt alsof ze met een randje cement vastgezet werd in de nis.

Verder heb ik nog enkele foto's gevonden van Mariabeeldjes achter versierde tralietjes, glas...als ik hier iets mee zou kunnen doen zou dat leuk zijn als toevoeging. Maar dat toon ik dan in mijn dioramathread.

Groeten van GUnit.
 
Zeer mooi beeldje Guy.
Maar klopt uw titel wel.
Want je hebt het over 1/72?
Was uw Wilkommen geen 1/35?

Erik.
 
Zeer mooi beeldje Guy.
Maar klopt uw titel wel.
Want je hebt het over 1/72?
Was uw Wilkommen geen 1/35?

Erik.

Hoi Erik, klopt ! UItgangspunt was een figuurtje in 1/72 (torso en hoofdje), en ik verbouwde het met wat sculptwerk tot een beeldje om te gebruiiken in mijn 1/35 diorama "Wilkommen !".

Hoi Jiver, het was wel een beetje prullenwerk maar toch goed doenbaar hoor.
 
Mooi werk hoor, lijkt sprekend op dat beeldje van die chick op de hoek van m'n straat (tjah ik woon dan ook in brugge hé).
 
Zeer mooi detail hoor :ohmy:

Zal eens zien of ik een foto kan maken van zoiets hier in de buurt ;)
Heb je nog wat referentie voor latere werken :)
 
Vandaag de verschijning van Maria gezien.
Wat is dat mooi gedaan.
Kan alleen zeggen, net echt gasten.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan