Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer IV ausf.F (early). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijna zonde om er verf over te gooien :laugh: Knap werk weer Famo 8)
 
Ik heb deze versie ook, zij het in 1/72. Tenminste, als het een IV L/70 is. Ik heb me gebaseerd op kleurfoto's van gerestaureerde museumexemplaren en die waren donkergeel met bruine en groene camopatronen over het ganse voertuig. Misschien dat dit helpt ?
Grijs in een echte camo zoals op jouw voorbeeldfoto kende ik niet echt.
 
Ik zou hem bijna vergeten deze rakker :$

Mooi stukje PE werk en het valt me tegen van Aber dat de set zo slecht past, hij is toch wel voor deze kit bedoeld?

Het Camo patroon is echt wel mooi om op deze jager te zetten en het is grijs en niet blauw :laugh:

Oja die haken war je het over had, die waren voor de tracks bijeen te houden om de track pen erin te slaan zodat de track weer een geheel was.

Ron
 
Grijs in een echte camo zoals op jouw voorbeeldfoto kende ik niet echt.

Inderdaad het is zeldzaam en je moet vaak wel uitkijken met dit soort tekeningen.
Maar dit voertuig (van het plaatje) stamt uit `45 dus het zal eventueel kunnen maarrrrrrrr vaak werd de kleuren ook verkeerd beoordeelt van de zwart wit foto`s, wat voor grijs werd aangenomen bleekt later een menie kleur te zijn.

Dus wie zal het zeggen welke kleur het nu echt was :unsure:

Ron
 
Oja die haken war je het over had, die waren voor de tracks bijeen te houden om de track pen erin te slaan zodat de track weer een geheel was.

Dat weten we dan ook weer :)
Een mens is nooit te oud om bij te leren :nowink:
 
Inderdaad het is zeldzaam en je moet vaak wel uitkijken met dit soort tekeningen.
Maar dit voertuig (van het plaatje) stamt uit `45 dus het zal eventueel kunnen maarrrrrrrr vaak werd de kleuren ook verkeerd beoordeelt van de zwart wit foto`s, wat voor grijs werd aangenomen bleekt later een menie kleur te zijn.

En zo gaat een mens nog meer twijfelen.......:laugh::laugh::laugh:

@ de forumleden: bedankt voor de complimenten ;)
 
Ja Famo man dat ziet er knap uit.
En al die PE ge hebt je pluk gehad zekers :D
Zie al uit naar het vervolg.
 
Kan vast nog wel een compliment bij :D Bij deze, geweldig om dit te volgen met al dat PE-gepriegel (daar hou ik me nog even ver van).
 
Een klein tussendoortje.
Het kuisgerief voor de loop heb ik een beetje aangepast om zo een beetje treffelijk voor de dag te komen. Die kuisstok zit aan elkaar gegoten in de doos en zou moeten van elkaar gesneden worden om te passen in de PE.
Dus snij ik gewoon de kuiskop eraf en gooi de rest weg.
Enkele koperen staafjes, een messing draadje, een boortje en soldeerbout zijn de benodigdheden

9_9.jpg

Het messing draadje soldeer ik aan het koper en opkuisen tot een mooi geheel en dan afsnijden tot +- 2 mm lang

8_11.jpg 10_12.jpg

Daarna een klein gaatje boren in de kuiskop en het gaatje een beetje "safreinen" of hoe noem je dat in het nederlands.
Dat dient om het restje soldeersel dat er nog opzit te doen passen in de kuiskop.

10_10.jpg 7_13.jpg

Een beetje secondelijm als verbindingsmiddel, opkuisen en op zijn voorbehouden plaats op de panzer plaatsen é ;)

6_14.jpg 3_15.jpg

Nu kan je ook het koperen staafje rechtstreeks op de kuiskop plaatsen maar zonder dat verbindingetje te maken is dat nooit zo sterk en is kans op afbreken tijdens verder verhandelen en verven veel groter.

Voila.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Famo ik kan niets anders zeggen.
Oja vergeet nu niet om in elk gedeelte pompstok een stukje staaf te lijmen/solderen.
Dit is om het schroefdraad te imiteren want die stokken werden in elkaar geschroefd voor gebruik.

Ron
 
Prachtig werk wat je laat zien met al dat PE.

Ga zo door ,

Groet Reitze
 
Ik kan maar zeggen zoals de anderen en dat is mooi om volgen en zeer mooi gedaan.
Om dat gaatje te boren mag je niet teveel pinten gedronken hebben zie ik zo :D
 
@ Pantani: Zulke dingen moeten nuchter gebeuren , anders is de boel naar de knoppen!!!

Enfin, even een dienstmededeling : De jagdpanzer is klaar om te spuiten en heb hem eerst eens volledig" tooppe" (tesamen nvdr) gestoken om te zien hoe het beestje eruit ziet.
Fotoos volgen.
Aangezien er zaterdag iemand hem wil zien in deze hoedanigheid, zal ik een tussendoortje opstarten een" Focke Wulf" op 1/72. Deze zal dan in de gepastte topic te vinden zijn.
Fotoos volgen.

Tot in den draai !
 
Dju Famo, ik zal blij zijn wanneer ik de pics kan bewonderen want de laatste heb ik nog niet kunnen zien. Maar gezien dit de aandacht heeft van de mannen zal dit binnenkort wel goed komen. Sukses met het spuitwerk.

Grtz,

Swa
 
Oja vergeet nu niet om in elk gedeelte pompstok een stukje staaf te lijmen/solderen.
Dit is om het schroefdraad te imiteren want die stokken werden in elkaar geschroefd voor gebruik.Ron

En zo geschiedde, de stokken ingekort en een klein stukje aangelijmd (solderen lukte niet). Dat ze in elkaar gedraaid worden dat wist ik uit eigen milicien-ervaring maar dat terzijde.

De nieuwe situatie

1.jpg

En in het stapelrek
Ik heb het stukje uit de doos er eens bij gelegd om het verschil aan te tonen.

2.jpg

Eerder had ik gezegd dat hij helemaal tesamen zit om te tonen hoe hij eruit ziet zonder verfjas
Om te spuiten word alles dat eraf kan weer afgenomen om beter aan de moeilijke plaatsen te kunnen.

Een walk-aroundtje

3.jpg

5.jpg

Ik zal nog zien of één van de voorste fenders omhoog zal staan, kweet nog nie juist

4.jpg

Periscoop en handvatjes, tevens zie je ook de zweetjes die dienen om vizierbescherming (tapse stukken vooraan) te doen op rusten in gesloten en open stand. deze vizierbeschermingen draaiden open van links naar rechts , de andere kant draaide andersom.

8-1.jpg

2° zicht op de bovenkant ook hier periscopen. de achterste kon 360 graden draaien.

12.jpg

De elektriek

11.jpg

10.jpg

Kikkerperspectief

9.jpg

En nog ééntje om af te leren ,het achterdek

7.jpg

Nu nog iets over dat blauw/grijs kleur dat ik in de camo wil steken. Het is inderdaad een soort grijs, nl; Field grau. Hoe kom ik daarbij. De duitsers hadden halftracks die ze in een soort blauwachtig grijs staken o.a. de Sd. Kfz 8 die ze gebruikten om de Flak 88 te trekken.
Toen ik zaterdag in de club daarover sprak met iemand zei hij dat dat fieldgrau was . Nu , hoe vergeetachtig een mens kan zijn, ik heb dat model van Tamiya hier in mijn kast staan :$
Zaterdag eens boodschappen doen om te kunnen beginnen spuiten.


Adio
 
Laatst bewerkt:
Joeppie foto`s :laugh:

Wat moet je hier nou van zeggen???

Strak stukje PE werk Famo en niet de elektriek vergeten zie ik..... jammer heb ik weer niks om aan te merken :P

Ron
 
Foto's die voor mijn part zo in de boekjes kunnen, heel verzorgd, geen plassen opgedroogde lijm onder en rond je pe zoals je wel eens ziet...zo mooi !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan