Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer IV ausf.F (early). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yow Famo amai zoveel plakwerk dat ge er hebt aan gehad
en je spuitwerk ziet er echt strak uit chapeau manneke.
Je roodmenie is goe van kleur vind ik en je derde kleur staat
zeker in contrast tegen over de andere 2. 8)
Gaat ge het midden van je kleuren nog iets bleker zetten of ga je er nu
een wash overdoen.
 
Euh .....er gebeuren hier rare dingen momenteel met mijn berichten, zal nog eens proberen !!!!

@ DJs : Ik zal de kleuren in eerste instantie niet oplichten maar filters en een pin-wash opzetten . Het is de bedoeling dat het geheel een rood-,groen-, of blauwachtige uitschijn verkrijgt.
Misschien dat ik dan nog een drybrusshingetje zal plegen maar dat is niet zeker. ik zal het nog zien op het moment zelf. Ik heb namelijk geen vast patroon in mijn afwerken van een model.
Tis te zeggen de grote lijnen wel maar de detailafwerking heeftgeen vaste voet bij mij en zo vermijd ik bandwerk en ééntonigheid.
Chippings en een beetje roest komen er uitteraard wel op.
 
Hey, :)

waouw:wacko::O, da's een interssante kleurenmengeling, komt ge niet veel tegen en ik vind het 'wijs'. 8);)
Mooi gedaan, ik volg, meestal in stilte.:wub:
 
Knap gespoten oO

Ik wil hem zien als hij door famo geweathered is, moet gaaf zijn :-)
 
Hallo Famo, ik vind dat je met je patroon zeer origineel uit de hoek komt en alleen dat al verdient appreciatie ! Ik denk dat dit type wapen er zich goed voor leent om zoiets te doen. Ik bedoel, doe dit met een Panther en je model is om zeep.
Ook de vlakken zitten erg mooi verdeeld en zijn goed gespoten. Arbeid loont, da's hier weer duidelijk.
 
tja ,wa moet ik hier opzeggen... MACHTIG SPUITWERK MEIN FREUND!!!!!!!!!!-foto--foto-
 
Strak spuitwerk wat je hier laat zien, veel werk met het afplakken maar het heeft zeker zijn resultaat. Ik ben nu al benieuwd naar de wheathering, blijven volgen.........
 
Allez vooruit, bedankt gasten voor de positieve "vibs" ,ik ben een tevreden mens ^^

Ik moet eerlijkheids halve toegeven dat ik mij wel serieus mispakt heb aan de tijdsduur van het afplakken. Het is namelijk nog maar de eerste keer dat ik een 3-tonen camo afplak met zoveel vlekken erin. één van mijn vorige modellen (AS-90 SP Houwitser) heeft maar 2 kleuren en de vlekken zijn groter.
Tja als je harde camo- lijnen wil, moet je er iets voor over hebben.

@ Guy : wat dat vlekkenpatroon betreft heb ik mij gebaseerd op die ene ingekleurde foto (gescand) die ik een tijd geleden geplaatst heb.Ge weet wel ,deze waar ik mij afvroeg als dat nu grijs of blauw was.



Deze foto hier was eigenlijk een tekening, juist bestaande uit lijntjes, en met die eerste fotoo bij de hand , die bestaat uit 1 zijaanzicht, heb ik geprobeerd om het camo-patroon op te bouwen op de andere zijden van de tank en dan heb ik die patronen ingekleurd met de kleurpotloodjes van mijn kleinkind :huh:. Das pas durven é !!!!!!!

Ik zal in het vervolg ,ook al is het camo met zachte randen ,telkens zo tewerk gaan . Want staat het patroon je niet aan ...... print een nieuwe af en herbegin. Anders sta je daar met een gespoten model waar je niet tevreden over bent en mag je er weer een nieuwe laag verf erop leggen.
En eigenlijk zijn deze ingekleurde tekeningen de 3° poging
 
Oke ben al benieuwd naar het vervolg. ;)
 
Echt een uniek stuk wat je daar aan het maken bent, springt direct in het oog, en het is dan nog van een heel hoge spuitkwaliteit! Mijn complimenten!

Johan
 
Ik kijk uit naar een nieuwe update, ik kan amper wachten op de washes !
 
Bedankt nogmaals voor de positiviteit die jullie allemaal uitstralen !

Maar tis om te zeggen dat er hier deze week niets van verder afwerken in huis gekomen is , dus nul update.
Ik had geen goesting, te zware dagtaken gehad onder andere !!
Kan gebeuren é ! maar normaal gezien begin ik er morgen (zondag)weer aan .
chowkes
 
Bedankt nogmaals voor de positiviteit die jullie allemaal uitstralen !

Maar tis om te zeggen dat er hier deze week niets van verder afwerken in huis gekomen is , dus nul update.
Ik had geen goesting, te zware dagtaken gehad onder andere !!
Kan gebeuren é ! maar normaal gezien begin ik er morgen (zondag)weer aan .
chowkes

We zouden beter zoveel tijd hebben voor onze hobby als voor onze dagtaak :D:D:D
Kijk al uit naar je volgende update ;)
 
Yep i'm back !

Iedereen zit te wachten op de wasches, maar eerst moeten er nog enkele andere dingetjes afgewerkt worden.
De onderkanten van de fenders heb ik tijdens het spuiten van de camo niet afgeplakt met als gevolg dat het daar een smosserij is van kleuren en dat moet veranderen.
Het allegaartje word weggewerkt met een flat black van Tamiya. Maar eerst weer maar eens afplakken , jaja joepie zeg !

Voor (fotoos zijn niet goed gelukt)



Na



De roosters achteraan die verstop zitten achter de achterste fenders vielen qua spuitwerk een beetje tegen. De preshading heeft zijn effect een beetje gemist, er zat geen diepte in en terwijl het nu nog kan heb ik dan maar besloten om daar iets aan te doen . Namelijk herbeginnen ttz herspuiten.

de situatie zoals ze was



Een flat black preshadingetje erop gezet (fijntjes weg)



En dan weer de basiskleur erop. Wel geen camokleuren erbij want het zit achter de fenders en alleen de zichtbare vlakken werden met camo bezet.
Ik herspuit die 2 stukken opnieuw omdat :
1. als je achter,over en onder de fender zult kijken de vlakken veel te helder zouden zijn ,dus is schaduw leggen vooraf belangrijk !
2. Er maar 1 fender zal geplaatst worden, je het vlak dan goed kan zien en het moet toch op iets trekken. De 2° fender zal naast de panzer op de sokkel liggen, natuurlijk afgewerkt met de nog te doene bewerkingen (filters ,wasch, enz....)



De rechtse foto is van de zijde waar de fender niet gemonteerd word.
Tjuuu, raar dat de preshading op foto niet zo goed doorkomt dan op het model hier live :dry:

Daar ik kleuren heb moeten mengen heb ik de overschot ,per kleur telkens in een potje gedaan met een luchtdicht dekseltje erop. Anders mag je het draaien en keren zoals je wil ,als je nieuwe moet bijmaken je het zelfde kleur nooit meer krijgt !!



Enfin, nu nog het duitse kruis erop spuiten, aja hoe kan je het anders weten dat het een duitse tank is ?! :huh:......:laugh: . Nog ,maar dat is niet zeker, een nummer en een SS-teken, dan nog..... maar dat is voor de volgende op-deet ;)

Saluut gastjes

Oja, tis waar ook bijna vergeten, @ DJs : als er evenveel hobbyuren als werkuren in een dag zouden zijn, dan zouden het lange dagen,weken,en jaren worden. met als gevolg dat we lang jong zouden blijven of nie ?
 
Laatst bewerkt:
Dat rooster ziet er toch stukken beter uit nu, meer diepte. Toch zie je het effect van de preshade hoor Famo !

Ga je onder de fenders de camo dus gewoon laten doorlopen ? Hier heb ik ooit een leuke discussie over weten voeren op een of ander forum. De ene stelde dat onder de fenders nooit een camo terug te vinden was, waarop de ander gelijk een foto bovenhaalde die het tegendeel bewees. Zelf was ik ook eerder geneigd te redeneren dat achter de rijen wielen de camo z'n doel zou missen, de modder nog niet meegerekend...maar het klopt dus wel, soms.
 
Ga je onder de fenders de camo dus gewoon laten doorlopen ?

Ja, ik heb al tanks gezien waarvan de camo doorloopt onder de fenders en dan andere waar de camo stopte boven de fenders. Maar deze keer heb ik de camo laten doorlopen.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat het met die camo-kleuren een beetje raar zicht zou zijn. Bij manier van spreken hij zou daar een beetje in zijn bloot gat staan .:O
Indien er shurtzen aan zouden gehangen hebben dan zou ik de camo dan weer niet onder de fenders gespoten hebben.
Even een correctie : De bescherming die voor de herspoten roosters geplaatst worden zijn geen fenders maar Shurtzen. tja missen in mijn handelen zit er deze dagen goed in !

Trouwens wat mij eigenlijk al een geruime tijd opvalt is dat er eigenlijk weinig vlekken-camo op modellen geplaatst word ! Het is meestal spaghetti-camo ofwel 1-kleur. Ik bedoel daar niets verkeerd mee ,ik heb hier ook zulke modellen staan. Maar toch ,ik vind het een beetje jammer. Want als je een beetje opzoekwerk doet vind je soms variaties waarvan je zegt : "heeft dat werkelijk bestaan". Ik spreek nu wel over "der Deutsche Panzers" é. De geallieerden hadden geen verbeelding of goesting, pffffff
Neem nu die jagdpanzer waar ik aan bezig ben, zeker een 15 à 20 variaties alleen al van deze versie zonder shurtzen. Als je dan de versie neemt met de shurtzen eraan heb je weer nog enkele variaties qua camo erbij.
Nu ja iedereen doet dat hij wil é, moest iedereen vlekken-camo zetten zou het ook iets zijn zeker ?
 
De reden dat je weinig camo ziet is simpel : het is verdomde moeilijk om een kundig gespoten camo te fabriceren. Vooral voor wat dan de hard edge camo betreft, da's echt een ander paar mouwen. Een losse slinger dat gaat nog, wat wolkachtige patronen met zachte randen ook, maar dit wat jij presteert is toch van een andere orde hoor. Alleen al de voorbereiding om het ingewikkelde patroon te maken...
 
@ Guy : Tja dat is net als in mijn beroep er is soms veel voorbereiding eer ge een treffelijk resultaat bekomt.

Nog om eens verder in te gaan over de camo onder de fenders.
Stel je voor het gedeelte van de romp onder de fenders, deel dat nog eens in 2 ,in een bovenste en onderste gedeelte. Het onderste gedeelte bestoft, een beetje slijk of gedroogd zand en geleidelijk komt die camostructuur daaruit te voorschijn in het bovenste gedeelte. Dat is eens iets anders é.
Dat is ook nog een reden waarom ik de camo doorgetrokken heb, maar ik had dat vergeten te posten. maar ge weet het nu ! ^^
 
Ja Famo er zit zeker meer diepte in nu. Goe gepreshaded.
En ik had het ook al eens opgezocht over die camo onder de fenders
en ben inderdaad ook foto's tegen gekomen waar het er onder ook in camo geschilderd
was. Allee veel succes bij het spuiten van je hakenkruis en de nummers.

Maar met veel hobbyuren zouden we wel veel kunnen bouwen he :D:D:D
Dat lang jong blijven zal er wel nie bij zijn :laugh::P:laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan