Hoofdsponsor

1/12 Nieuw figuur tutorial [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Gegroet,

Ik heb besloten om eens te laten zien hoe een figuur tot stand komt van A tot Z.Ik ga me nu niet direct aanpassen omdat de markt wordt overheerst door militaire onderwerpen, dus het zal een fantasiefiguur worden.De reaper buste is redelijk populair onder de verzamelaars en ik ga dan ook een poging ondernemen om een volledig figuur te fabriceren.
Ik kies voor de schaal 1/12(150 mm).Waarom?Het lijkt mij een goed compromis: Niet te klein voor verzamelaars en niet al te groot voor modelbouwers.

Stap 1: Een armatuur bouwen.

Anatomische tekening, geplastificieerd + plooibare ijzerdraad van 1,5 à 2 mm
Tutorial1.gif
Plooien 1ste kant
Tutorial2.gif
Plooien 2de kant
Tutorial3.gif
Kanten samenvoegen met dunne staaldraad + volledig met staaldraad omwinden(houvast klei)
Tutorial4.gif
Aanduiden gewrichten(knieen, ellebogen, schouders)
Tutorial5.gif
Geplooid in de gewenste pose
Tutorial6.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk hier is zeker een vaste kijker voor je. Echt leuk dat je dit zo eens stap voor stap laat zien.
 
Dit zal met heel veel aandacht gevolgd worden, en ik ben zeker dat het niet alleen door mij zal zijn....

Ik zit op de eerste rij ;)

Grtz,
Beyond
 
aha, nu moet ik wel blijven volgen.... ik ben gewoon véél te nieuwsgierig hoe dit in zijn werk gaat.
 
Zeer interessant om te zien hoe anderen tewerk gaan. Ik werk zelf heel af en toe eens in de schaal 1/35 mbt sculpting en gebruik dan een 'standaard pose' figuurtje ter referentie. De getoonde werkwijze lijkt me betrouwbaarder.
 
Ja hoor, terug een klant en volger op dit topic erbij :), zal zeer leerrijk worden, bedankt om te mogen mee volgen.
 
hahaaaa eindelijk ik ga dit ook volgen zeker weten
en proberen ook
 
blijkbaar zit de eerste rij al vol;)

zal op de tweede rij gaan zitten

ga dit zeker volgen

grtz

peter alias hugemikus
 
hewel waar is de prof naartoe
aaaah ist speeltijd vlug om een kop koffie dan
 
De eerste laag polymeer aangebracht.Opgelet,de proporties dienen behouden te worden.Zelfs indien het figuur van kleding wordt voorzien vind ik het steeds de moeite om de anatomische vormen uit te werken.1)De kledij valt natuurlijker en 2) Het is tevens een goede oefening.Deze stap legt de basis voor die uitwerking in de volgende fase.
Tutorial7.gif
 
zeer interessant Jimmy!

waar kan je zulke platen krijgen?
zoek een print voor 1/16 schaal.
Vooralsnog meet ik figuren af aan bestaande, maar dit is het helemaal natuurlijk.

René
 
waar kan je zulke platen krijgen?


René

Die heb ik zelf gemaakt dmv een tekening uit een anatomieboek.Ik heb kaarten van 1/35, 1/32, 1/25, 1/20, 1/15,
1/16, 1/12 en 1/9.Telkens de tekening verkleind in Word en geprint tot ik exact de juiste schaal had.De schaal erbij geschreven en geplastificieerd.
 
Maor Jimmy toch, had er zelf op kunnen komen..:(

thanks man!

ben uiteraard erg benieuwd tzt hoe je de handen en gezicht aanpakt.

en nu stoor ik je niet meer :nowink:
 
ja he, die poly meer
welk merk is dit of waar vind ik dit
ik wil daar echt wel es iets mee proberen
en ook voor enkele klanten die geen modelbouw doen
maar steeds om klei en zo vragen
voor hun hobby
 
Hallo Jiver, ik heb nog een vraagje, heb je behalve mannekes-kaarten, ook vrouwtjes-kaarten ? (echt wel een serieus bedoelde vraag hoor omdat er nu toch ook een beetje verschil is in breedteverhoudingen dacht ik).
En nog een tweede vraag als dat niet geeft, zit er in het hoofdje ook iets ? Hetzij een metalen lus, hetzij een prop(je) aluminiumfolie ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan